Social media, czyli media społecznościowe to platformy, które umożliwiają szybką wymianę informacji między użytkownikami w sieci. Do komunikacji można wykorzystać różne narzędzia, obecnie najczęściej jest to telefon z dostępem do internetu. Social media łączą ludzi z całego świata, pomagają zawierać nowe znajomości, utrzymywać relacje oraz tworzyć grupy o wspólnych zainteresowaniach.
Social media – najpopularniejsze platformy
Portale społecznościowe, z których obecnie najchętniej korzystają użytkownicy to:
- YouTube
- Tik Tok
Każda z tych aplikacji łączy trochę różne grupy ludzi i daje użytkownikom odmienne możliwości. W zależności od specyfiki danego portalu osoby publikują w nich posty w formie tekstu, zdjęcia czy wideo. Zazwyczaj jedna osoba ma swój profil w kilku mediach społecznościowych, ponieważ może z nich czerpać inne korzyści. Natomiast wspólnym mianownikiem każdej platformy jest możliwość tworzenia sieci kontaktów i obserwowanie osób, które inspirują i dostarczają wartościową treść dla użytkownika.
Social media – firmy w mediach społecznościowych
Ze względu na obecność tak wielu użytkowników w social mediach, marki również chętnie zakładają tam swoje konta. Pozwala to na łatwą komunikację i budowanie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Media społecznościowe to również skuteczne narzędzie marketingowe. Kampanie Facebook Ads to doskonały sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zainteresowanie swoimi produktami grupy docelowej.