Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Reklama natywna

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Reklama natywna

Reklama natywna z angielskiego native advertising to nienachalna forma przekazu reklamowego. Charakteryzuje się przedstawieniem oferty marki w innym środowisku niż ten ściśle z nią związany. Reklama natywna służy do budowania świadomości i wizerunku marki wśród szerokiego grona odbiorców. Nie nakłania ona bezpośrednio do zakupu, produkt pojawia się jedynie dodatkowo, nie zaburzając całego kontekstu danej sytuacji.

Reklama natywna – zalety i wady

Reklama natywna niesie ze sobą przede wszystkim interesującą wartość dla odbiorcy. Po usunięciu informacji o ofercie marki, przekaz pozostaje niezmienny i zachowuje wysoki poziom merytoryczny. Odbiorcy lepiej konsumują taką formę reklamy, nie czują się zmuszani do zapoznania się z produktem i zakupu. W takim rodzaju komunikacji nie jest jednoznacznie określone, czy działanie jest opłacone i celowe, co może wprowadzać niejasny odbiór po stronie konsumenta. Reklama natywna jest porównywana do treści sponsorowanych tylko podanych w lżejszej i dyskretnej formie.

Reklama natywna – zastosowanie

Digital marketing wykorzystuje reklamę natywną w swoich działaniach. Jest ona elementem strategii content marketingowej. Taka reklama najczęściej przybiera formę artykułu specjalistycznego, wpisu w social mediach, wywiadu, infografiki lub lokowania produktu w wideo. Najważniejsze, aby produkt lub marka umieszczone zostały w szerszym kontekście. Subtelny i nienarzucający się przekaz w ciekawej formie zainteresuje odbiorcę i wzbudzi jego zaufanie.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę