Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

SWOT

Przewiń w dół

słownik marketingowy

SWOT

Analiza SWOT to technika, która pozwala określić mocne i słabe strony, zagrożenia i szanse. Ta metoda wykorzystywana jest zarówno przez indywidualne jednostki, jak i przedsiębiorstwa. Stworzenie analizy SWOT jest pierwszym krokiem do rozpoczęcia jakichkolwiek czynności, które mogą być związane ze wdrożeniem projektu, inwestycją lub chęcią wprowadzenia zmian. Takie zestawienie pomaga ustalić skuteczną i optymalną strategię działania.

SWOT – co oznacza skrót?

Skrót SWOT pochodzi z języka angielskiego, gdzie poszczególne litery oznaczają:

S – Strenghts, czyli mocne strony. To cechy, które pomogą osiągnąć założony cel. Warto uwzględnić je w planowaniu poszczególnych zadań.

W – Weaknesses, czyli słabe strony. Określają obszary, które mogą negatywnie wpłynąć na realizację zadania lub utrudnić jego wykonanie. Świadomość braku pewnych zasobów może pomóc w znalezieniu skutecznych rozwiązań problemów.

O – Opportunities, czyli szanse. Dotyczą elementów zewnętrznych, które mogą pomóc w realizacji celu.

T – Threats, czyli zagrożenia. Czynniki zewnętrzne o negatywnym charakterze, które mogą przeszkodzić lub uniemożliwić podjęcie konkretnych działań i osiągnięcie efektu.

SWOT a wybór strategii działania

Przeprowadzona analiza pomoże wybrać skuteczną drogę do osiągnięcia celu. Rodzaje strategii:

  • Agresywna – sprawdzi się w przypadku przewagi mocnych stron i szans nad innymi czynnikami.
  • Konserwatywna – będzie odpowiednia dla wielu mocnych stron, ale i dużej liczby zagrożeń.
  • Konkurencyjna – należy wybrać ją w sytuacji, gdy na zewnątrz widoczne są spore szanse na osiągnięcie celu, jednak podmiot ma zdecydowanie więcej słabych stron niż mocnych.
  • Defensywna – ta strategia będzie odpowiednia dla przewagi słabych stron i zagrożeń.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę