Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Co trzeba wiedzieć zanim rozpocznie się Twoja kampania na TikToku?

  • Autor: Magdalena Czerwińska
  • Aktualizacja:

Nie będzie to typowy artykuł, który poprowadzi Cię za rękę przy tworzeniu pierwszej kampanii TikTok lub wyjaśni kluczowe funkcje, a krótki poradnik ze wskazówkami. Bazę stanowią często pojawiające się pytania i wątpliwości naszych klientów, którzy planują wejście w TikTok Ads i czeka ich pierwsza kampania na TikToku.

Z tego artykułu dowiesz się:

TikTok Ads – dlaczego warto? Praktyczny przewodnik TikTok Ads w 6 punktach

Dzięki dużej grupie odbiorców (ponad 10,6 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie) TikTok jest miejscem, w którym znalezienie grupy docelowej jest możliwe niemal dla każdego produktu. Pozwala to na zbudowanie rozpoznawalności marki i wyjście do nowych odbiorców, których często trudniej jest spotkać w ramach innych platform SM.

Wiele z najnowszych trendów zakupowych powstało właśnie dzięki TikTokowi (sprawdź hashtag #tiktokmademebuyit) i między innymi dlatego filmy na tej platformie mają ogromny wpływ na konwersję.

62% użytkowników wchodzi na TikToka, by odkryć coś nowego, więc warto wzbudzić ich zainteresowanie, będąc tam obecnym jako marka. Jeśli zastanawiasz się, od czego zacząć, przeanalizuj poniższe punkty na start. 

1. Ustal strategię ekspozycji na TikToku

Brzmi skomplikowanie, jednak wystarczy, że podejmiesz decyzję, w którym kierunku chcesz rozwijać markę na platformie. Zdecyduj, czy:

  • będą to tylko działania reklamowe, bez prowadzenia profilu organicznego
  • stawiasz na działania reklamowe przy jednoczesnym budowaniu profilu organicznego.

Pierwsza opcja jest dobra na start, kiedy chcesz wyłącznie zbadać potencjał reklamowy platformy bez angażowania się w działania organiczne. TikTok ma możliwość publikowania reklam, które nie zostały połączone z profilem, są to tzw. Non-Spark Ads. Wówczas na poziomie reklamy wystarczy uzupełnić nazwę marki oraz logo, a odbiorca po kliknięciu np. na nazwę profilu w reklamie, zostanie przeniesiony bezpośrednio na podlinkowaną w kreacji witrynę.

Druga opcja to zdecydowanie większy wachlarz możliwości dla rozwoju marki na TikToku. Materiały opublikowane na profilu można wykorzystywać w reklamach (tzw. Spark Ads), co pozwoli m.in. na pozyskanie dodatkowych aktywności pod danym TikTokiem, a także wesprze w realizacji założonego celu reklamowego (istnieje opcja dodania adresu url).

Jak najbardziej można też prowadzić profil organiczny i korzystać wyłącznie z Non-Spark Ads, jeśli chcesz, aby materiały reklamowe były w jak największym stopniu spersonalizowane pod grupę docelową, a publikacja ich na profilu nie jest z określonych powodów zasadna.

2. Zadbaj o odpowiedni przepływ danych

Po założeniu konta reklamowego pamiętaj koniecznie o utworzeniu piksela, który następnie trzeba będzie dodać na stronę (ręcznie, przez Google Tag Manager lub jedną z dostępnych integracji partnerskich). 

Zadbanie o to odpowiednio wcześnie okaże się gwarancją monitorowania ścieżki zakupowej oraz zliczania konwersji, czyli zebrania jakościowych danych, na podstawie których będzie można utworzyć np. grupy podobnych odbiorców. 

Rys. 1. Podstrona ze statystykami zdarzeń dla przykładowego piksela TikTok Ads

Pamiętaj także o otagowaniu dodatkowo każdej reklamy parametrami UTM (na poziomie adresu url), co umożliwi dodatkową weryfikację działań w Google Analytics. Precyzyjna weryfikacja danych w narzędziu Analytics jest utrudniona ze względu na m.in. różnice w atrybucji, które powodują przypisywanie części ruchu z reklam i konwersji TikTok Ads do innych źródeł. Mimo to pamiętaj o realizacji tego punktu i monitoruj wyniki reklam w dodatkowym miejscu.

Jeśli planujesz prowadzić działania reklamowe w ramach Spark Ads, zadbaj także wcześniej o połączenie profilu na TikToku z kontem reklamowym lub TikTok Business Center. Dokładna instrukcja dostępna jest na stronie. Ułatwi to dostęp do wyboru materiałów organicznych z poziomu reklamy.

