Udział w wyświetleniu to procent wszystkich możliwych wyświetleń, które Twoje reklamy mogłyby otrzymać w wynikach wyszukiwania Google. Jest to jedna z wartości w reklamie online, która pozwala zweryfikować kondycję kampanii. Ten wskaźnik powie Ci, jak skutecznie wyświetlają się Twoje reklamy w porównaniu do całej puli możliwych wyświetleń. Udział w wyświetleniu jest cenną informacją, na którą warto zwracać uwagę, prowadząc różne kampanie Google Ads, szczególnie kampanie PPC.
Udział w wyświetleniu – jak go obliczyć?
Dzieląc Twoje wyświetlenia przez całkowitą liczbę wyświetleń, dowiesz się jaki udział w wyświetleniach mają Twoje reklamy. Dzięki temu będziesz wiedział, czy jesteś w stanie dotrzeć do większej liczby odbiorców, zwiększając dotychczasowy budżet lub stawkę. Dane dotyczące udziału w wyświetleniach zależą od wielu czynników m.in. budżetu, jakości czy ustawień, a wyniki możesz sprawdzić dla kampanii, grup słów kluczowych, reklam oraz produktów.
Udział w wyświetleniu – jak może pomóc w optymalizacji kampanii reklamowych?
Jeśli Twój wynik jest stosunkowo wysoki i zbliżony do całkowitej liczby wyświetleń, jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów marketingowych. Natomiast jeżeli udział w wyświetleniach jest niski, może to oznaczać, że powinieneś zoptymalizować swoją kampanię, na przykład przez zwiększenie budżetu, zmianę kryteriów wyświetlania reklamy lub podniesienie stawek dla określonych lokalizacji. Wykorzystując te strategie, możesz efektywnie zwiększyć udział w wyświetleniach swojej kampanii reklamowej.