Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

SERP

Przewiń w dół

słownik marketingowy

SERP

SERP

SERP, czyli Search Engine Results Page, to strona wyświetlana przez wyszukiwarkę internetową, np. Google, po wprowadzeniu zapytania przez użytkownika. Każda SERP jest unikalna i generowana na podstawie wprowadzonych słów kluczowych, lokalizacji użytkownika czy historii przeglądania. Znajdują się na niej zarówno wyniki organiczne, czyli te, które zostały wyświetlone na podstawie algorytmów wyszukiwarki, jak i płatne wyniki, pochodzące z reklam generowanych na przykład przez kampanie Google Ads czy kampanie PPC.

SERP – z czego się składa?

SERP może zawierać wiele różnych elementów. Zaliczamy do nich głównie linki do stron, ale również obrazy, filmy, fragmenty stron (zwane Featured Snippets), linki do miejsc w Google Maps, rezultaty zakupów w Google Shopping, oraz wiele innych.

Ogólnie rzecz biorąc, pozycja strony na SERP jest ważnym czynnikiem wpływającym na jej widoczność i ilość ruchu.

SERP – pomoc w optymalizacji SEO i SEM

Analiza SERP jest niezwykle przydatna w procesie optymalizacji SEO i SEM. Wiedząc, jakie wyniki są wyświetlane dla określonych słów kluczowych, można lepiej zrozumieć, co jest ważne dla algorytmu wyszukiwarki, a także jakie treści i oferty znajdują się na stronach konkurencji. Porównując swoją stronę z tym, co widzisz na SERP, można zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę