Wykluczone lokalizacje to funkcja dostępna w Google Ads. Umożliwia wybranie miejsc, w których nie chcesz wyświetlać swoich reklam. Tworzenie listy wykluczonych lokalizacji może okazać się niezwykle pomocne, gdy chcesz skierować swoją komunikację marketingową do specyficznych regionów, województw czy miast. Możesz wykluczyć różnego rodzaju lokalizacje, dzięki czemu reklama nie dotrze do osób, które prawdopodobnie nie będą mogły skorzystać z Twojej oferty reklamowej.
Wykluczone lokalizacje – dlaczego są ważne w kampaniach reklamowych?
Prowadząc kampanie Google Ads, m.in. kampanie PPC, wykluczone lokalizacje pomogą Ci dotrzeć wyłącznie do miejsc, które są dla Ciebie najważniejsze. Ograniczenie wyświetlania reklam do specyficznych lokalizacji pozwala nie tylko lepiej dostosować komunikaty reklamowe do odbiorców. Oszczędza także Twój budżet, który w przeciwnym razie mógłby zostać wykorzystany na wyświetlenia, które może przyniosłyby kliknięcia, ale na pewno nie konwersje.
Wykluczone lokalizacje – zalety stosowania w strategii marketingowej
Zastosowanie wykluczenia reklam z lokalizacji geograficznej przyniesie Ci wiele korzyści, m.in. optymalizacja budżetu, poprawa skuteczności kampanii, lepiej dopasowany przekaz do specyfiki konkretnego regionu czy miasta, wyższe ROI dzięki optymalizacji wydatków.