Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

CPS

Przewiń w dół

słownik marketingowy

CTA

CPS (Cost Per Sale), tłumacząc na język polski, skrót ten odnosi się do zapłaty prowizji od sprzedaży. Jest to model rozliczenia za działania reklamowe prowadzone w internecie najchętniej wykorzystywana w marketingu afiliacyjnym. Reklamodawca płaci partnerowi, z którym podjął współpracę procent od wysokości danego zamówienia lub konkretną kwotę za złożone zamówienie w sklepie internetowym przez klienta .

CPS – zasada działania

Partner umieszcza w swoich social mediach lub na stronie internetowej link afiliacyjny, który prowadzi na stronę reklamodawcy lub bezpośrednio do jego sklepu internetowego. Taka osoba ma za zadanie polecić ofertę marki, z którą współpracuje i przekazać odbiorcom link, przez który powinni dokonać zakupu. Tylko w przypadku transakcji dokonanej przez specjalnie wygenerowane hiperłącze, reklamodawca będzie w stanie zweryfikować zakupy pochodzące od użytkowników partnera. W zależności od ustaleń zapłata będzie realizowana jako procent od wartości sprzedanych produktów lub jako ustalona kwota za pojedynczą transakcję.

CPS – zalety

Zdecydowanym atutem rozliczenia w formie CPS jest opłata za efekt prowadzonych działań reklamowych. Partner otrzymuje zapłatę dopiero za dokonanie transakcji przez użytkownika, zupełnie inaczej niż prowadzone kampanie PPC, gdzie płaci się już za samo kliknięcie w link. Taki model pozwala na długofalową współpracę podmiotów, mierzalny efekt promocji oraz swobodę partnera, w dążeniu do zwiększenia sprzedaży. Co więcej taki model jest korzystny zarówno dla reklamodawcy, jak i jego partnera

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę