Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Pinterest Ads – 5 sposobów, by wyprzedzić konkurencję

  • Autor: Michał Grzemski
  • Aktualizacja:

Sukcesy w Facebook Ads, pierwsze śmiałe kroki jako reklamodawca na TikToku, Google Ads znane jak własna kieszeń i… to wszystko? Niekoniecznie. Niezależnie od realizowanego scenariusza i stopnia zaawansowania w reklamie online, wciąż można sięgać po więcej. Pinterest Ads – czy znasz 5 sposobów, by wyprzedzić w nich swoją konkurencję? Pochylamy się nad reklamą Pinterest i podpowiadamy, jak rozszerzyć reklamowy tort o kolejne ciekawe, i co istotne, konwertujące miejsce w sieci.

Tego dowiesz się z artykułu:

Pinterest – o co tutaj chodzi?

Pinterest jest jednym z najpopularniejszych kanałów social media. W Polsce liczba użytkowników serwisu przekracza już 5 milionów, a ciągła dynamika pozwala wierzyć w dalsze wzrosty.

Użytkownicy na Pintereście szukają inspiracji – pomysłu na stylizację, urządzenie wnętrze, makijaż. Niektóre badania wskazują, że 80% pinterestomaniaków może odkryć w każdym tygodniu nową markę!

Graficy komputerowi oraz pracownicy agencji reklamowych doskonale znają moodboardy, które pomagają w tworzeniu koncepcji kampanii czy samej identyfikacji wizualnej. Pinterest jest właśnie takim moodboardem, mapą myśli, inspiracji, „ładnych rzeczy”. W tym przypadku nie tylko dla pracowników agencji, ale dla każdego użytkownika, który zechce z niego korzystać.

Co to oznacza dla reklamodawcy? Użytkownik Pinteresta może zainspirować się naszym produktem – następnie może przypiąć Pina do swojej tablicy i wrócić do tej inspiracji później. Ale nie tylko – może od razu odwiedzić naszą witrynę, gdzie szerzej zapozna się z ofertą, a od tego już tylko krok do ostatecznej konwersji

Pinterest Ads – dlaczego warto wybrać tę formę reklamy?

Mimo że Pinterest w Polsce nie jest jeszcze obficie zagospodarowany pod względem reklamowym, to skrywa w sobie spory potencjał. Warto zwrócić uwagę na kilka kwestii:

  • większość reklamodawców skupia się na Facebooku i Instagramie oraz na TikToku. To oznacza, że Pinterest wyróżnia się mniejszą konkurencją,
  • mniejsza konkurencja w Pinterest Ads oznacza niższe koszty dla reklamodawcy,
  • Polska jest jednym z 34 krajów*, w których dostępne są Pinterest Ads – ten przywilej warto wykorzystać,
  • na Pintereście obecnych jest wielu użytkowników niedostępnych w innych kanałach, w większości to kobiety, które są zwykle bardziej skłonne do zakupów online niż mężczyźni,
  • Pinterest oferuje wiele ciekawych opcji targetowania – kierowanie po zainteresowaniach, słowach kluczowych, listach klientów,
  • Pinterest wyróżnia też jego odmienna specyfika – w mniejszym stopniu służy rozrywce, w większym kreowaniu i realizowaniu potrzeb zakupowych.

Pinterest Ads – Sposób #1

Kampanie Pinterest pozwalają na kreatywność w innym stylu. Podczas gdy Twoja konkurencja skupia się na tym, by oczarować publikę na Facebooku, Instagramie lub TikToku poprzez zapewnienie najlepszej rozrywki, Ty możesz oprzeć działanie na zupełnie innych motywach, bliższych przedsiębiorcy.

Pinterest pozwala odejść od contentu opierającym się na dostarczaniu rozrywki, czy wiedzy. Zamiast tego skupia się na kreowaniu intencji zakupowych.

Co to oznacza dla reklamodawcy? Reklama Pinterest może wprost nawiązywać do produktu i pokrywać się z innymi treściami, do których są przyzwyczajeni użytkownicy Pinteresta. Dzięki temu reklamy rzadziej są dla nich drażniące lub irytujące. To pierwszy sposób, by wyprzedzić swoją konkurencję – pozwól, by Twój produkt zabłysnął na tle innych.

Pinterest Ads – Sposób #2

Stawianie kroku przed konkurencją to pełne wykorzystanie precyzyjnego targetowania, które oferuje Pinterest Ads.

Pinterest Ads pod względem targetowania jest hybrydą Facebook Ads oraz Google Ads. Umożliwia kierowanie reklam po zainteresowaniach oraz słowach kluczowych.

Pinterest oferuje targetowanie reklam na podstawie płci, wieku, lokalizacji, języka, urządzenia, ale i wspomnianych zainteresowań czy słów kluczowych.

Na szczególną uwagę zasługują trzy rozwiązania:

  • targetowanie po zainteresowaniach – pozwala na określenie w precyzyjny sposób grona osób, któremu ma wyświetlać się reklama. Można użyć wyfiltrowanej listy lub też kodów zainteresowań,
  • targetowanie po słowach kluczowych – jedna grupa reklam może być kierowana na maksymalnie 20 000 słów kluczowych! Dobrym rozwiązaniem będzie skupienie się na 25-50 najbardziej pasujących słowach do danych produktów. Podobnie jak w Google Ads słowa kluczowe można dopasowywać w sposób dokładny, przybliżony, do wyrażenia i wykluczający,
  • targetowanie do podobnych odbiorców – tą metodą można kierować reklamy do osób, które przypominają tych znajdujących się na istniejącej już liście odbiorców. 

Pinterest Ads – Sposób #3

Trzecią formą wyróżnienia się w ramach Pinterest Ads jest prezentowanie produktu w różny sposób. Kampanie Pinterest to w końcu nie tylko zwykłe reklamy graficzne, serwis daje o wiele więcej możliwości.

Podstawą wyprzedzenia konkurencji jest wyróżnienie się przy pomocy grafiki. Materiał wideo, kilka grafik w formie karuzeli – to wszystko pozwala zaistnieć na Pintereście.

Jakie formaty reklamowe są dostępne na Pinterest?

  • piny statyczne – klasyczne piny prezentujące produkt na jednym obrazie,
  • piny wideo – krótki format wideo pozwalający zaprezentować dany produkt lub historię. Szczególnie pożądane są filmy do 30 sekund,
  • piny produktowe – reklamy produktowe to takie, które wprost pokazują produkty. Składają się z jednego obrazu i pozwalają odbiorcom kupować produkty, które odkryli na Pintereście,
  • piny karuzelowe – w prezentacji różnych cech produktu pomogą piny karuzelowe składające się z różnych obrazów, które mogą być przewijane przez użytkownika,
  • kolekcje pinów – to ciekawy format hybrydowy, który łączy zdjęcia oraz filmy. Kolekcje są wyświetlane na urządzeniach mobilnych w aktualnościach,
  • piny z pomysłem – to jeszcze jeden interesujący format, dzięki któremu można zaprezentować swoją markę poprzez wciągające historie. Wiele obrazów, filmów i list na jednym pinie to skuteczny sposób, by się wyróżnić.  
Pinterest Ads 1
Źródło: https://blog.hootsuite.com/pinterest-ads/

Pinterest Ads – Sposób #4

Mimo wielu zalet, Pinterest często jest pomijany w układance reklamowej. Nie tylko przez przedsiębiorców, którzy mają prawo być nieświadomi jego potencjału, ale i przez same agencje!

Mniejsza popularność Pinterest Ads może przynieść wiele korzyści – wyprzedzenie konkurencji nie będzie tak czasochłonne i kosztowne jak w innych zakamarkach Internetu.

Korzystając z Pinterest, masz duże szanse zdobycia nowych klientów przed swoją konkurencją. Mała rywalizacja oznacza też mniejsze wydatki – koszty dotarcia do 1000 osób to często jedynie około 2-3 zł!

Pinterest Ads 2
Źrodło: wyniki własne

Pinterest Ads – Sposób #5

Niskie CPM to nie wszystko – sporą zaletą Pinterest Ads jest także brak bariery wejścia.

Pinterest Ads to pełna dowolność kreowania budżetu – nie ma tutaj minimalnych budżetów, można zacząć z inwestycją na poziomie nawet 3 złotych dziennie.

Przy tak niskim budżecie nie można się oczywiście spodziewać zbyt wiele – możliwość testowania od niższych kwot to jednak bezpieczna opcja dla tych, którzy boją się zaryzykować.

Pinterest Ads – wykorzystaj ich potencjał

Mimo niewielkiej popularności w Polsce, Pinterest z pewnością jest wart rozważenia także w sferze biznesowej. Podobnie jak Microsoft Advertising, Pinterest to również nieodkryta przez wielu reklamowa przestrzeń. Reklamy w tym serwisie mają szansę być skuteczniejsze, a odbiorcy w większym stopniu nimi zainteresowani. Wykorzystywanie przez Pinteresta doświadczeń innych portali społecznościowych pozwala tutaj wykluczyć błędy i działać skuteczniej. Czyli tak, by z pewnością wyprzedzić konkurencję.

Podziel się:
Obserwuj nas:

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę