Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

ROAS

Przewiń w dół

słownik marketingowy

ROAS

ROAS

ROAS to skrót od angielskiego Return on Advertising Spend, co w tłumaczeniu oznacza zwrot z wydatków na reklamę. To kluczowy wskaźnik efektywności kampanii reklamowych, który pokazuje, ile przychodu generuje każda wydana złotówka na reklamę. Dzięki temu wskaźnikowi możesz dokonywać bardziej świadomych decyzji dotyczących budżetu reklamowego i kierować swoje inwestycje tam, gdzie przynoszą one największe zyski.

ROAS – klucz do mierzenia efektywności kampanii reklamowych

ROAS pozwala na ocenę, ile przychodu generuje każda jednostka pieniężna wydana na reklamę. Daje możliwość zrozumienia, które kampanie Google Adskampanie PPC, strategie czy kanały są najbardziej opłacalne. Biorąc pod uwagę ten wskaźnik, optymalnie zaplanujesz swoje działania reklamowe, tak aby nie generowały strat.

ROAS – jak prawidłowo obliczyć i interpretować ten wskaźnik

ROAS oblicza się go, dzieląc przychód uzyskany z kampanii przez tej koszt. Przykładowo, jeśli uzyskałeś 5000 zł przychodu z kampanii, którą zrealizowałeś za 1000 zł, ROAS wynosi 5:1, co oznacza, że za każdą złotówkę wydaną na reklamę zarobiłeś 5 złotych. Interpretacja wskaźnika ROAS jednak nie jest jednoznaczna. Wysoka wartość ROAS może wskazywać, że kampania jest bardzo efektywna, ale może również mówić o tym, że wydajesz na nią zbyt mało, rezygnując z możliwości dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Niska wartość ROAS może oznaczać, że kampania nie jest opłacalna, ale może też być wynikiem zainwestowania w długoterminową strategię budowania marki.

Dlatego tak ważne jest, aby zdefiniować, jaki poziom ROAS Cię zadowala i stale monitorować jego wynik.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę