SERP
SERP, czyli Search Engine Results Page, to strona wyświetlana przez wyszukiwarkę internetową, np. Google, po wprowadzeniu zapytania przez użytkownika. Każda SERP jest unikalna i generowana na podstawie wprowadzonych słów kluczowych, lokalizacji użytkownika czy historii przeglądania. Znajdują się na niej zarówno wyniki organiczne, czyli te, które zostały wyświetlone na podstawie algorytmów wyszukiwarki, jak i płatne wyniki, pochodzące z reklam generowanych na przykład przez kampanie Google Ads czy kampanie PPC.
SERP – z czego się składa?
SERP może zawierać wiele różnych elementów. Zaliczamy do nich głównie linki do stron, ale również obrazy, filmy, fragmenty stron (zwane Featured Snippets), linki do miejsc w Google Maps, rezultaty zakupów w Google Shopping, oraz wiele innych.
Ogólnie rzecz biorąc, pozycja strony na SERP jest ważnym czynnikiem wpływającym na jej widoczność i ilość ruchu.
SERP – pomoc w optymalizacji SEO i SEM
Analiza SERP jest niezwykle przydatna w procesie optymalizacji SEO i SEM. Wiedząc, jakie wyniki są wyświetlane dla określonych słów kluczowych, można lepiej zrozumieć, co jest ważne dla algorytmu wyszukiwarki, a także jakie treści i oferty znajdują się na stronach konkurencji. Porównując swoją stronę z tym, co widzisz na SERP, można zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy.