Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Sieć reklamowa

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Sieć reklamowa

Sieć reklamowa

Sieć reklamowa to platforma, która łączy reklamodawców z wydawcami, którymi mogą być strony internetowe, blogi czy kanały na platformach typu YouTube. Dzięki temu zleceniodawcy mają możliwość umieszczenia reklam w różnych kanałach i nie muszą kontaktować się z każdym jego właścicielem indywidualnie. Kiedy wydawca zdecyduje się na przyjęcie reklam na swojej stronie, dedykowane miejsce na reklamy jest sprzedawane w systemie aukcyjnym. Sieć reklamowa obsługuje cały proces, zarówno od strony technicznej, jak i finansowej.

Sieć reklamowa – rodzaje reklam

W ramach sieci reklamowych dostępne są różne rodzaje reklam:

  1. bannery reklamowe – graficzne reklamy, które można spotkać na praktycznie każdej stronie internetowej;
  2. reklamy tekstowe – składające się z krótkiego tytułu i opisu reklamy, najczęściej wykorzystywane są w wynikach wyszukiwania w Google;
  3. reklamy wideo – dynamiczne i angażujące reklamy, które wyświetlają się na platformach takich jak YouTube;
  4. natywne reklamy – stylistycznie i tematycznie dopasowane do treści strony, na której się pojawiają;
  5. reklamy typu display – wyświetlane są na podstawie zachowań, preferencji i historii przeglądania użytkownika. Często wykorzystywane przez kampanie Google Ads, szczególnie kampanie PPC.

Sieć reklamowa – jakie ma korzyści

Dla reklamodawców, korzyści z korzystania z sieci reklamowej są ogromne. To narzędzie umożliwia przede wszystkim dotarcie do ogromnej liczby użytkowników w internecie. Pozwala również na precyzyjne targetowanie reklam na podstawie danych demograficznych, zainteresowań, historii przeglądania, a nawet konkretnych słów kluczowych.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę