Konwersja
Konwersja to pojęcie najczęściej wykorzystywane w marketingu i oznacza podjęcie przez użytkownika pożądanego przez reklamodawcę działania. Do konwersji dochodzi w momencie, gdy potencjalny klient wykona określoną czynność. Najczęściej do danej akcji mają zachęcić go treści reklamowe w postaci banerów, sponsorowanych postów w mediach społecznościowych, pop-upów na stronie internetowej, newslettery czy SMS-y.
Konwersja – rodzaje
Dla każdego reklamodawcy konwersja może mieć zupełnie inną postać. Natomiast wszystkie rodzaje są równie ważne, a firmy dążą do zmaksymalizowania wyników działań podjętych przez potencjalnych klientów. Konwersją będzie np.:
- zakup produktu lub usługi na stronie internetowej,
- zapis do newslettera,
- wypełnienie formularza kontaktowego,
- wejście na określoną stronę WWW,
- pobranie e-booka,
- obejrzenie wideo,
- przejście przez kilka różnych podstron na firmowej witrynie,
- zostawienie komentarza pod wpisem na blogu.
Konwersja – dlaczego warto ją śledzić?
Śledzenie konwersji jest istotnym elementem wszystkich działań reklamowych. Dzięki temu można określić, które kampanie Google Ads, kreacje reklam i inne próby osiągnięcia danego celu są skuteczne. Takie informacje pomogą również poznać zwrot z inwestycji (ROI), co z kolei przełoży się na możliwość świadomego zarządzenia budżetem reklamowym.
Pojęcie to wykorzystywane jest w digital marketingu