Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

ROI

Przewiń w dół

słownik marketingowy

ROI

Wartość zwrotu inwestycji, czyli ile uzyskaliśmy przychodu proporcjonalnie do wkładu w inwestycję. ROI liczymy ze wzoru:

ROI = (Przychód / Wydatki) * 100%

Wartość 300% będzie nam mówić że przychód wynosił 3x tyle, co wartość wydatków.

ROI

ROI, czyli Return on Investment, to wskaźnik zwrotu z inwestycji, który pokazuje, jak dużo zarabiasz na każdą jednostkę pieniężną zainwestowaną w konkretny projekt lub działanie. ROI oblicza się, dzieląc zysk z inwestycji przez jej koszt, mnożąc wynik razy 100%.

ROI – jaka wartość oznacza sukces?

Idealna wartość wskaźnika ROI może różnić się w zależności od konkretnej branży, celów biznesowych, rodzaju inwestycji czy strategii marketingowej. Pamiętaj, że ROI jest jednym z wielu wskaźników, które powinieneś brać pod uwagę, oceniając na przykład kampanie Google Ads czy kampanie PPC. Jego wartość należy zawsze analizować w szerszym kontekście.

ROI – jak interpretować ten wskaźnik?

Chociaż ROI jest prostym wskaźnikiem do obliczenia, jego interpretacja jest bardziej skomplikowana, bo wymaga uwzględnienia kontekstu biznesowego. Na ogół, im wyższy ROI, tym lepiej. Oznacza to, że na każdą jednostkę pieniężną zainwestowaną w działania marketingowe, zyskujesz więcej. Jednak wysoki ROI nie zawsze musi być równoznaczny z sukcesem, ponieważ może oznaczać niski poziom inwestycji w marketing, a w konsekwencji ograniczony zasięg i wzrost firmy. Z drugiej strony, niski ROI nie musi oznaczać porażki. Jeśli Twój biznes jest na etapie rozwoju i budowania pozycji na rynku, ROI może być niski na początku, ale długoterminowo inwestycja może przynieść oczekiwane rezultaty.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę