CPM oznacza cost per mille, to określenie jest często zamiennie używane z cost per thousand. W języku polskim skrót ten oznacza po prostu koszt za tysiąc wyświetleń reklamy w internecie. Jest to jedna z możliwości rozliczenia kampanii reklamowych i pozwala zapłacić w całości za dotarcie z przekazem do tysiąca odbiorów.
CPM – jak obliczyć?
Chcąc obliczyć całkowity koszt wzkaźnika CPM, należy podzielić koszt reklamy przez wszystkie wyświetlenia, a następnie wynik pomnożyć razy 1000. Decydując się na ten model rozliczenia kampanii, można określić górną stawkę za dotarcie do tysiąca odbiorców. To pozwoli zaplanować maksymalne wydatki na reklamę i nie przyniesie nieoczekiwanych kosztów.
CPM – kiedy wybrać ten sposób rozliczania?
Kampanie CPM najlepiej sprawdzą się do budowania świadomości marki oraz zwiększania jej pozycji w umysłach konsumentów. To doskonały sposób na działania o szerokim zasięgu, ponieważ dają możliwość dotarcia do wielu odbiorców jednocześnie. Jeśli reklamodawca nastawiony jest na cel sprzedażowy, to zdecydowanie lepiej wykorzystać kampanie PPC, które są miarodajne i skoncentrowane na wykonaniu określonego działania przez internautę.