Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Konwersja

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Konwersja

Konwersja

Konwersja to pojęcie najczęściej wykorzystywane w marketingu i oznacza podjęcie przez użytkownika pożądanego przez reklamodawcę działania. Do konwersji dochodzi w momencie, gdy potencjalny klient wykona określoną czynność. Najczęściej do danej akcji mają zachęcić go treści reklamowe w postaci banerów, sponsorowanych postów w mediach społecznościowych, pop-upów na stronie internetowej, newslettery czy SMS-y.

Konwersja – rodzaje

Dla każdego reklamodawcy konwersja może mieć zupełnie inną postać. Natomiast wszystkie rodzaje są równie ważne, a firmy dążą do zmaksymalizowania wyników działań podjętych przez potencjalnych klientów. Konwersją będzie np.:

  • zakup produktu lub usługi na stronie internetowej,
  • zapis do newslettera,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • wejście na określoną stronę WWW,
  • pobranie e-booka,
  • obejrzenie wideo,
  • przejście przez kilka różnych podstron na firmowej witrynie,
  • zostawienie komentarza pod wpisem na blogu.

Konwersja – dlaczego warto ją śledzić?

Śledzenie konwersji jest istotnym elementem wszystkich działań reklamowych. Dzięki temu można określić, które kampanie Google Ads, kreacje reklam i inne próby osiągnięcia danego celu są skuteczne. Takie informacje pomogą również poznać zwrot z inwestycji (ROI), co z kolei przełoży się na możliwość świadomego zarządzenia budżetem reklamowym.

 

Pojęcie to wykorzystywane jest w digital marketingu

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę