Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Średnia Pozycja

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Średnia Pozycja

Average position

Wartość określająca pozycję wyświetlania się reklamy w sieci wyszukiwania Google AdWords. Jest zmienna i może wynikać z różnic w rankingu reklamy w danym momencie, dlatego podawana jest jako średnia wartość w danym czasie. Jest liczona także dla sieci reklamowej, jednak jest tam mniej przydatna ze względu na różne miejsca wyświetlania reklam dla
witryn.

Słownik marketingowy

Średnia pozycja to wartość pokazująca, na którym miejscu średnio wyświetlana jest Twoja reklama na stronie wyników wyszukiwania. Ten wynik wykorzystywany był w wielu formach reklamy online przez kampanie Google Ads, m.in. kampanie PPC. Od 30 września 2019 roku Google zmieniło możliwość sprawdzania średniej pozycji reklamy. W jej miejsce wprowadziło dwa inne parametry – procent wyświetlania na górze strony oraz na pierwszym miejscu. Celem tych zmian było oferowanie dokładniejszych danych reklamodawcom.

Średnia pozycja – czy warto walczyć o najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania?

Teoretycznie im wyżej pojawia się Twoja reklama, tym lepiej. To bezpośrednio przekłada się na większą widoczność Twojej oferty, co może prowadzić do zwiększenia liczby kliknięć i pożądanych konwersji. Jednak, jeśli Twoja reklama jest na pierwszym miejscu, ale nie jest atrakcyjna dla odbiorcy lub nie spełnia jego oczekiwań, możesz otrzymać wiele kliknięć, ale niewiele konwersji. Ponadto reklama na wyższych pozycjach może kosztować więcej, co dość mocno obciąży Twój budżet.

Średnia pozycja a procentowe wyświetlenia

Zastąpienie średniej pozycji procentowym wskaźnikiem wyświetlenia reklamy na górze strony i na pierwszym miejscu miało być korzystniejsze. Jednak trudno określić, jaka wartość będzie optymalna dla sukcesu kampanii reklamowych. Oczywiście, jeśli Twój udział w wyświetleniach wynosi 100%, oznacza to, że Twoja reklama była pokazana za każdym razem na pierwszej pozycji lub na górze strony. Natomiast w praktyce, w większości przypadków jest to niemożliwe, ponieważ bardzo wiele czynników wpływa na pozycję reklamy. Pozostaje interpretować oba te wskaźniki jako zależność – im wyższy procent, tym większa szansa, że Twoją reklamę zobaczy potencjalny klient.

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę