Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Kampania brandowa w Google Ads – czym jest i czy warto się na nią zdecydować?

  • Autor: Delfina Flegel
  • Aktualizacja:

Prowadzisz sklep internetowy i szukasz nowych rozwiązań dla swojego biznesu? A może widzisz, że konkurencja reklamuje się na nazwę Twojej firmy i chcesz temu zaradzić? Rozwiązaniem jest kampania brandowa w Google Ads.

Opinie na temat kampanii brandowych są podzielone. Sceptycy są zdania, że kampania brandowa nie jest im potrzebna, skoro po wpisaniu nazwy ich marki, na samej górze w wynikach organicznych wyświetla się ich strona internetowa. Natomiast reklamodawcy wskazują wiele korzyści związanych z uwzględnieniem tego typu kampanii w swoich działaniach. Jakie są plusy kampanii brandowej, a na co lepiej uważać?

Z tego artykułu dowiesz się:

Spis treści:

Kampania brandowa w Google Ads, czyli?

Kampania brandowa to, najprościej mówiąc, kampania w sieci wyszukiwania, która zawiera słowa kluczowe związane z Twoją marką. Zatem jeśli prowadzisz sklep internetowy o nazwie np. “Kraina magicznych zabawek” i zdecydujesz się na kampanię brandową, będzie ona bazowała na słowach kluczowych takich jak “kraina magicznych zabawek” oraz pokrewnych typu “kraina magicznych zabawek sklep”, “kraina magicznych zabawek pl”.

Czy warto uwzględnić kampanię brandową w strukturze kampanii Google Ads?

Jeśli zastanawiasz się, jakie są korzyści kampanii brandowych, oto kilka argumentów, które pomogą Ci zrozumieć, skąd bierze się ich popularność i dlaczego wiele firm decyduje się na takie rozwiązanie.

Lepsza widoczność w wyszukiwarce Google

Decydując się na reklamę brandową, jesteś w stanie zająć więcej przestrzeni w wynikach wyszukiwania, co zwiększa szanse, że klient trafi na Twoją stronę.

kampania brandowa 1
Rys. 1. Lepsza widoczność

Im więcej miejsca zajmuje Twoja reklama, tym mniej przestrzeni pozostaje dla reklam konkurencji. W ten sposób możesz przechytrzyć konkurentów, którzy wyświetlając się na frazy brandowe podobnych firm, chcą skusić potencjalnego klienta, aby zajrzał właśnie na ich stronę.

Obrona marki przed konkurencją

W wielu branżach konkurencja jest bardzo duża, a firmy prześcigają się w pomysłach na to, jak przyciągnąć do siebie nowych klientów. Jednym z tych sposobów jest “kradzież” klientów ich konkurentów. A jak to zrobić? Wyświetlając reklamy właśnie na frazy konkurencji. Warto dodać, że takie działania nie są zakazane, w związku z czym wiele firm decyduje się właśnie na taki krok.

Rys. 2. Ochrona przed konkurencją

Rezygnując z kampanii brandowych, w najgorszym przypadku możesz się przekonać, że wpisując w wyszukiwarkę nazwę swojej marki na 4 najwyższych pozycjach, pokażą się reklamy konkurencji, a dopiero poniżej wynik organiczny związany z Twoją stroną.

Niskie koszty

Cechą charakterystyczną kampanii brandowej są o wiele niższe koszty kliknięcia niż w kampaniach niebrandowych. Często można zaobserwować w nich także bardzo wysoki wynik jakości, szczególnie w ocenie strony docelowej, co z kolei prowadzi do niskiego CPC (Cost Per Click) wynoszącego nawet kilka lub kilkanaście groszy. Oczywiście jest to kwestia indywidualna. Przy dużej konkurencji koszty mogą wzrosnąć i w niektórych przypadkach osiągnąć kilka-kilkanaście złotych za kliknięcie.

Kontrola przekazu

Warto wspomnieć również o tym, że prezentując stronę w wynikach organicznych, nie masz 100% wpływu na to, co zostanie konkretnie wyświetlone. Treść opisów oraz nagłówki mogą być generowane automatycznie i bazować na tym, co roboty Google znajdą na danej podstronie. Inaczej jest z linkami płatnymi.

Tworząc odpowiednie treści opisów, nagłówków oraz komponentów reklam, masz kontrolę nad tym, co może się wyświetlić w wyszukiwarce. Jeśli więc chcesz pochwalić się promocją w sklepie, możesz od razu w reklamach wyświetlać taką informację oraz promować podstronę z rabatami.

W przypadku działań SEO musisz poczekać na indeksację takiej podstrony przez Google. Zatem tworząc kampanię brandową w Google Ads, zyskujesz większą kontrolę zarówno nad tym, co się wyświetla, jak i tym, gdzie bezpośrednio trafią potencjalni klienci.

Skuteczność

Bardzo często kampania brandowa osiąga o wiele lepsze wyniki w porównaniu do innych działań reklamowych na koncie. Kampanie tego rodzaju nierzadko odpowiadają za większość generowanych przychodów.

Kampanie brandowe mają wysoki ROAS, wysoki współczynnik konwersji, a przy tym bardzo niskie koszty za kliknięcie, a więc nawet przy małych nakładach finansowych jesteś w stanie osiągnąć świetne rezultaty.

Rys. 3. Skuteczność

Na co zwracać uwagę w przypadku kampanii brandowych?

Atuty przeważyły nad wadami takiego rozwiązania? Jeśli zdecydujesz się na stworzenie takiej kampanii, upewnij się najpierw, że wiesz, na co zwracać uwagę.

Słowa kluczowe

Kampanie brandowe można podzielić na:

  • kampanię stricte na brand – wyświetla się tylko na słowo kluczowe związane z daną marką. W takim przypadku należy dodać wyłącznie frazę kluczową w dopasowaniu ścisłym. Przykładowa reklama sklepu „Kraina Magicznych Zabawek” będzie się wyświetlać tylko wtedy, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarkę Google hasło “kraina magicznych zabawek”. Fraza “kraina magicznych zabawek opinie o sklepie” nie spowoduje wyświetlenia reklamy.
  • kampanię na brand + słowa kluczoweta kampania z kolei wyświetla się szerzej na frazy takie jak np. “kraina magicznych zabawek maskotki dla dzieci”, “kraina magicznych zabawek sklep”

Taki podział kampanii rzeczywiście może sprawdzić się w przypadku, gdy Twój brand jest mocny i bardzo popularny, a sens takiego rozdzielenia jest zasadny. Rozdzielenie sprawdzi się wtedy, gdy obie kampanie mogą w znacznym stopniu różnić się skutecznością.

Wykluczenia w innych kampaniach

Jeśli chcesz analizować skuteczność kampanii brandowej:

  • nie dodawaj nazwy swojej marki do słów kluczowych w generycznych kampaniach,
  • dodaj w nich wykluczenie zawierające frazę z Twoim brandem.

Jest to szczególnie istotne, ponieważ jeśli nie zastosujesz wykluczenia, może się okazać, że na frazy brandowe wyświetlają się reklamy w kampaniach generycznych. To z kolei spowoduje ograniczenia wyświetleń z Twojej specjalnie stworzonej kampanii, przez co ciężko Ci będzie analizować jej efektywność.

Analiza wyników

Porównuj skuteczność kampanii brand vs kampanii nonbrand. Wyniki Twojego konta Google Ads mogą być dla Ciebie satysfakcjonujące, ale po głębszej analizie okaże się, że za przytłaczającą większość przychodów odpowiada kampania brandowa i trzeba mocniej popracować nad pozostałymi kampaniami. Oczywiście każdą sytuację należy rozpatrywać indywidualnie i w tym celu dogłębnie przeanalizować konto. Jest to jednak kwestia, z której warto zdawać sobie sprawę.

W jakich branżach kampania brandowa sprawdzi się najlepiej?

Jednym z głównych celów kampanii brandowej jest ochrona przed konkurencją.

Kampania brandowa sprawdzi się zatem w branży, w której obecna jest duża konkurencja, a Twoi konkurenci wyświetlają reklamy na słowa kluczowe innych podmiotów oraz na frazy związane z Twoją marką.

Przykładem takich sektorów może być branża:

  • odzieżowa,
  • obuwnicza,
  • zabawkowa,
  • spożywcza,
  • kosmetyczna,
  • meblarska.

Natomiast nie jest powiedziane, że jeśli działasz w niszy, to taka kampania nie ma sensu. Gdy masz niewielu konkurentów, warto także zastanowić się nad włączeniem kampanii brandowej, by znaleźć się krok przed konkurencją. Ponadto, jeśli niewielu konkurentów wyświetla reklamy na Twój brand, prawdopodobnie koszt za kliknięcie będzie także dość niski. Przy pomocy niedużych nakładów finansowych możesz chronić markę i kierować na swoją stronę potencjalnych klientów.

Jak prawidłowo skonfigurować kampanię brandową i czy warto?

Najważniejsze w całym procesie jest wydzielenie osobnej kampanii z frazami swojej marki i wykluczenie nazwy swojego brandu w innych kampaniach Google Ads. Zachowanie porządku w tym zakresie pomoże Ci w wyciąganiu prawidłowych wniosków i kontroli nad tym, na co wydajesz budżet.

Niezależnie, jakiego rodzaju kampanię brandową chcesz stworzyć – kampanię stricte brandową czy kampanię brandową trochę szerszą – pamiętaj o tym, żeby dodać słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym lub dopasowaniu do wyrażenia. Gdy dodasz frazy w dopasowaniu przybliżonym, nie będziesz mieć pewności, czy Twoja kampania nie wyświetli się na inne podobnie brzmiące słowa do twojego brandu.

Ostateczna decyzja, czy warto zainwestować w stworzenie kampanii brandowej, należy zawsze do klienta. Poznanie najważniejszych zalet tej kampanii, aspektów, na które warto uważać i zasad prawidłowej konfiguracji z pewnością ułatwi Ci proces decyzyjny. W zakresie tworzenia kampanii, analizy wyników i opieki nad kontem zawsze radzimy wsparcie fachowców, którzy czuwają nad każdą złotówką cennego budżetu. W razie potrzeby chętnie wesprzemy Twój biznes również w tym zakresie.

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:

  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż

czytaj więcej

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę