Podstawy mierzenia skuteczności kampanii linków sponsorowanych - Google AdWords Blog | SmartYou

Podstawy mierzenia skuteczności kampanii linków sponsorowanych

podstawy AdWords

Krótkie wideo prezentujące podstawy badania skuteczności kampanii:

httpv://www.youtube.com/watch?v=fg7zHTunfHs

Transkrypcja:

W programie AdWords chodzi przede wszystkim o wyniki – jak jednak sprawdzić czy konto AdWords przynosi firmie zyski? Dowiesz się tego od swoich potencjalnych klientów. Liczba kliknięć powie ci, czy Twoje reklamy są trafne – ten i inne wskaźniki pozwolą ci określić skuteczność konta AdWords. Co zatem mówią statystyki konta?

Liczba wyświetleń pokazuje ile razy reklama została wyświetlona użytkownikom Google. Liczba kliknięć pokazuje ile razy użytkownicy kliknęli reklamę i odwiedzili witrynę. Współczynnik klikalności pokazuje odsetek osób które kliknęły reklamę po jej wyświetleniu – na koncie nosi on nazwę CTR.

Użytkownicy Google wiedzą dokładnie czego szukają i klikają tylko te reklamy które pasują do ich zapytania. Trafne reklamy poprawiają zatem CTR oraz ogólną skuteczność konta. Skuteczność konta można sprawdzić za pomocą tych statystyk dostępnych na karcie „Kampanie”.

Więcej szczegółów znajduje się na karcie „Słowa kluczowe”. Można tam sprawdzić które słowa kluczowe są najskuteczniejsze a także określić co decyduje o ich sukcesie. Warto zastanowić się nad dodaniem odmian tych słów kluczowych aby przyciągnąć do witryny jeszcze więcej użytkowników zainteresowanych ofertą. Warto również przyjrzeć się mniej skutecznym słowom kluczowym i albo je poprawić albo usunąć.

Podobnie na karcie „Reklamy” można przejrzeć i ulepszyć swoje teksty reklamowe. Liczba wyświetleń i kliknięć oraz CTR wskazują skuteczność słów kluczowych w przyciąganiu użytkowników do witryny. Ale jak sprawdzić ilu z nich staje się klientami?
Najprostszym sposobem jest zastosowanie dostępnego w koncie kodu śledzenia konwersji – wystarczy włączyć tę funkcję, umieścić fragment kodu w witrynie a następnie obserwować które kliknięcia prowadzą do sprzedaży. Można w ten sposób określić które reklamy i słowa kluczowe przyciągają do witryny prawdziwych klientów.

Regularne sprawdzanie twojego konta AdWords i wprowadzanie zmian do kampanii może przynieść świetne rezultaty. Zaloguj się już dziś aby sprawdzić czy konto AdWords przynosi zyski Twojej firmie.

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.