Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Współczynnik konwersji

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji to wyrażony procentach wskaźnik, który określa ilość pożądanych interakcji wykonanych przez użytkowników. Jest to ważny parametr wykorzystywany w e-commerce. Pomaga optymalizować działania marketingowe, np. prowadząc kampanie PPC, tworząc strony internetowe czy planując kampanie mailingowe. Im wyższy współczynnik konwersji, tym lepiej. Oznacza to, że założony cel zostaje skutecznie realizowany.

Współczynnik konwersji – jak go obliczyć?

Chcąc obliczyć ten współczynnik, należy najpierw ustalić czynność uznawaną za konwersję. Może to być zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka, wypełnienie formularza lub dokonanie zakupu. Następnie należy podzielić liczbę konwersji przez łączną liczbę podjętych interakcji w danym obszarze i wynik pomnożyć razy 100%.

Współczynnik konwersji – dlaczego warto go mierzyć?

Wskaźnik konwersji mówi o skuteczności podjętych działań w obszarze założonego celu. Niski współczynnik to jasna informacja, że nie wszystkie elementy wykorzystane w danym prosecie się sprawdzają. Należy przyjrzeć się, na jakim etapie użytkownicy rezygnują i konwersja nie może dość do skutku. Natomiast wysoki współczynnik to oznaka, że odbiorcy dobrze reagują na opracowane działania.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę