Bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń wykorzystywany w kontekście odczytu danych ze strony internetowej dostępny w Google Analytics. Dzięki niemu właściciel danej witryny ma wiedzę o liczbie użytkowników, którzy pojawili się na jego stronie, jednak nie podjęli żadnej dodatkowej interakcji. Chcąc obliczyć wysokość bounce rate, należy podzielić liczbę osób, które znalazły się na danej stronie internetowej przez liczbę wszystkich wejść na witrynę.
Co wpływa na bounce rate?
Czynnikami, które mają znaczący wpływ na wysokość bounce rate, są zoptymalizowana treść, wizualny aspekt strony, nawigacja, ładowanie i wyświetlanie się elementów na stronie oraz CTA. Te oraz wiele innych elementów może wpływać negatywnie na brak zainteresowania daną witryną przez użytkownika.
Wysoki bounce rate w reklamach Google
Poziom bounce rate będzie przydatnym współczynnikiem przy korzystaniu w biznesie z kampanii Google Ads. Dostarczy on informacji o tym, czy wyświetlane reklamy sprowadzają na docelową witrynę internetową wartościowy ruch. Jeśli współczynnik odrzuceń jest wysoki, może to oznaczać, że odbiorcy otrzymują nieatrakcyjną i niedopasowaną do ich potrzeb treść. Analizując wysokość tego współczynnika, warto wziąć pod uwagę charakter strony.