Facebook jest uznawany obecnie za jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jego założycielem jest Mark Zuckerberg. Facebook powstał w 2004 roku i początkowo wykorzystywany był wyłącznie do komunikacji i rozrywki wśród studentów uniwersytetu w Stanach Zjednoczonych. Wzrost jego popularności sprawił, że w 2006 r. platforma została opublikowana już jako ogólnodostępny serwis społecznościowy. Dzięki temu ludzie ze wszystkich kontynentów świata mogą szybko wymieniać się informacjami w postaci zdjęć, wiadomości i filmów.
Facebook – konto prywatnego użytkownika
Każdy, kto ukończył 13 lat, ma możliwość założenia swojego prywatnego konta na Facebooku poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. Stając się częścią społeczności, taki użytkownik nabywa wiele praw. Może on między innymi zapraszać znajomych do swojego grona, publikować posty na swoim profilu lub u znajomych i dołączać do grup tematycznych. Portal społecznościowy umożliwia również wchodzenie w interakcje z innymi użytkownikami poprzez dodawanie komentarzy na ich profilu lub pod postami innych osób.
Facebook – konto firmowe
Facebook to również miejsce dla przedsiębiorstw, które chętnie zakładają tam swoje profile firmowe. Dzięki temu są w stałym kontakcie ze swoimi klientami i obserwatorami. Firmy wykorzystują w swoich działaniach marketingowych również kampanie Facebook Ads, aby dotrzeć do nowych i potencjalnych konsumentów. To również sposób na zwiększenie konwersji i osiągnięcie zamierzonych celów biznesowych i marketingowych.