SEO
SEO, czyli Search Engine Optimization, to proces optymalizacji strony internetowej, aby osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego. Celem jest zwiększenie widoczności strony na wyszukiwarkach takich jak Google, co przekłada się na większą ilość organicznego ruchu na stronie.
SEO – dlaczego jest ważne w strategii marketingowej?
Internet stał się główną ścieżką prowadzącą klientów do wielu produktów i usług. Istotnym elementem łączącym te dwa obszary jest własnie SEO. Odgrywa ważną rolę w zrozumieniu intencji użytkownika, m.in. jakie działania podejmuje, żeby znaleźć informacje i jakich konkretnie danych szuka. Dobrze zrealizowane SEO oznacza lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większy ruch na stronie i potencjalnie większy wzrost sprzedaży. Jest to dobrym uzupełnieniem działań marketingowych dla firm prowadzących kampanie Google Ads czy kampanie PPC, ponieważ SEO przynosi efekty długoterminowo, więc działania płatne mogą zaspokoić potrzeby ruchu na tu i teraz.
SEO – podstawowe zasady optymalizacji
Przede wszystkim, musisz zdać sobie sprawę, że SEO to proces długofalowy. Postęp jest często mierzony na przestrzeni miesięcy, a nie dni czy tygodni. SEO opiera się na wielu czynnikach. Zaliczamy do nich optymalizację treści na stronie pod kątem słów kluczowych (on-page SEO), budowanie wartościowego profilu linków prowadzących do strony (off-page SEO), a także techniczne aspekty strony, takie jak szybkość ładowania, responsywność czy struktura strony.