Skontaktuj się z nami

+48 ‭573 166 009
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Testy A/B

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Testy A/B

Testy A/B to metoda badawcza wykorzystywana w działaniach marketingowych. Dzięki niej można określić wariant, który jest lepiej odbierany przez grupę docelową. Przeprowadzenie testu polega na stworzeniu dwóch różnych wersji, np. wiadomości e-mail, strony internetowej lub produktu. Każda z opcji zawiera konkretną zmienną, która będzie poddana analizie i rozstrzygnie o korzystniejszej wersji. Dzięki takim testom można wybrać rozwiązanie, które jest skuteczne i bardziej angażuje klienta.

Testy A/B – zastosowanie

Ta metoda badawcza wykorzystywana jest przez performance marketing, który opiera się na efektywnych działaniach w sieci. Testy A/B stosuje się również m.in. przy tworzeniu stron internetowych, kampanii mailingowych, kampanii reklamowych, opakowań produktów i call to action. Ważne, aby w przygotowanych wersjach występował tylko jeden element zmienny, który będzie warunkował pożądane zachowanie odbiorcy. To poziom konwersji pozwoli określić skuteczne rozwiązanie. Aby badanie mogło być miarodajne, należy przeprowadzić je na odpowiednio dłużej grupie odbiorców i we wcześniej określonym terminie.

Testy A/B – dlaczego warto je stosować?

Taki rodzaj testu sprawdza się do optymalizacji budżetu marketingowego. Lepsze i skuteczne kreacje podnoszą współczynnik konwersji, CTR czy ROAS. Jest to również stosunkowo tani i prosty sposób na poznanie grupy docelowej. Określenie preferencji odbiorców pomoże stworzyć dopasowaną strategię komunikacji marki z klientem i stworzyć swoją konkurencyjną pozycję na rynku.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę