Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Czy mogę reklamować moją firmę na Facebooku, jeśli nie mam strony internetowej?

  • Autor: Natalia Arciszewska
  • Aktualizacja:

O tym, że reklama jest dźwignią handlu, wie praktycznie każdy. W świecie, który w większości toczy się w wersji online, brak aktywności w tym obszarze znacząco ogranicza dotarcie do potencjalnych klientów. Wysoko w rankingu najpopularniejszych kanałów reklamowych mieści się Facebook Ads. System stwarza wiele możliwości reklamowych niemal dla każdej firmy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz e-commerce, czy też firmę działającą offline. Przedsiębiorcy, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki online, zastanawiają się, czy bez strony internetowej mają realne szanse na skuteczne kampanie Facebook Ads. Oczywiście, że tak. Poznaj możliwości reklamowe na Facebooku dla tych, którzy nie dysponują stroną www.

Z tego artykułu dowiesz się:

Reklamy na Facebooku – dlaczego warto z nich korzystać?

Poznaj kilka głównych powodów, które przemawiają za wdrożeniem Facebook Ads w swojej firmie.

Zasięg i precyzyjne targetowanie

Facebook to najpopularniejsze narzędzie służące do komunikacji, rozrywki i wymiany informacji dla 2 miliardów użytkowników miesięcznie na całym świecie. Żadna akcja promocyjna (z wyjątkiem szalenie kosztownej kampanii telewizyjnej) nie pozwoli Ci w krótkim czasie dotrzeć do tak obszernego grona odbiorców. Co istotne, w przypadku komunikatów w telewizji, reklamę obejrzy każdy, nawet niezaangażowany odbiorca. Reklama na Facebooku pozwoli Ci dotrzeć dokładnie do tych osób, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Reklama na Facebooku pozwala również precyzyjnie określać wyniki, z kolei kampanie telewizyjne nie są też do końca mierzalne. 

Reklama na Facebooku dostępna jest dla każdego

Niezależnie od skali prowadzonego biznesu, posiadanych zasobów, (takich jak strona www, sklep internetowy, a może punkt stacjonarny), budżetu reklamowego czy tego, jak długo jesteś na rynku – Facebook Ads są dostępne dla każdego. Mnogość rozwiązań reklamowych, których szczegóły poznasz poniżej, pozwala każdemu dopasować idealną strategię reklamową.

Facebook Ads pozwalają spełniać indywidualne cele

Zależy Ci na tym, by klienci zaczęli odwiedzać Twój sklep stacjonarny? Chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy? A może marzysz o tym, by licznie pojawili się na organizowanym przez Ciebie wydarzeniu? Lub też masz zamiar zebrać listę kontaktów, do której możesz się zwrócić z Twoim nowym produktem? Niezależnie od celu Twoich działań dla każdego z nich znajdzie się miejsce na Facebooku.

Reklamowanie firmy na Facebooku – różne cele działań dla różnych potrzeb

Brak strony internetowej w znaczącym stopniu nie ogranicza pod względem możliwości dostępnych dla reklamodawców. Facebook w ostatnim czasie przechodzi zmianę, w ramach której wprowadzany jest nowy, bardziej intuicyjny podział reklamowy, który pozwoli odnaleźć się w nim z łatwością również osobom niedoświadczonym. Choć część kont reklamowych może nie mieć dostępu do nowego wyglądu, to zmiany są istotne również dla firm, które nie dysponują stroną internetową, a chcą korzystać z dobrodziejstw Facebook Ads. Poniżej poznasz wybrane możliwości w ramach celów reklamowych.

Rys.1. Różne cele Facebook Ads
Rys.1. Różne cele Facebook Ads

Buduj świadomość Twojej marki

Twój punkt stacjonarny istnieje już od jakiegoś czasu, ale wciąż nie odwiedza Cię tylu klientów, ilu sobie życzysz? W ramach Facebook Ads istnieje możliwość zwiększania jego rozpoznawalności poprzez stworzony z myślą o tym cel biznesowy. Dotrzesz do największej liczby osób, które mogą zapamiętać nie tylko Twoją reklamę, ale i Twój biznes. To świetne rozwiązanie dla zupełnie nowych firm, tych, które niedawno zmieniły nazwę lub borykają się z niewielką rozpoznawalnością. Potencjalni klienci nie muszą odwiedzać Twojej strony www, by dowiedzieć się, na jakiej ulicy znajduje się Twoje przedsiębiorstwo.

Rys.2. Lokalizacje sklepów – rozpoznawalność

Lokalizacje sklepów to niezwykle przydatna funkcja dla firm, które posiadają kilka punktów stacjonarnych. Dzięki uruchomieniu tej opcji możesz dodać do swojej reklamy przycisk CTA (wezwania do działania) ze wskazówką, jak dojechać do danego punktu. Odbywa się to na etapie tworzenia kreacji reklamowej. Po kliknięciu przycisku użytkownik zostanie przekierowany do map Google.

Zwiększ liczbę osób kontaktujących się z Twoją firmą

Facebook Ads umożliwia tworzenie reklam, w ramach których możesz przekierować użytkowników do komunikatorów. To dobry wybór, jeśli chcesz dotrzeć do osób, które z największym prawdopodobieństwem skontaktują się z Twoją firmą. 

Możesz wybrać sposób kontaktu, który pozwoli Ci na szybką i sprawną obsługę, tak, aby potencjalni klienci nie pozostawali długo bez odpowiedzi. Facebook umożliwia kierowanie  bezpośrednio na numer telefoniczny, Messenger, czy też WhatsApp.

Buduj zaangażowaną społeczność

Kolejnym celem, który stwarza możliwości biznesowe, jest aktywność. Często bywa wykorzystywany do promocji postów na fanpage’u, w których informujesz o ważnych kwestiach związanych z Twoją firmą. Prowadząc profil organicznie, czyli bezpłatnie, ograniczasz liczbę osób, które zobaczą Twoje treści. Decydując się na promocję wpisów, masz możliwość dotarcia z komunikatem do szerszego grona odbiorców, którzy potencjalnie są zainteresowani Twoją ofertą. Promowanie postów pozwala też na budowanie zaangażowanej społeczności na fanpage’u. A to często prowadzi do przekształcenia jej w grono lojalnych klientów. 

Zbieraj bazę kontaktów

Zależy Ci, aby pozyskać kontakty do osób przypuszczalnie zainteresowanych Twoją ofertą? Umożliwi to cel ”kontakty”, który pozwala m.in. budować bazę potencjalnych klientów. Sprytnym narzędziem w tym zakresie są formularze błyskawiczne – dane uzupełniają się automatycznie na podstawie informacji z profilu danej osoby, ryzyko pomyłki jest więc niewielkie. Nieskomplikowana procedura sprawia, że mniej jest porzuconych formularzy, z których użytkownicy rezygnują ze względu na nieprzystępny proces. Rozbudowanie bazy kontaktów pozwoli tworzyć grupy osób zainteresowanych danymi produktami lub usługami.

Rys. 3. Lead Ads krok 1
Rys. 3. Lead Ads krok 1
Rys. 4. Lead Ads krok 2
Rys. 4. Lead Ads krok 2
Rys. 5. Lead Ads krok 3
Rys. 5. Lead Ads krok 3
Rys. 6. Lead Ads krok 4

Możliwości reklamowe na Facebooku – jak wykorzystać je sprytnie?

Liczne możliwości reklamowe na Facebooku sprawiają, że coraz więcej osób upatruje w tym szansy dla swojej firmy. By jednak reklama w social media przyniosła korzyści, niezbędne jest przeprowadzanie kampanii z głową. Czyli tak, by nie tracić ani złotówki cennego budżetu.

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:

  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż

czytaj więcej

Na sukces całego przedsięwzięcia składa się nie tylko odpowiednie dobranie celu, ale i współpraca wszystkich działów. W przypadku pozyskanych kontaktów za pomocą formularzy błyskawicznych istotne będzie wsparcie działu obsługi klienta, który nawiąże kontakt z nowymi osobami. Z kolei kampania skutkująca aktywnością w social media wymaga pełnego zaangażowania osoby odpowiedzialnej za tworzenie interesujących treści na fanpage’u. O sukcesie można mówić wtedy, gdy sprawne działanie na wszystkich polach przyniesie zakładany rezultat. 

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Facebook

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę