Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Użyteczność strony

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Użyteczność strony

Użyteczność strony to określenie, na które składa się wiele czynników decydujących o tym, czy witryna internetowa jest przystępna dla użytkownika. Przy projektowaniu strony należy uwzględniać potrzeby odbiorcy, jego standardowe zachowanie i nawyki związane z poruszaniem się po stronach. Takie połączenia sprawi, że wizyta na danej witrynie będzie kojarzyła się z przyjemnymi odczuciami, a nie frustracją i rezygnacją z założonego celu.

Użyteczność strony – jak ją ocenić?

Do określenia stopnia, w jakim dana witryna jest przystępna dla odbiorcy, z pewnością pomoże analityka internetowa. Ponadto chcąc sprawdzić, czy strona jest użyteczna, warto wziąć pod uwagę jej skuteczność, efektywność, satysfakcję użytkownika, błędy i łatwość zapamiętania. Można przeprowadzić badanie, które pomoże znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czy łatwo i szybko można ukończyć dany proces, np. zakup?
  • Czy z powodzeniem udało się znaleźć potrzebne informacje?
  • Czy użytkownik jest zadowolony z korzystania ze strony?
  • Ile błędów popełnij, korzystając z serwisu i jaką mają one wartość?
  • Czy szybko można zapamiętać zasady poruszania się na stronie?

Użyteczność strony – dlaczego jest ważna?

Dbając o użyteczność strony internetowej, zwiększają się szanse na dłuższą obecność użytkownika na niej. To z kolei może przełożyć się bezpośrednio na konwersję. Pozytywne doświadczenia z witryną wpłyną również na ponowne odwiedziny, a także zachęcą potencjalnego klienta do podejmowania dalszych interakcji ze stroną. Mówiąc o web usability, należy pamiętać, że witryna powinna być przystępna również pod wyszukiwarki internetowe, np. w kontekście optymalizacji czy responsywności.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę