Współczynnik konwersji to wyrażony procentach wskaźnik, który określa ilość pożądanych interakcji wykonanych przez użytkowników. Jest to ważny parametr wykorzystywany w e-commerce. Pomaga optymalizować działania marketingowe, np. prowadząc kampanie PPC, tworząc strony internetowe czy planując kampanie mailingowe. Im wyższy współczynnik konwersji, tym lepiej. Oznacza to, że założony cel zostaje skutecznie realizowany.
Współczynnik konwersji – jak go obliczyć?
Chcąc obliczyć ten współczynnik, należy najpierw ustalić czynność uznawaną za konwersję. Może to być zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka, wypełnienie formularza lub dokonanie zakupu. Następnie należy podzielić liczbę konwersji przez łączną liczbę podjętych interakcji w danym obszarze i wynik pomnożyć razy 100%.
Współczynnik konwersji – dlaczego warto go mierzyć?
Wskaźnik konwersji mówi o skuteczności podjętych działań w obszarze założonego celu. Niski współczynnik to jasna informacja, że nie wszystkie elementy wykorzystane w danym prosecie się sprawdzają. Należy przyjrzeć się, na jakim etapie użytkownicy rezygnują i konwersja nie może dość do skutku. Natomiast wysoki współczynnik to oznaka, że odbiorcy dobrze reagują na opracowane działania.