3. Zaplanuj budżety 

Ten punkt nie pojawił się tutaj bez przyczyny – na TikToku obowiązują minimalne dzienne limity budżetów. Dla zestawu reklam jest to min. 80 zł / dzień, natomiast przy budżecie ustawionym na poziomie kampanii minimum wynosi 200 zł / dzień, przy czym jedna kampania może zawierać kilka grup reklam.

Dla jednego zestawu reklam, przy reklamach aktywnych przez cały miesiąc, minimalne wydatki będą więc wynosić około 2500 zł /mies., a wybierając budżet na poziomie kampanii, będzie to ok. 6000 zł/ mies.

Wcześniejsza znajomość tych ograniczeń pozwala na dostosowanie strategii działań i wyznaczenie priorytetów. 

4. Przygotuj się na regularne aktualizowanie kreacji

Ten punkt będzie ważny w działaniach reklamowych na każdej z platform, natomiast na TikToku regularna aktualizacja reklam (lub jej brak ;)) może mieć ogromny wpływ na wyniki. Dlatego warto z góry zaplanować określoną liczbę materiałów na start działań (optymalnie 4-6 filmów), a następnie na podstawie ich skuteczności rozpocząć pracę nad kolejnymi treściami, aby były już ‘zakolejkowane’ do dodania w kampanii. 

Z doświadczenia wiemy, że nie muszą to być za każdym razem tylko i wyłącznie zupełnie nowe filmy – często wystarczą lekkie zmiany w montażu (np. inne sceny w pierwszych sekundach filmu) lub zmiana ścieżki dźwiękowej.

Ważne jest także dopasowanie wizualne do treści, które pojawiają się na platformie, aby kreacje wtopiły się w treści publikowane organicznie. Dlatego na przykład naturalne, nakręcone telefonem filmy będą bardziej przyciągały uwagę niż wygenerowane z szablonów wideo na podstawie zdjęć.

5. Monitoruj trendy na platformie

Dodatkową przewagą skutecznych materiałów jest ich treść, która niekoniecznie musi być sprzedażowa, aby zachęcać do zakupu. Kreatywne podejście do zaprezentowania produktów potrafi zaowocować dobrymi wynikami.

Aby wtopić się w gąszcz organicznych treści, konieczne jest podążanie za aktualnymi trendami na platformie. 

Na stronie podejrzysz listę popularnych obecnie w Polsce (lub innym dostępnym kraju) hashtagów, utworów, twórców oraz filmów. 

Jeśli zbierzesz już listę inspiracji lub chcesz wykonać głębszy research, sprawdź, jakie reklamy wykorzystuje Twoja konkurencja. Przeglądając “Top Ads” na stronie, masz możliwość filtrowania popularnych reklam po m.in. kraju, branży, celu reklamowym lub typie kreacji. Co więcej, dla każdej z reklam dostępne jest interesujące podsumowanie wyników, wraz z wykresem zaangażowania odbiorców w reklamę wg czasu. 

Rys. 2. Podstrona informacji o reklamie z sekcji “Top Ads“

6. Zapytaj AI 

Powyższe punkty mogą stanowić pewną barierę wejścia w kanał, ponieważ nie każdy biznes ma na tyle rozwinięte zaplecze marketingowe, aby część czasu przeznaczać na analizę trendów i przygotowywanie ciekawych dla grupy docelowej scenariuszy pod TikToki

Platforma wyszła naprzeciw takim sytuacjom i przygotowała dedykowanego AI asystenta, dostępnego z poziomu Creative Center (w prawym górnym rogu). 

Z pomocą TikTok Creative Assistant przygotujesz szybciej research trendów dla swojej branży, zainspirujesz się propozycjami tekstów, a nawet wygenerujesz przykładowe scenariusze, gotowe do nakręcenia na ich podstawie filmu, wraz z proponowaną do nich muzyką! 

TikTok Ads – kiedy zacząć działać?

Po przeczytaniu powyższych wskazówek pewnie już wiesz, że rozpoczęcie działań w ramach TikTok Ads wymaga poukładania kilku elementów w strategii. Takie przygotowanie pozwoli uniknąć falstartu i zniechęcenia się do aktywności jako marka w tym kanale. Jako specjaliści wspieramy nowych klientów wskazówkami dotyczącymi m.in. materiałów wideo oraz pomagamyi zaadaptować strategię reklamową do warunków panujących na tej platformie. Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem działań w ramach TikTok Ads, z chęcią odpowiemy na Twoje pytania. 

Zawsze jest dobry moment, aby wyjść poza ramy standardowych działań i przedstawić swoją markę w bardziej kreatywny sposób 🙂 A z fachowym wsparciem krok w nieznane może okazać się prawdziwym gamechangerem dla Twojego biznesu.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Social media

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę