Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

ROPO

Przewiń w dół

słownik marketingowy

ROPO

ROPO

ROPO to skrót od Research Online, Purchase Offline, który oznacza zjawisko, gdy konsument szuka informacji o produkcie w internecie, a następnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. ROPO ma szerokie konsekwencje dla marketerów i sprzedawców, ponieważ wymaga zmiany podejścia w strategii reklamowych. Jest także mocno powiązane z rozwojem technologii – dzięki smartfonom klienci mogą łatwo porównywać produkty, czytać recenzje i wyszukiwać informacje o danym produkcie, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.

ROPO odwrócone – czym się charakteryzuje?

ROPO odwrócone to zjawisko przeciwne do standardowego modelu ROPO. Polega na tym, że klienci najpierw oglądają produkt w sklepie stacjonarnym, a później decydują się na zakup online. Jest to częsta praktyka, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów, którzy cenią sobie wygodę zakupów online.

ROPO – jak wykorzystać w marketingu?

Kluczowe w zrozumieniu i wykorzystaniu trendu ROPO jest fakt, że zakupy online i offline nie są dla konsumenta dwoma odmiennymi światami – są częścią jednego, spójnego procesu zakupowego. Wyzwaniem jest stworzenie takich warunków, aby klient czuł się komfortowo i pewnie w obu tych środowiskach. Działania marketingowe online powinny skoncentrować się przede wszystkim na dostarczaniu kompleksowych i przekonujących informacji o produkcie lub usłudze, których klient może potrzebować do podjęcia decyzji zakupowej. Natomiast, aby zwiększyć konwersje w sklepie online, warto wykorzystać kampanie PPC lub kampanie Google Ads ze spersonalizowanymi komunikatami uwzględniającymi na przykład historię przeglądanych produktów czy ostatnich zakupów.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę