Sieć reklamowa
Sieć reklamowa to platforma, która łączy reklamodawców z wydawcami, którymi mogą być strony internetowe, blogi czy kanały na platformach typu YouTube. Dzięki temu zleceniodawcy mają możliwość umieszczenia reklam w różnych kanałach i nie muszą kontaktować się z każdym jego właścicielem indywidualnie. Kiedy wydawca zdecyduje się na przyjęcie reklam na swojej stronie, dedykowane miejsce na reklamy jest sprzedawane w systemie aukcyjnym. Sieć reklamowa obsługuje cały proces, zarówno od strony technicznej, jak i finansowej.
Sieć reklamowa – rodzaje reklam
W ramach sieci reklamowych dostępne są różne rodzaje reklam:
- bannery reklamowe – graficzne reklamy, które można spotkać na praktycznie każdej stronie internetowej;
- reklamy tekstowe – składające się z krótkiego tytułu i opisu reklamy, najczęściej wykorzystywane są w wynikach wyszukiwania w Google;
- reklamy wideo – dynamiczne i angażujące reklamy, które wyświetlają się na platformach takich jak YouTube;
- natywne reklamy – stylistycznie i tematycznie dopasowane do treści strony, na której się pojawiają;
- reklamy typu display – wyświetlane są na podstawie zachowań, preferencji i historii przeglądania użytkownika. Często wykorzystywane przez kampanie Google Ads, szczególnie kampanie PPC.
Sieć reklamowa – jakie ma korzyści
Dla reklamodawców, korzyści z korzystania z sieci reklamowej są ogromne. To narzędzie umożliwia przede wszystkim dotarcie do ogromnej liczby użytkowników w internecie. Pozwala również na precyzyjne targetowanie reklam na podstawie danych demograficznych, zainteresowań, historii przeglądania, a nawet konkretnych słów kluczowych.