Targetowanie to określenie wspólnych i charakterystycznych cech dla danej grupy odbiorców. Im precyzyjniej określona grupa docelowa, tym stworzony komunikat przyniesie wyższą konwersję. Określenie targetu danej firmy pomaga skutecznie komunikować się i docierać do potencjalnych klientów.
Targetowanie – czynniki, które należy wziąć pod uwagę
Reklamę można targetować wąsko, czyli do mocno określonej grupy osób lub szeroko, opierając się na ogólnych cechach wspólnych. Ważne, aby wziąć pod uwagę nie tylko czynniki demograficzne (wiek, płeć, miejsce zamieszkania), ale również behawioralne (zakupione produkty, przeglądane strony internetowe, czytane artykuły). Dopiero takie połączenie cech pozwoli na bardzo dobrą analizę grupy docelowej i poznanie jej problemów. Dzięki temu tworzone komunikaty będą odpowiadały na realne potrzeby i trafiały do właściwych osób.
Targetowanie – dlaczego jest ważne?
Targetowanie jest niezbędne przy tworzeniu reklam, aby skoncentrować się na osobach, które będą najbardziej zainteresowane ofertą. Wdrażając kampanie PPC, segmentacja grupy odbiorców pomoże stworzyć optymalną kreację i dotrzeć do potencjalnych klientów. Targetowanie komunikatów pomoże zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę (RAOS), zmniejszyć koszt dotarcia do odbiorców (CPT) i podnieść współczynnik konwersji.