Status certyfikowanego partnera Google czy Partnera Premium, którym może pochwalić się zaledwie 3% firm obsługujących Google Ads, to jeden z istotnych kryteriów wyboru agencji marketingowej. Co to oznacza z perspektywy klienta agencji? Jakie korzyści niesie za sobą współpraca z autoryzowanym partnerem Google? Dlaczego status Partnera Premium to największe wyróżnienie?
Przeczytaj również:
10 wskazówek, jak wybrać agencję marketingową
- Jakie kryteria warto wziąć pod uwagę?
- Które informacje na stronie internetowej są istotne?
- Na co zwrócić uwagę w czasie rozmowy z agencją?
Czym jest status Partnera Google
Status Partnera Google to odznaczenie, które otrzymują agencje reklamowe wykazujące się najlepszymi wynikami kampaniach w Google Ads, czyli m. in. w wyszukiwarce Google, na Youtube, w Gmailu i w sieci partnerskiej Google (Google Display Network), do której witryny zgłaszają się poprzez program Google AdSense. Google monitoruje wydawane budżety i wyniki kampanii – stanowią one podstawę do tego, żeby wyłonić najskuteczniejszych partnerów i uhonorować ich tytułami “Google Partner” i “Google Partner Premium”.
Jako SmartYou cieszymy się z korzyści ze statusu Partnera Google Premium odkąd jest przyznawany w Polsce. To między innymi kupony na pierwszą kampanię o wartości 1200 zł czy dostęp do narzędzi w wersjach beta, które pozwalają na tworzenie przewag konkurencyjnych w kampaniach. Sam tytuł traktujemy jako nagrodę za rozwój metodologii zero-waste, której zawdzięczamy wysoki wynik optymalizacji kampanii.
Piotr Stryjniak, Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU
Tajniki Marketingu Zero-Waste!
- jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
- jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż
Różnice pomiędzy statusem Google Partner i Partner Premium
Agencje odznaczone jako partnerzy Google to firmy, które uzyskują wynik optymalizacji kampanii w Google Ads powyżej 70% i wydają na kontach minimum 10 000 USD w ciągu 90 dni. To oznacza również, że przynajmniej połowa specjalistów pracujących w panelu musi obsługiwać budżet w wysokości co najmniej 500 USD. Nie bez znaczenia jest fakt, że wymaga się od nich również posiadania chociaż jednego certyfikatu Google z każdej kategorii produktu.
Jak łatwo się domyślić tytuł “Google Premium Partner” to kolejne w hierarchii odznaczenie dla agencji. Otrzymuje je zaledwie 3% podmiotów w każdym kraju. Poza tym, że spełniają oni wszystkie wymagania dla zwykłego partnera, wyróżnia ich najwyższy poziom satysfakcji i zaufania klientów – Google wyłania ich, oceniając wzrost liczby klientów i utrzymanie obecnych w skali roku. Wymogiem jest również zróżnicowany wachlarz usług.
Przeczytaj również:
SmartYou z metodą zero-waste w PPC wśród 3% najlepszych agencji wg Google
- Zero-waste a kwalifikacja do Google Partners
- Google Partner Premium – korzyści dla klientów agencji
czytaj więcej
Status Google Partner z perspektywy klienta agencji reklamowej
Z naszej perspektywy autoryzacja firmy przez Google na Partnera, a najlepiej Partnera Premium, to jedno z ważnych kryteriów wyboru agencji marketingowej. Oczywiście możesz trafić na firmę, która oferuje wysoką jakość usług w Google Ads, ale nie spełnia wymagań Google, bo na przykład dopiero się rozwija. Nie mniej jednak certyfikacja świadczy o szeregu atutów, które warto wziąć pod uwagę przy wyborze agencji reklamowej:
- Status Google to dla Ciebie potwierdzenie, że w agencji pracują certyfikowani specjaliści Google Ads.
- Tytuł partnera Google jest dowodem na to, że kampanie są w dobrych rękach – ich wynik optymalizacji przekracza 70%.
- Dzięki odznaczeniom Google Partner i Google Partner Premium masz pewność, że inne firmy zaufały agencji, powierzając jej swoje budżety reklamowe, które wynoszą ponad 10 000 USD/90 dni.
- Autoryzowane agencje posiadają dedykowane wsparcie konsultantów Google – możesz liczyć na dodatkowe analizy branżowe, a w razie problemów z kampanią, Twój specjalista Google Ads nie będzie stał w kolejce do supportu.
Status Partnera Premium to gwarancja dostępu do narzędzi i funkcjonalności beta – dzięki nim Twoje kampanie PPC mogą osiągnąć realną przewagę konkurencyjną.
Dowiedz się więcej na temat benefitów dla agencji reklamowych ze statusem Google Partner i Google Partner Premium na stronie Google. Więcej informacji na temat klasyfikacji do programu Google znajdziesz tutaj.
Szukasz agencji do obsługi kampanii Google Ads? Sprawdź naszą ofertę.