Skontaktuj się z nami

+48 ‭573 166 009
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Amazon Ads – wykorzystaj nowy kanał sprzedaży przed swoją konkurencją!

  • Autor: Mateusz Najman
  • Dodano:

Sprzedajesz swoje produkty na Allegro? A może korzystasz nawet z płatnych reklam Allegro Ads, by zwiększać swój przychód? Jeśli tak, to zapewne masz już świadomość, że najpopularniejszy market place w Polsce oznacza sporą konkurencję i duże opłaty, a kolejne podwyżki można tylko zaakceptować. Zamiast jednak sugerować rezygnację z Allegro, proponuję alternatywę, która może okazać się opłacalna dla Twojego biznesu. Mam na myśli Amazon Ads. Poniżej wyjaśniam, dlaczego reklama Amazon to ciekawa opcja dla Twojej firmy.

Z tego artykułu dowiesz się:

Amazon Ads – nie zamiast a obok Allegro Ads

Na wstępie chcę zaznaczyć, że nie namawiam do rezygnacji z Allegro ze względu na pojawienie się na rynku polskim nowego gracza, czyli Amazon. Allegro to niekwestionowany król zakupów w kraju nad Wisłą, ale że trendy zmieniają się niekiedy dynamicznie, to zachęcam, by trzymać rękę na pulsie i szukać nowych możliwości. Na ten moment Allegro wiedzie prym, ale czy zawsze tak będzie? Moim zdaniem nie i pozostaje kwestią czasu, kiedy Amazon stanie na równi z Allegro.

Mogą pojawić się tacy, którzy przypomną, że istniały już podmioty, które próbowały Allegro zdetronizować wcześniej. Pasuje tu, chociażby przykład Shopee, które finalnie wycofało się z polskiego rynku. Dlaczego więc miałoby to się udać platformie Amazon? Choćby dlatego, że Amazon zbudował sobie w Polsce naprawdę solidne fundamenty.

Amazon – przemyślana strategia wejścia giganta na rynek polski

Argumentów przemawiających na korzyść Amazon jako gracza godnego zaufania jest całkiem sporo. Warto wspomnieć przede wszystkim o tym, że:

  • Amazon rozpoczął inwestycje na rynku polskim długo przed startem amazon.pl – od 2012 do 2021 roku, zanim jeszcze w ogóle została uruchomiona witryna polska, Amazon zainwestował w Polsce ponad 18,5 miliarda złotych na zbudowanie infrastruktury pod swoją flagową usługę “Fulfillment by Amazon” (FBA), czyli magazynowanie, pakowanie i wysyłkę produktów w imieniu sprzedawców. Amazon słynie w końcu z ekspresowych przesyłek.
  • Amazon dysponuje w Polsce rozbudowanym zapleczem – 10 centrami logistycznymi, 3 centrami rozwoju technologii i centrum związanym z utrzymaniem sieci i chmury danych oraz 1 farmą fotowoltaiczną.
  • Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą w Polsce – obsługuje ponad 70 000 pośrednich i bezpośrednich miejsc pracy i jest również trzecim co do wielkości inwestorem z USA w naszym kraju.
  • Od momentu uruchomienia swojej witryny w 2021 roku amazon.pl zgromadził już ponad 10 mln użytkowników – co stanowi połowę tego, co Allegro od 1999 roku.
  • W pierwszym roku działania witryny polskie na Amazon sprzedały ponad 25 mln produktów – co daje 50 produktów na każdą minutę, a w 2022 roku już 600 firm z sektora MŚP przekroczyło próg 1 mln zł sprzedaży.

W drugim roku działania platformy dzięki FBA wartość sprzedaży eksportowej MŚP wzrosła o 15%, uzyskując kwotę 4,4 miliarda złotych, a top kierunki eksportu to Niemcy, Francja, Włochy, Austria i Hiszpania.

Amazon Ads – dlaczego warto spróbować?

Jak pokazują powyższe statystyki, Amazon w Polsce rozgościł się na dobre i nic nie wskazuje na to, by chciał odpuścić mimo jakichkolwiek przeciwności.

Na korzyść Amazon i tego, że warto spróbować inwestycji w Amazon Ads, przemawiają też zalety samej platformy, takie jak:

  • zaufanie i wiarygodność do marki Amazon, największego market place na świecie, który jest gwarantem udanej transakcji,
  • wspomniana wcześniej usługa FBA, dzięki której nie musisz posiadać swojego magazynu oraz ekspresowo i bezobsługowo dostarczysz swoje produkty do kupujących w kraju i za granicą,
  • możliwość uruchomienia sprzedaży eksportowej bez know-how, logistyki, a nawet znajomości obcego języka,
  • dostęp do setek milionów użytkowników na całym świecie,
  • no i wreszcie – Amazon Ads, czyli reklamy na Amazon dające możliwość promowania swoich produktów.

Dlaczego warto postawić na Amazon Ads? Pomyśl sobie, że sprzedajesz swoje produkty na Allegro i we własnym sklepie internetowym. Wielu użytkowników w Polsce i tak woli kupić Twój produkt na Allegro, ponieważ wie, że jeśli na jakimkolwiek etapie sprzedaży coś będzie nie tak lub w przypadku chęci zwrotu, Allegro zadba o to, by użytkownik dostał to, co zamówił lub odzyskał pieniądze. 

Na podobnej zasadzie jak Allegro działa również Amazon, z tym wyjątkiem, iż znosi on dodatkowo granice sprzedaży międzynarodowej. Jeśli zdecydujesz się sprzedawać swoje produkty użytkownikom np. z Niemiec, to chętniej dokonają oni zakupu na Amazon, gdzie w zasadzie nie liczy się, skąd jest sprzedawca. 

Czy to wystarczy, aby potwierdzić moją tezę, że królów jednak może być dwóch? Czy perspektywa dynamicznego skalowania sprzedaży na kanale, który jeszcze nie jest tak mocno zdominowany przez Twoją konkurencję, wystarczy, aby zarejestrować się w Amazon? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Kiedy jednak już rozgościsz się na platformie amazon.pl, będziesz prędzej czy później szukać sposobów na szybszy wzrost sprzedaży, choćby swoich topowych produktów. Właśnie tutaj cały na biało wchodzi Amazon Ads, czyli płatne reklamy na Amazon.

Reklama na Amazon – jakie wyróżniki ma Amazon Ads?

Rejestracja w Amazon Ads oraz Amazon Brand Registry pozwala korzystać Ci z następujących produktów:

  • Store – czyli strona Twojego sklepu na witrynie Amazon, gdzie możesz zaprezentować swoją firmę, jej historię i całą ofertę.
  • Sponsored Products – reklamy pojedynczych produktów z Twojej oferty, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i na stronach produktów, rozliczane za kliknięcie.
  • Sponsored Brands – reklamy zawierające logo Twojej firmy, niestandardowy nagłówek i kilka Twoich produktów, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania produktów, rozliczane za kliknięcie.
  • Sponsored Display – automatycznie generowane reklamy z dostarczonych materiałów, które mogą wyświetlać się zarówno na Amazonie, jak i poza, rozliczane za wyświetlenia.

Poniżej przedstawiam, jak wizualnie prezentują się reklamy w Amazon Ads:

Jeśli masz na swoim koncie doświadczenie z Allegro Ads, to zapewne dostrzegasz, w jaki sposób Amazon Ads niemal 1:1 odtwarza odpowiedniki sklepów, ofert sponsorowanych i reklam graficznych z platformy Allegro. O ile odpowiednia osoba siedziała za sterami Twojego konta w Allegro Ads, to wiesz też, że Amazon Ads pozwoli szybko wybić się Twoim produktom w wynikach wyszukiwania i uzyskiwać satysfakcjonujący zwrot z inwestycji w reklamę na Amazon. Ponadto, możesz to robić również w krajach Europy Zachodniej, gdzie ceny Twoich produktów będą prawdziwie konkurencyjne na tamtejszym rynku.

Logicznie nasuwające mi się podsumowanie to zatem niekoniecznie pytanie “Czy zaczynać sprzedaż na Amazon?”, a: “Kiedy zacząć sprzedawać na Amazon?” (i czy nie da się tego jakoś przyspieszyć?. Dodatkowym argumentem, by spróbować bez zbędnej zwłoki, jest promocja, dzięki której rejestracja na Amazon pozwala skorzystać z 6 pierwszych miesięcy bez abonamentu oraz bez prowizji od sprzedaży. 

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Bez kategorii

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę