Wykluczone słowa kluczowe, negatywne słowa kluczowe
Wykluczone słowa kluczowe, nazywane również negatywnymi słowami kluczowymi (ang. negative keywords) to terminy odnoszące się do strategii zarządzania kampanią reklamową online. Są szczególnie wykorzystywane przez kampanie Google Ads, w tym kampanie PPC. Wykluczone słowa kluczowe to frazy, z którymi nie chcesz utożsamiać swojej firmy. Dlatego warto dodać je do swojej kampanii, ponieważ dzięki temu unikniesz wyświetlania swoich reklam, gdy podane słowa kluczowe zostaną wpisane w zapytanie do wyszukiwarki.
Wykluczone słowa kluczowe, negatywne słowa kluczowe – jak je wybrać?
Wybór odpowiednich słów kluczowych ma ogromne znaczenie dla sukcesu Twojej kampanii, ale równie ważne jest wybranie wykluczonych i negatywnych słów kluczowych. Niestety nie ma gotowej recepty jak przeprowadzić ten proces, ale jest kilka sprawdzonych metod, które mogą Ci pomóc. Przy wyborze wykluczonych słów kluczowych powinieneś zidentyfikować i wyeliminować wyrażenia, które nie są związane z Twoją marką lub które prowadzą do niskiej konwersji. To mogą być frazy, które są zbyt ogólne, nieodpowiednie lub po prostu nie mówią nic o Twojej ofercie.
Wykluczone słowa kluczowe, negatywne słowa kluczowe – czy są wsparciem dla SEO?
Mimo że negatywne słowa kluczowe są najczęściej kojarzone z płatnymi kampaniami reklamowymi, wiedzę o nich możesz wykorzystać do poprawy wyników organicznych, poprzez zwiększenie trafności Twego contentu. Jeśli na ich podstawie jasno określisz, jakie tematy lub frazy są niepożądane dla Twojej marki, nie będziesz już umieszczać treści z nimi związanych na swojej stronie internetowej. Być może, nie raz zauważyłeś, że pewne słowa kluczowe, mimo iż wydają się zgodne z tematyką, generują niską jakość ruchu. W takim przypadku wykluczenie ich z Twojego contentu z pewnością będzie korzystne.