Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

5 powodów, dla których powinieneś skorzystać z Allegro Ads

W ostatnich miesiącach zostaliśmy zmuszeni do załatwiania wielu spraw przez internet, a zakupy online stały się popularne jak nigdy dotąd. Wyznawcy sklepów stacjonarnych, aby zaspokoić niektóre z niepohamowanych potrzeb, musieli zmienić zdanie i zdecydować się na zakupy online. Jedną z wielu platform, które na tym zyskały, jest Allegro, gdzie dziennie dokonuje się setek tysięcy transakcji. 

Odkryłeś więc, że to miejsce jest dla Ciebie szansą na zwiększenie sprzedaży. Założyłeś konto firmowe na Allegro, wystawiłeś produkty i zyskałeś dostęp do ponad 27 milionów klientów, którzy codziennie robią ponad 600 tysięcy zakupów.

Brzmi nieźle, jednak nie zawsze wygląda to tak kolorowo. Nadal czekasz na pierwszy zakup w sklepie lub – mimo pokaźnej liczby sprzedanych produktów –  oczekujesz więcej i szukasz sposobów na skalowanie sprzedaży.

Jeśli nie przekonuje Cię to, że możesz po prostu wyświetlać oferty na największej internetowej platformie handlowej w Polsce, to mam dla Ciebie propozycję – spróbuj zwiększyć sprzedaż swoich produktów, sięgając po Allegro Ads. Wykorzystaj potencjał platformy, dzięki której codziennie możesz dotrzeć do nowych użytkowników, skłonnych jak nikt inny do dokonania zakupu. Przynajmniej podejmij rękawicę, żeby nie żałować, że nie spróbowałeś. Ale spokojnie, nie jest to jedyny argument – poniżej znajdziesz ich więcej. 

Wyświetlaj się w najbardziej widocznych miejscach wewnątrz Allegro

Fakt, że przez Allegro codziennie przewija się mnóstwo użytkowników, którzy wchodzą tam z zamiarem dokonania zakupu, to szansa, którą zdecydowanie warto wykorzystać. Użytkownik wpisuje zapytanie w wyszukiwarce Allegro lub przeklikuje się przez kategorie ofert – wtedy wystarczy pokazać mu swoją ofertę, która zostanie kontekstowo dobrana do zapytania użytkownika. Ale jak przebić się na pierwsze pozycje przez miliony aukcji i trafić ze swoją ofertą do potencjalnego klienta, zanim zrobi to konkurencja? Sposobem na to są Allegro Ads, czyli oferty wyświetlane w najbardziej widocznych miejscach. 

Wyszukiwarka Allegro przetwarza 1,6 tys. zapytań na sekundę, a dla większości klientów właśnie od wpisania zapytania w wyszukiwarkę zaczynają się zakupy. Reklamy wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania, zajmując jedną z dwóch pierwszych pozycji. Według Allegro 20% wszystkich sprzedaży jest realizowana właśnie przez zakupy z dwóch pierwszych aukcji. Warto być zatem wśród nich (rys. 1).

Niektóre obszary ekspozycji reklam są poza standardem. Wstawiając swoje oferty organicznie, możesz wyświetlać je jedynie w wynikach wyszukiwania. Z kolei reklamy oferują wyświetlanie produktów w miejscach takich jak:

  • strona przedmiotu (rys. 2),
Rys 2. Reklama na stronie przedmiotu

  • lewa kolumna wyników wyszukiwania (rys. 3), 
Rys. 3. Reklama w lewej kolumnie wyników wyszukiwania

  • oraz w pozostałych dostępnych miejscach, w których oferta może się pojawić w danym momencie aukcyjnym (np. strona główna, strona kategorii itp.).

Rozszerz sprzedaż poza własną witrynę (dodatkowy kanał zbytu)

Na polskim rynku e-commerce wciąż wielu użytkowników przywiązanych jest do Allegro jako do bezpiecznego miejsca na zakupy online. Wynika to m.in. z długiej obecności platformy na rynku, jej ciągłego udoskonalania oraz dobrych opinii na jej temat.

Kupujący, którzy korzystają z programu Allegro Smart, mogą liczyć na darmową dostawę oraz – co równie istotne – na darmowy zwrot, dlatego tym użytkownikom szczególnie zależy, by dokonać zakupu właśnie na Allegro.

Użytkownicy serwisu są więc przyzwyczajeni do dodatkowych udogodnień oraz poziomu bezpieczeństwa. Wykorzystaj ten kanał, aby mogli poznać Twój sklep i w przyszłości dokonać u Ciebie zakupów także poza Allegro.

Przebij się przez gąszcz promowanych aukcji

Poza Allegro Ads również możesz promować poszczególne ze swoich aukcji, np. poprzez:

  • wyróżnienie oferty – wyświetla się ona w wynikach wyszukiwania przed ofertami bez wyróżnienia, 
  • pogrubienie nazwy oferty – podświetlenie pola z linkiem do aukcji lub umieszczenie w dziale „promowane oferty” na stronach kategorii produktów. 

Powyższe rodzaje promocji kosztują 19 zł za każde 10 dni aukcji.

Oferty promowane pojawiają się pod ofertami sponsorowanymi (Allegro Ads), ale przed zwykłymi ofertami:

Rys. 4. Oferty promowane w Allegro

Wydaje się, że korzystanie z promowania oferty to świetny sposób na dotarcie do znacznego grona odbiorców. Tak jest wtedy, kiedy w przypadku danego wyszukiwania wyświetla się mała liczba ofert promowanych. Jeśli zapytanie jest bardzo dokładne, jak „piłka barcelona treningowa official złota”, to pojawiają się tylko dwie oferty promowane. Ale już dla zapytania „czajnik elektryczny” ofert promowanych jest znacznie więcej! A dokładnie – aż 459.

Pierwsza oferta niepromowana pojawia się dopiero na ósmej stronie wyników wyszukiwania (przy klasycznym podziale na 60 wyników na stronę). W takich sytuacjach, mimo że sprzedawca skorzystał z opcji promowania oferty, jego aukcja może zginąć w gąszczu innych ofert na dalszych stronach wyników wyszukiwania. Właśnie wtedy skorzystanie z Allegro Ads przynosi szczególne korzyści, bo pozwala na wyświetlenie oferty jeszcze przed aukcjami promowanymi, co poskutkuje jej większą popularnością.

Zwiększ rozpoznawalność swojej marki dzięki reklamom graficznym

Allegro Ads pozwalają sprzedawcom i producentom zwiększyć rozpoznawalność marki dzięki reklamom graficznym. Całość reklamy obejmuje logo, hasło reklamowe, a także dwie oferty danego sprzedawcy, które dobierane są dynamicznie – na podstawie profilu użytkownika i jego wyszukiwania. Przykład takiej reklamy przedstawiony został na poniższej grafice:

Rys 5. Reklama graficzna Allegro

Ten typ reklamy rozliczany jest w modelu CPM, czyli płacimy za 1000 wyświetleń reklamy.  Wyświetlana jest na podstawie słów kluczowych i kategorii, co znaczy, że możemy zdecydować, którzy odbiorcy będą ją widzieć.

Reklama graficzna może być szczególnie pomocna dla tych sprzedawców, którzy budują rozpoznawalność swojej marki na Allegro. Dzięki zawarciu w kreacji logo firmy, które – jak widać na rysunku 5 – zajmuje znaczną część powierzchni reklamy, jesteśmy w stanie uwydatnić markę. Reklama wyświetla się na górze strony, jeszcze przed wynikami wyszukiwania, co pozwala na szerokie budowanie świadomości. A na koniec warto zaznaczyć, że jest to przecież wsparcie sprzedaży wybranych ofert, gdyż linkuje ona do ofert marek, którą reklamuje. 

Poznaj trendy i optymalizuj swoje oferty z planerem

Równie istotnym elementem jest to, że kiedy aktywnie korzystasz z Allegro Ads (w ciągu 3 miesięcy trzeba wydać co najmniej 3000 zł), zyskujesz dostęp do narzędzia, jakim jest planer kampanii. Wiedza uzyskana za sprawą planera pozwoli Ci rozwinąć skrzydła, m.in. poznasz dokładne frazy, które wpisują użytkownicy, gdy szukają produktów w Allegro. Będziesz bogatszy o wiedzę, dzięki której lepiej dopasujesz tytuły ofert do zapytań i skuteczniej niż inni będziesz mógł na nie odpowiadać. 

Rys. 6 Prognozy miesięczne planera

Wiedza z planera pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję podczas planowania skutecznej kampanii reklamowej. Poznasz m.in. trendy dla poszczególnych produktów, czyli to, jak w ciągu roku wygląda ich sprzedaż na Allegro – kiedy wzrasta, a kiedy maleje liczba poszczególnych zapytań. Dostosujesz również swój budżet reklamowy dzięki temu, że poznasz średnią miesięczna liczbę zapytań o Twoje produkty i to, jak wielu reklamodawców chce wyświetlać reklamy na daną frazę. 

Podsumowanie

Allegro Ads pozwalają dostarczyć wartościowy ruch na aukcje. Szczególnie w przypadku nowych sprzedawców, którzy nie mają wypracowanej pozycji, jest to dobry sposób na zwiększenie widoczności aukcji. Sama obecność na Allegro w dobie tak wzmożonej konkurencji może nie wystarczać.

Wystawienie pierwszych aukcji bardzo rzadko generuje sprzedaż, chyba że jesteś jednym z tych, którzy oferują unikatowy lub wyróżniający się produkt albo znalazłeś się w niszy, która pozwala Ci być liderem – o co jednak nie jest łatwo. Allegro skupia ok. 140 tysięcy profesjonalnych sprzedawców, którzy także chcą wydobyć z platformy jak najwięcej. Podbicie pozycji pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnego klienta przed konkurencją.

Jak podaje samo Allegro, każdego dnia w serwisie sprzedaje się ponad milion przedmiotów, a klienci mogą wybierać spośród 130 milionów ofert. Potrzeba wiele czasu i pracy, aby zbudować pozycję silnego sprzedawcy, wystawiającego trafne oferty.

Czynników, które serwis bierze pod uwagę podczas oceniania trafności Twojej oferty do danego zapytania, jest ok. 30 i niektórych z nich, jak np. wymagania dla programu Super Sprzedawcy, nie da się spełnić, będąc początkującym.

Kluczową rolę na Allegro odgrywa efekt skali – im więcej sprzedanych produktów przez sprzedawcę widzi kupujący, tym bardziej jest skłonny do dokonania zakupu, a tym samym sprzedaż będzie rosła. Jeśli zatem zaczynasz swoją drogę z Allegro, reklamy to dobry sposób na to, aby podbić ranking swoich ofert, wypozycjonować je i – co ważne – zacząć sprzedawać więcej. 

Reklamy na Allegro dają możliwość konkurowania o dwa najwyżej usytuowane miejsca w wynikach wyszukiwania. Korzyści z nich mogą czerpać nie tylko nowi sprzedawcy, ale też ci będący wysoko w rankingach, którzy chcą utrzymać pozycję lidera i nadal walczyć o najwyższe miejsca. Potencjał sprzedażowy, jaki drzemie w Allegro Ads, niewątpliwie jest ogromny. Spróbuj go wykorzystać.

Obserwuj nas:
Kategorie: Marketing

Czy wiesz, że?

Interesujesz się reklamą?
Polub nas na Facebooku

Najnowsze wiadomości, inspirujące cytaty i rozbrajające komentarze na temat marketingu – na naszym Facebooku znajdziesz to i wiele więcej. Dołącz do fanów, by poszerzyć swoją wiedzę o reklamie i być na bieżąco!

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!