Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

5 powodów, dla których jako sprzedawca skorzystasz na użyciu Allegro Ads

  • Autor: Malwina Macikiewicz
  • Aktualizacja:

W ostatnich miesiącach zakupy online stały się popularne jak nigdy dotąd. Jedną z wielu platform, które na tym zyskały, jest Allegro, gdzie dziennie dokonuje się setek tysięcy transakcji. Założenie konta to dostęp do ponad 27 milionów klientów, którzy codziennie robią ponad 600 tysięcy zakupów.

Posiadanie konta na Allegro nie oznacza automatycznego włączenia efektywnych działań sprzedażowych. Świetnym rozwiązaniem jest jednak Allegro Ads, które pozwala działać skuteczniej na Allegro. Przeczytaj poniższy materiał i dowiedz się, jak to zrobić.

Tego dowiesz się z artykułu:

Rozszerz sprzedaż poza własną witrynę – to dodatkowy kanał zbytu i większa sprzedaż!

Na polskim rynku e-commerce wciąż wielu użytkowników przywiązanych jest do Allegro jako do bezpiecznego miejsca na zakupy online. Wynika to m.in.

  • z długiej obecności platformy na rynku,
  • jej ciągłego udoskonalania, 
  • dobrych opinii na jej temat.

Kupujący, którzy korzystają z programu Allegro Smart, mogą liczyć na darmową dostawę oraz – co równie istotne – na darmowy zwrot, dlatego tym użytkownikom szczególnie zależy, by dokonać zakupu właśnie na Allegro.

Użytkownicy serwisu są więc przyzwyczajeni do dodatkowych udogodnień oraz poziomu bezpieczeństwa. Wykorzystaj ten kanał, aby mogli poznać Twój sklep i w przyszłości dokonać u Ciebie zakupów także poza Allegro.

Wyświetlaj się w najbardziej widocznych miejscach na Allegro

Fakt, że przez Allegro codziennie przewija się mnóstwo użytkowników, którzy wchodzą tam z zamiarem dokonania zakupu, to szansa, którą zdecydowanie warto wykorzystać.

Użytkownik zazwyczaj:

  • wpisuje zapytanie w wyszukiwarce Allegro,
  • szuka produktu w kategoriach ofert – to tutaj pojawi się Twoja oferta, kontekstowo dobrana do zapytania użytkownika.

Jak przebić się na pierwsze pozycje przez miliony aukcji i trafić ze swoją ofertą do potencjalnego klienta, zanim zrobi to konkurencja? Sposobem na to są właśnie Allegro Ads, czyli oferty wyświetlane w najbardziej widocznych miejscach. 

Wyszukiwarka Allegro przetwarza 1,6 tys. zapytań na sekundę, a dla większości klientów właśnie od wpisania zapytania w wyszukiwarkę zaczynają się zakupy. Reklamy wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania, zajmując jedną z dwóch pierwszych pozycji.

Według Allegro 20% wszystkich sprzedaży jest realizowana właśnie przez zakupy z dwóch pierwszych aukcji. Warto być zatem wśród nich (rys. 1).

Niektóre obszary ekspozycji reklam są poza standardem. Wstawiając swoje oferty organicznie, możesz wyświetlać je jedynie w wynikach wyszukiwania. Z kolei reklamy oferują wyświetlanie produktów w miejscach takich jak:

  • strona przedmiotu (rys. 2),
Rys 2. Reklama na stronie przedmiotu

  • lewa kolumna wyników wyszukiwania (rys. 3), 
Rys. 3. Reklama w lewej kolumnie wyników wyszukiwania

  • oraz w pozostałych dostępnych miejscach, w których oferta może się pojawić w danym momencie aukcyjnym (np. strona główna, strona kategorii itp.).

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:

  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż

czytaj więcej

Przebij się przez gąszcz promowanych aukcji

Poza Allegro Ads możesz promować swoje aukcje, np. poprzez:

  • wyróżnienie oferty – wyświetla się ona w wynikach wyszukiwania przed ofertami bez wyróżnienia, 
  • pogrubienie nazwy oferty – podświetlane pole z linkiem do aukcji lub oferta umieszczona jest w dziale „promowane oferty” na stronach kategorii produktów. 

Powyższe rodzaje promocji kosztują 19 zł za każde 10 dni aukcji.

Oferty promowane pojawiają się pod ofertami sponsorowanymi (Allegro Ads), ale przed zwykłymi ofertami:

Rys. 4. Oferty promowane w Allegro

Korzystanie z promowania oferty to świetny sposób na dotarcie do znacznego grona odbiorców. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku niewielkiej liczby ofert promowanych w obrębie danego wyszukiwania. Jeśli zapytanie jest bardzo dokładne, jak „piłka barcelona treningowa official złota”, to pojawiają się tylko dwie oferty promowane. Ale już dla zapytania „czajnik elektryczny” ofert promowanych jest znacznie więcej! A dokładnie – aż 459.

Pierwsza oferta niepromowana pojawia się dopiero na ósmej stronie wyników wyszukiwania (przy klasycznym podziale na 60 wyników na stronę). W takich sytuacjach, mimo że sprzedawca skorzystał z opcji promowania oferty, jego aukcja może zginąć w gąszczu innych ofert na dalszych stronach wyników wyszukiwania. Właśnie wtedy skorzystanie z Allegro Ads przynosi szczególne korzyści, bo pozwala na wyświetlenie oferty jeszcze przed aukcjami promowanymi, co poskutkuje jej większą popularnością.

Zwiększ rozpoznawalność swojej marki dzięki reklamom graficznym

Allegro Ads pozwalają sprzedawcom i producentom zwiększyć rozpoznawalność marki dzięki reklamom graficznym. Całość reklamy obejmuje logo, hasło reklamowe, a także dwie oferty danego sprzedawcy, które dobierane są dynamicznie – na podstawie profilu użytkownika i jego wyszukiwania. Przykład takiej reklamy przedstawiony został na poniższej grafice:

Rys 5. Reklama graficzna Allegro

Ten typ reklamy rozliczany jest w modelu CPM, czyli płatności za 1000 wyświetleń reklamy.  Wyświetlana jest na podstawie słów kluczowych i kategorii, co znaczy, że można samodzielnie zdecydować, którzy odbiorcy będą ją widzieć.

Reklama graficzna może być szczególnie pomocna dla tych sprzedawców, którzy budują rozpoznawalność swojej marki na Allegro. Dzięki zawarciu w kreacji logo firmy, które – jak widać na rysunku 5 – zajmuje znaczną część powierzchni reklamy, możesz skutecznie uwydatnić swoją markę. Reklama wyświetla się na górze strony, jeszcze przed wynikami wyszukiwania, co pozwala na szerokie budowanie świadomości. A na koniec warto zaznaczyć, że jest to przecież wsparcie sprzedaży wybranych ofert, gdyż linkuje ona do ofert marek, którą reklamuje. 

Poznaj trendy i optymalizuj swoje oferty z planerem

RóRównie istotnym elementem jest to, że kiedy aktywnie korzystasz z Allegro Ads (w ciągu 3 miesięcy trzeba wydać co najmniej 3000 zł), zyskujesz dostęp do narzędzia, jakim jest planer kampanii. Wiedza uzyskana za sprawą planera pozwoli Ci rozwinąć skrzydła, m.in. poznasz dokładne frazy, które wpisują użytkownicy, gdy szukają produktów w Allegro. dzięki temu lepiej dopasujesz tytuły ofert do zapytań i będziesz mieć możliwość skuteczniej niż inni na nie odpowiadać. 

Rys. 6 Prognozy miesięczne planera

Wiedza z planera pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję podczas planowania skutecznej kampanii reklamowej. Poznasz m.in. trendy dla poszczególnych produktów, czyli to, jak w ciągu roku wygląda ich sprzedaż na Allegro – kiedy wzrasta, a kiedy maleje liczba poszczególnych zapytań. Dostosujesz również swój budżet reklamowy, ponieważ poznasz średnią miesięczna liczbę zapytań o Twoje produkty i to, jak wielu reklamodawców chce wyświetlać reklamy na daną frazę. 

Dlaczego warto zainwestować w Allegro Ads?

Allegro Ads pozwalają dostarczyć wartościowy ruch na aukcje. Szczególnie w przypadku nowych sprzedawców, którzy nie mają wypracowanej pozycji, jest to dobry sposób na zwiększenie widoczności aukcji. Sama obecność na Allegro w dobie tak wzmożonej konkurencji może nie wystarczać.

Wystawienie pierwszych aukcji bardzo rzadko generuje sprzedaż, chyba że oferujesz unikatowy lub wyróżniający się produkt albo reprezentujesz niszę, która pozwala Ci być liderem. Allegro skupia ok. 140 tysięcy profesjonalnych sprzedawców, którzy także chcą wydobyć z platformy jak najwięcej. Podbicie pozycji pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnego klienta przed konkurencją.

Jak podaje samo Allegro, każdego dnia w serwisie sprzedaje się ponad milion przedmiotów, a klienci mogą wybierać spośród 130 milionów ofert. Potrzeba wiele czasu i pracy, aby zbudować pozycję silnego sprzedawcy, wystawiającego trafne oferty. Czynników, które serwis bierze pod uwagę podczas oceniania trafności Twojej oferty do danego zapytania, jest ok. 30 i niektórych z nich, jak np. wymagania dla programu Super Sprzedawcy, nie da się spełnić, będąc początkującym.

Kluczową rolę na Allegro odgrywa efekt skali – im więcej sprzedanych produktów przez sprzedawcę widzi kupujący, tym bardziej jest skłonny do dokonania zakupu, a tym samym sprzedaż będzie rosła. Jeśli zatem zaczynasz swoją drogę z Allegro, reklamy to dobry sposób na to, aby podbić ranking swoich ofert, wypozycjonować je i – co ważne – zacząć sprzedawać więcej. 

Reklamy na Allegro dają możliwość konkurowania o dwa najwyżej usytuowane miejsca w wynikach wyszukiwania. Korzyści z nich mogą czerpać nie tylko nowi sprzedawcy, ale też ci będący wysoko w rankingach, którzy chcą utrzymać pozycję lidera i nadal walczyć o najwyższe miejsca. Potencjał sprzedażowy, jaki drzemie w Allegro Ads, niewątpliwie jest ogromny. Spróbuj go wykorzystać.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Marketing

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę