Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

CPM - Cost per Mile

Przewiń w dół

słownik marketingowy

CPM

CPM oznacza cost per mille, to określenie jest często zamiennie używane z cost per thousand. W języku polskim skrót ten oznacza po prostu koszt za tysiąc wyświetleń reklamy w internecie. Jest to jedna z możliwości rozliczenia kampanii reklamowych i pozwala zapłacić w całości za dotarcie z przekazem do tysiąca odbiorów.

CPM – jak obliczyć?

Chcąc obliczyć całkowity koszt wzkaźnika CPM, należy podzielić koszt reklamy przez wszystkie wyświetlenia, a następnie wynik pomnożyć razy 1000. Decydując się na ten model rozliczenia kampanii, można określić górną stawkę za dotarcie do tysiąca odbiorców. To pozwoli zaplanować maksymalne wydatki na reklamę i nie przyniesie nieoczekiwanych kosztów.

CPM – kiedy wybrać ten sposób rozliczania?

Kampanie CPM najlepiej sprawdzą się do budowania świadomości marki oraz zwiększania jej pozycji w umysłach konsumentów. To doskonały sposób na działania o szerokim zasięgu, ponieważ dają możliwość dotarcia do wielu odbiorców jednocześnie. Jeśli reklamodawca nastawiony jest na cel sprzedażowy, to zdecydowanie lepiej wykorzystać kampanie PPC, które są miarodajne i skoncentrowane na wykonaniu określonego działania przez internautę.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę