Reklama natywna z angielskiego native advertising to nienachalna forma przekazu reklamowego. Charakteryzuje się przedstawieniem oferty marki w innym środowisku niż ten ściśle z nią związany. Reklama natywna służy do budowania świadomości i wizerunku marki wśród szerokiego grona odbiorców. Nie nakłania ona bezpośrednio do zakupu, produkt pojawia się jedynie dodatkowo, nie zaburzając całego kontekstu danej sytuacji.
Reklama natywna – zalety i wady
Reklama natywna niesie ze sobą przede wszystkim interesującą wartość dla odbiorcy. Po usunięciu informacji o ofercie marki, przekaz pozostaje niezmienny i zachowuje wysoki poziom merytoryczny. Odbiorcy lepiej konsumują taką formę reklamy, nie czują się zmuszani do zapoznania się z produktem i zakupu. W takim rodzaju komunikacji nie jest jednoznacznie określone, czy działanie jest opłacone i celowe, co może wprowadzać niejasny odbiór po stronie konsumenta. Reklama natywna jest porównywana do treści sponsorowanych tylko podanych w lżejszej i dyskretnej formie.
Reklama natywna – zastosowanie
Digital marketing wykorzystuje reklamę natywną w swoich działaniach. Jest ona elementem strategii content marketingowej. Taka reklama najczęściej przybiera formę artykułu specjalistycznego, wpisu w social mediach, wywiadu, infografiki lub lokowania produktu w wideo. Najważniejsze, aby produkt lub marka umieszczone zostały w szerszym kontekście. Subtelny i nienarzucający się przekaz w ciekawej formie zainteresuje odbiorcę i wzbudzi jego zaufanie.