Skontaktuj się z nami

+48 ‭573 166 009
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Co się zmieniło w Meta Ads w 2024 roku? 9 zmian w Meta Ads wartych uwagi

  • Autor: Krystian Białowąs
  • Aktualizacja:

W 2024 roku system reklamowy Meta przeszedł szereg istotnych przemian ważnych z perspektywy marketerów. Zmiany w Meta Ads w 2024 roku mają niewątpliwy wpływ na prowadzenie kampanii obecnie. Co dokładnie się zmieniło? Poniżej przedstawiamy kluczowe aktualizacje oraz ich znaczenie dla specjalistów zajmujących się Meta Ads.

Z tego artykułu dowiesz się:

#1 Redukcja celów kampanii z 11 do 6

Długo zapowiadana zmiana została zrealizowana właśnie w minionym roku – Meta postanowiła uprościć strukturę celów kampanii. W związku z tym z dotychczasowych 11 pozostało 6 następujących celów:

  • rozpoznawalność – to cel zorientowany na budowanie świadomości marki. W jego skład wchodzi dotychczasowy zasięg, wyświetlenia filmu, rozpoznawalność marki oraz ruch w firmie,
  • ruch – zakłada kierowanie użytkowników do określonych miejsc, takich jak witryna internetowa czy profil na Instagramie. Dotychczas w tym katalogu mieścił się nie tylko sam ruch, ale i wiadomości,
  • aktywność – jest rozumiana jako zachęcanie do interakcji, takich jak polubienia czy komentarze. W skład aktywności wchodzą wcześniejsze wiadomości, wyświetlenia filmu oraz konwersje,
  • kontakty –  w skrócie to po prostu pozyskiwanie leadów. Wcześniej ten cel definiowany był jako wiadomości, pozyskiwanie kontaktów oraz konwersje,
  • promocja aplikacji – ten cel pozostał niemal niezmieniony i oznacza zachęcanie do instalacji i korzystania z aplikacji,
  • sprzedaż – to zwiększanie sprzedaży produktów lub usług i wcześniej w skład tego celu wchodziła sprzedaż z katalogu, wiadomości oraz konwersje.
Mniejsza ilość celów do wyboru.

Co istotne, ta zmiana miała na celu uproszczenie procesu tworzenia kampanii i lepsze dopasowanie celów do rzeczywistych potrzeb reklamodawców. Modyfikacja miała pozwolić również na przejrzystą organizację panelu reklamowego.

#2 Wycofanie opcji wykluczania użytkowników za pomocą szczegółowego targetowania

Od 29 lipca 2024 roku Meta rozpoczęła proces stopniowego wycofywania możliwości wykluczania użytkowników na podstawie danych demograficznych, zainteresowań i zachowań. Istniejące kampanie korzystające z tej funkcji mogły funkcjonować na wcześniejszych zasadach jeszcze do końca stycznia 2025. 

#3 Edytowanie ustawień atrybucji

Kolejna istotna zmiana dotyczyła atrybucji. Meta Ads Manager wprowadził funkcję edytowania ustawień atrybucji umożliwiającą wybór między opcjami „Wszystkie konwersje” a „Pierwsza konwersja”. Ta modyfikacja pozwala marketerom skuteczniej analizować efektywność kampanii i dostosowywać w ten sposób strategie optymalizacyjne. Opcja „Pierwsza konwersja” rejestruje tylko pierwszą mierzalną konwersję po interakcji z reklamą, podczas gdy „Wszystkie konwersje” uwzględniają każdą taką konwersję.

#4 Dodawanie wielu linków do stron w reklamach

Ciekawą opcją jest również aktualizacja Meta Ads Manager, która obejmuje możliwość dodania od 3 do 20 linków do stron w każdej reklamie. To doskonała okazja, by zwiększyć potencjał marketingowy kampanii reklamowej w Meta. Linki mogą prezentować dodatkowe informacje o firmie oraz produktach.

Wiele linków do stron w reklamie

Gdzie umieszczone są odnośniki? Ich miejscem stała się przestrzeń poniżej głównego obrazu lub filmu reklamowego, czyli powierzchnia łatwo dostępna dla użytkownika. Wykorzystanie dodatkowych linków może okazać się dobrym sposobem nie tylko na podzielenie się z użytkownikami dodatkowymi informacjami, ale i zwiększenie ich zaangażowania. W efekcie może to przynieść wyższy współczynnik konwersji. 

#5 Nowa przestrzeń do reklamy, czyli Instagramowe reels

Możliwość umieszczania reklam w instagramowych rolkach

Meta rozszerzyła również możliwości reklamowe, wprowadzając nowy format na Instagramie. Reels na profilu Instagram, czyli popularne rolki, to sposób na zwiększenie zasięgu i efektywności kampanii. Reelsy można publikować na publicznych profilach na Instagramie, a korzystanie z atrakcyjnego wizualnie i przyciągającego wzrok formatu to recepta na wyższy wskaźnik konwersji. Przed opublikowaniem reklamy warto jednak dokładnie sprawdzić ustawienia miejsc reklamowych, aby zapewnić marce bezpieczeństwo.

#6 Większa elastyczność budżetu dziennego

A jak Meta “namieszała” w zakresie budżetów? W minionych latach Meta pozwalała na elastyczność w zakresie budżetu dziennego na poziomie 25%. W 2024 roku ten zakres został zwiększony do 75%. To oznacza, że ustawiając budżet dzienny na poziomie 100 zł, musisz się liczyć z tym, że system może wydać nawet 175 zł dziennie. Budżet powinien jednak wyrównać się w skali tygodnia, ale jak zawsze warto zachować czujność. Ta elastyczność umożliwia maksymalizację efektów kampanii, jednocześnie zapewniając, że łączne wydatki nie przekroczą ustalonego limitu.

#7 Kody promocyjne na poziomie reklamy

Kolejna zmiana to świetna wiadomość dla tych, których klientami są łowcy promocji. W 2024 roku pojawiła się też opcja uwzględnienia kodów rabatowych na poziomie reklamy. Reklamodawcy mogą teraz dodawać kody promocyjne bezpośrednio w komunikatach reklamowych, co ułatwia tworzenie spersonalizowanych ofert dla użytkowników i zwiększa ich zaangażowanie w kampanię. Atrakcyjne rabaty mogą być przedstawione odbiorcom w formie kwotowej lub procentowej. 

#8 Planowanie pojedynczych reklam bez zestawów reklamowych

Już nie tylko nowe zestawy reklamowe, ale i pojedyncze reklamy, czyli prostsze zarządzanie panelem reklamowym. Zmiany w Meta Ads w 2024 roku to także nowa funkcja umożliwiająca planowanie pojedynczych reklam bez konieczności tworzenia osobnych zestawów reklamowych. Ta modyfikacja okazuje się znacznym uproszczeniem procesu zarządzania kampaniami i równocześnie daje większą kontrolę nad tym, kiedy i jak będą wyświetlane poszczególne reklamy.

#9 Jak sprawdza się AI w Meta Ads? 

Generowane dynamicznie warianty reklam.

Sztuczna inteligencja w Meta Ads odgrywa coraz większą rolę w automatyzacji procesów reklamowych, personalizacji treści i optymalizacji wydatków na kampanie. Choć AI pojawiło się już wcześniej, to 2024 rok okazał się kluczowy do rozpowszechnienia jej w wielu branżach. AI zadomowił się również w zakresie Meta Ads, a oto jego kluczowe funkcje ułatwiające prowadzenie efektywnych kampanii:

  • generowanie i edytowanie treści reklamowych – Meta wprowadziła narzędzia AI umożliwiające dynamiczne generowanie wariantów reklam. Marketerzy mogą automatycznie modyfikować obraz i tło w kreacjach reklamowych, korzystać ze sztucznej inteligencji do testowania i optymalizacji formatów reklam oraz tworzyć z jej pomocą różne wersje tekstów reklamowych dostosowanych do odbiorców,
  • automatyzacja kampanii z Advantage+ – funkcja Advantage+ pozwala wykorzystać AI do automatycznej optymalizacji kampanii, w tym inteligentnego doboru grup docelowych, optymalizacji budżetu i miejsc wyświetlania reklam oraz dynamicznego dostosowywania treści reklam do odbiorców w czasie rzeczywistym,
  • AI w optymalizacji wideo – ten punkt to jeszcze przyszłość, ale Meta testuje już narzędzia umożliwiające generatywne edytowanie wideo – np. rozszerzanie kadru czy animowanie statycznych obrazów. To rozwiązanie może znacząco zwiększyć skuteczność formatów wideo na Instagramie i Facebooku.

Jak widać, rok 2024 był dość przełomowy dla Meta Ads i przyniósł zmiany na wielu płaszczyznach. Wprowadzone w 2024 roku modyfikacje miały na celu przede wszystkim uproszczenie procesów, zwiększenie efektywności kampanii oraz dostosowanie się do obowiązujących regulacji. Co przyniesie rok 2025? W SmartYou na bieżąco monitorujemy aktualizacje i dostosowujemy pod to swoje strategie, aby maksymalnie wykorzystać nowe możliwości i utrzymać skuteczność prowadzonych działań reklamowych. Jesteśmy więc gotowi na wszelkie zmiany ze strony Meta i ciekawi, co przyniesie przyszłość.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Facebook

Oceń ten wpis:

Średnia ocena: 4.9 / 5. 13

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę