
Kluczowym elementem strategii budowania rozpoznawalności marki modowej jest działalność firmy w Internecie. Marki prześcigają się we współpracach z influencerami, publikowaniu angażujących filmów czy prowadzeniu transmisji live.
Niczym zaskakującym jest obecność firmy z branży fashion na TikToku, Facebooku czy Instagramie. Oprócz organicznych (bezpłatnych) treści marki wykorzystują również płatne możliwości wskazanych mediów społecznościowych, które umożliwiają im dotarcie do szerokiego grona użytkowników w krótkim czasie. Nadal istnieje jednak w platforma o mniejszej popularności, a równie dużym potencjale. Odkryj możliwości reklamowe Pinterest Ads dla branży fashion i rozwiń swoją strategię reklamową o nowy kanał!
Z tego artykułu dowiesz się:
Dlaczego Pinterest Ads?
Pinterest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się platform społecznościowych. W Polsce korzysta z niej ponad 26% użytkowników internetu. Jednym z głównych powodów, dla których odbiorcy codziennie odwiedzają Pinteresta, jest moda. Platforma umożliwia bycie na czasie z najnowszymi trendami. Użytkownicy mogą przeglądać tysiące inspiracji na codzienne czy wieczorowe stylizacje, poznając przy tym nowe marki.
Unikalny, wizualny format Pinteresta pozwala zaprezentować firmom modowym produkty w nienachalny i estetyczny sposób. Nawet 50% użytkowników Pinteresta nie zdaje sobie sprawy z tego, że widzi na Pintereście reklamę

Otwiera to markom modowym drogę do budowania świadomości marki, ale także zwiększenia sprzedaży, dzięki kampaniom Pinterest Ads.
Panel reklamowy Pinteresta oferuje szereg możliwości, które warto wykorzystać w kampaniach dla marki modowej. Fundamentem skutecznej strategii Pinterest Ads jest skorzystanie z 3 możliwości Pinteresta, za pomocą których reklamodawca może dotrzeć zarówno do nowych i powracających użytkowników.
3 zastosowania Pinterest Ads dla marki modowej, które musisz znać
Dotrzyj do osób wyszukujących konkretne frazy na Pintereście
Pinterest Ads oprócz klasycznej opcji kierowania reklam po zainteresowaniach umożliwia także tworzenie grup odbiorców na podstawie słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników.
W ramach jednej grupy reklam reklamodawca może wykorzystać maksymalnie 20 000 słów kluczowych. Rekomendowanym rozwiązaniem jest skupienie się na najbardziej istotnych 25-50 frazach pasujących do przedmiotu reklamy. Aby odkryć hasła, które użytkownicy wyszukują na platformie, reklamodawca może skorzystać z narzędzia Pinterest Trends. Umożliwia ono zarówno weryfikację kluczowych fraz na dany okres, jak i porównanie ich popularności na przestrzeni tygodnia/miesiąca/roku. Reklamodawca może także zweryfikować trendy, biorąc pod uwagę dane demograficzne.

Kierowanie po słowach kluczowych na Pinterest Ads umożliwia markom modowych m.in. wykorzystanie trendów sezonowych. Reklamodawca za pomocą targetowania po słowach kluczowych może docierać do użytkowników, którzy szukają stylizacji na dany sezon czy okazję, zamiast bazować na ogólnym, szeroko pojętym zainteresowaniu modą.
Docieranie do użytkowników, którzy wyszukiwali konkretne hasła na Pintereście to funkcja, która wyróżnia tę platformę wśród innych mediów społecznościowych.

Wyróżnij ważne produkty ze swojej oferty
Kampanie oparte o feed produktowy są jednym z najpopularniejszych typów kampanii Facebook Ads. Często dla wielu e-commerców (w szczególności z branży fashion) generują zarówno najniższe CPC (koszt kliknięcia linku), jak i najwięcej konwersji. Pinterest również oferuje analogiczny typ kampanii dla reklamodawców.
Kampanie produktowa na Pintereście różnią się od tych dostępnych na Facebooku pod kątem dwóch kluczowych aspektów – opcji kierowania oraz formatów reklamowych
Na Pintereście reklamodawca ma znacząco ograniczone funkcje kierowania w ramach kampanii produktowych. Dostępne jest wykorzystanie:
- grup podobnych odbiorców (tzw. lookalike) tworzonych na podstawie danych z Pixela Pinteresta czy listy klientów,
- danych demograficznych takich jak wiek i płeć oraz lokalizacja użytkowników.
Reklamy mogą występować w trzech formach:
- standardowe reklamowy produktowe zawierające obraz statyczny z katalogu promujący jeden produkt,
- filmowe reklamy produktowe opierające się na filmie promującym odpowiedni produkt,
- spersonalizowane kolekcje reklam składające się z wielu obrazów. Składają się na nie jeden duży obraz lub film oraz trzy dodatkowe obrazy promujące odpowiednie produkty.
Pomimo ograniczonych funkcji kierowania kampanie produktowe Pinterest Ads, podobnie jak Facebook Ads, wyróżniają się pod kątem skuteczności.
Za ich pomocą marka modowa może zaprezentować zarówno całą ofertę, jak i poszczególne kategorie produktów.
Dla marek modowych kampania oparta o feed produktowy zdecydowanie może wygenerować kliknięcia po niższym koszcie niż standardowe kampanie z celem ‘konwersje’. Tworząc tego typu kampanie, warto wyróżnić bestsellery, nowości czy też najpopularniejsze kategorie produktów w sklepie

Nie przegap szansy na odzyskanie porzuconego koszyka
Pinterest Ads podobnie jak Facebook Ads czy Google Ads także umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych. To kolejny punkt styku marki modowej z użytkownikiem.
Pinterest pozwala na kompleksowe dotarcie do użytkowników za pomocą dwóch typów kampanii:
- kampania produktowa, w której odbiorca w reklamie widzi produkt, z którym wszedł w interakcję na stronie internetowej
- kampania z celem konwersje wyróżniająca się angażującą kreacją statyczną lub wideo.
Tego typu działania pozwalają ponownie przekierować użytkowników na witrynę, a w konsekwencji domknąć sprzedaż.

To tylko 3 kluczowe możliwości kampanii Pinterest Ads dla marek modowych.
Jest ich o wiele więcej – począwszy od pozostałych celów reklamowych takich jak rozważanie zakupu, po dostępne formaty reklamowe.
Pinterest umożliwia m.in. docieranie do osób, które weszły w interakcję z pinami, czyli treściami zapisanymi na tablicy marki modowej.
Tak jak już wspomniałam wcześniej, Pinterest to platforma, na której użytkownicy poszukują inspiracji modowych. Osoby oglądają piny reklamowe, zapisują je, a w konsekwencji nie zawsze od razu przechodzą podczas pierwszej interakcji z marką na stronę internetową. Etap poszukiwań często może się wydłużać.
Aby przypomnieć użytkownikom o marce, reklamodawca może przygotować dedykowane kreacje reklamowe w formie angażującego filmu, karuzeli lub pojedynczego obrazu z chwytliwym hasłem reklamowym.
Pinterest Ads – zacznij już dziś i wyprzedź konkurencję
Popularność Pinteresta w Polsce cały czas wzrasta, jednak nadal ta platforma nie budzi tak dużego zainteresowania jak Facebook czy TikTok. Mniejsze powodzenie tego kanału reklamowego wśród marek modowych może skutkować mniejszymi kosztami reklam.
Jednocześnie Pinterest Ads to kanał reklamowy stworzony z myślą o estetycznych treściach, które zainspirują użytkowników i pozwolą im poznawać nowe, wartościowe marki. To szansa dla firmy z branży fashion na zwiększenie świadomości marki, ale także ruchu na witrynie. W konsekwencji napędzi to bazy remarketingowe zarówno na Pintereście, ale także w innych kanał takich jak Facebook czy Google Ads.
Wykorzystaj potencjał tej platformy i bądź krok przed konkurencją!