Specjalista Google Ads to osoba, która ma wiedzę i doświadczenie w tworzeniu kampanii reklamowych w sieci Google. Ekspert przed rozpoczęciem działań związanych z tworzeniem reklam przeprowadza analizę, która pozwala mu określić formę reklamy, miejsce i czas emisji oraz grupę docelową. Określa budżet reklamowy oraz na bieżąco monitoruje efekty i w razie potrzeby wprowadza zmiany, aby kampania była maksymalnie optymalna.
Specjalista Google Ads – wymagane umiejętności
Specjalista Google Ads powinien mieć analityczny umysł, który jest niezbędny do wyciągania wniosków przyczynowo–skutkowych w trakcie prowadzonych działań. To osoba, która wie, jak tworzyć skuteczne przekazy marketingowe i obsługiwać narzędzia w kampaniach Google Ads. Taki ekspert powinien mieć przede wszystkim doświadczenie w tworzeniu reklam displayowych, wideo, produktowych, remarketingowych i w sieci wyszukiwania Google. Efekty jego działań powinny być potwierdzone obiektywnymi współczynnikami, jak np. ROAS, CTR lub CPC.
Specjalista Google Ads – praca z narzędziami
Skuteczne kampanie Google Ads są możliwe dzięki połączeniu wiedzy z wielu obszarów marketingu. Ważne jest również korzystanie z narzędzi takich jak Google Analytics, Google Search Console oraz Google Tag Manager. Pozwolą one dopasować kampanię reklamową do potrzeb konkretnej firmy oraz umożliwią monitorowanie efektów.