Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Reklama

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Reklama

Reklama to pojęcie szeroko definiowane przez wiele dziedzin naukowych, dlatego trudno o jednobrzmiącą definicję. Głównym założeniem reklamy jest perswazyjny przekaz, który ma nakłonić odbiorcę do skorzystania z przedstawionej oferty. Taka komunikacja przedsiębiorstwa z rynkiem ma najczęściej płatny charakter. Kreacje reklamowe występują w wielu formach (tekst, obraz, dźwięk) i emitowane są w różnych kanałach komunikacji (środki masowego przekazu, online, offline).

Reklama – funkcje

Reklama ma cztery najważniejsze funkcje:

  1. Informacyjna – jest ważna w początkowej fazie podejmowania decyzji zakupowej przez klienta. Ta funkcja pozwala zaistnieć danej ofercie w umyśle odbiorcy i umożliwia zapoznanie się ze szczegółami jak cechy produktu, cena czy miejsce sprzedaży.
  2. Edukacyjna – ta funkcja dostarcza wartościowej wiedzy potencjalnemu klientowi na temat oferty przedsiębiorstwa. Reklama uczy odbiorcę jak posługiwać się produktem, jak usługa o konkretnych walorach pomoże rozwiązać jego problemy i zaspokoi potrzeby.
  3. Wspierająca – zawiera w sobie funkcje nakłaniającą i przypominającą. Pomaga wywołać pożądane zachowanie u klienta.
  4. Konkurencyjna – prezentacja produktu w reklamie jako odpowiedź na działania konkurencji na rynku.

Reklama – kanały komunikacji i formy reklamy

  • Telewizja – np. spoty reklamowe, lokowanie produktu w serialach lub filmach
  • Radio – np. reklama audio, sponsorowane audycje
  • Internet – np. kampanie PPC, PPA, reklama w mediach społecznościowych
  • Prasa – zdjęcia, artykuły sponsorowane, sampling
  • Outdoor – reklama tranzytowa, bilbordy, citylighty

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę