Skontaktuj się z nami

+48 ‭573 166 009
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Miej oko na więcej danych, czyli konwersje rozszerzone Google Ads

  • Autor: Nazar Lysyi
  • Aktualizacja:

Każde działanie na koncie Google Ads opiera się o dane, a ich jakość przekłada się na skuteczność strategii ustalania stawek i finalnie na efektywność kampanii. Obecne zmiany w branży, polityce prywatności i technologii funkcjonowania przeglądarek sprawiają, że tradycyjny pomiar konwersji to za mało. Właśnie po to Google wprowadził konwersję rozszerzoną, która umożliwia precyzyjniejsze mierzenie skuteczności kampanii i lepsze zrozumienie działań użytkowników w witrynie. Czym tak w zasadzie są konwersje rozszerzone Google Ads? O tym w poniższym artykule.

Z tego artykułu dowiesz się:

Konwersje rozszerzone Google Ads, czyli?

Konwersje rozszerzone Google Ads to funkcje, które zwiększają dokładność pomiaru konwersji. Dzieje się tak dzięki przesyłaniu w zaszyfrowanej formie danych własnych reklamodawców, np. adresów e-mail czy numerów telefonu, które następnie są dopasowywane do zalogowanych użytkowników Google. Ten proces pozwala na uzupełnienie luk w danych wynikających z:

  • ograniczeń przeglądarki, 
  • blokad ciasteczek,
  • nowych przepisów o prywatności takich jak GDPR czy ATT firmy Apple. 

Ta zaawansowana konwersja Google Ads pozwala na precyzyjne mierzenie skuteczności działań reklamowych, co sprawia, że reklamodawca może osiągać większe korzyści z reklamowania się w Google.

Jak działają konwersje rozszerzone Google Ads?

Schemat funkcjonowania konwersji rozszerzonych Google Ads prezentuje się następująco:

  1. Dopasowanie danych – kiedy użytkownik dokonuje konwersji na stronie internetowej, tagi śledzenia rejestrują określone dane (np. adres e-mail), które są szyfrowane za pomocą algorytmu SHA-256 i bezpiecznie przesyłane do Google. Algorytm SHA-256 to ciąg 64 znaków o niezmiennej strukturze, który wyróżnia się integralnością, dzięki czemu jest bezpieczny w kontekście danych poufnych w internecie. 
  2. Dopasowanie do danych Google – następnie Google dopasowuje pozyskane informacje do danych zalogowanych użytkowników, którymi dysponuje w swojej bazie. Jeśli dopasowanie się udaje, raportowana jest konwersja rozszerzona.
  3. Raportowanie i optymalizacja – wszystkie dane są raportowane w formie zagregowanej, a konwersje wykorzystywane do optymalizacji licytacji oraz modelowania konwersji​.
Rys. 1. Przykład działania konwersji rozszerzonej w kampanii internetowej
Rys. 2. Schemat przepływu danych

Jak wynika z rysunku, dane użytkownika są haszowane (czyli jednokierunkowo przekształcane) za pomocą algorytmu SHA-256 i dopasowywane za pomocą kluczy (zaszyfrowane adresy e-mail, numery telefonów, adresy fizyczne) do danych zalogowanych użytkowników wyszukiwarki, które Google gromadzi na swoich serwerach.

Ważnym elementem w działaniu konwersji rozszerzonej jest przetwarzanie i ochrona danych osobowych. Google używa niezbędnych środków bezpieczeństwa – dane są szyfrowane za pomocą algorytmu SHA-256 przed ich przesłaniem do serwerów Google, a tag działa tylko w bezpiecznym połączeniu HTTPS.  Co równie istotne, to że Google nie ma dostępu do surowych danych klientów. Haszowane informacje, które nie są dopasowane do danych Google, są usuwane.


Aktywowanie konwersji rozszerzonych wiąże się z koniecznością potwierdzenia przestrzegania polityki dotyczącej ochrony danych klientów Google. To sprawia, że informacje o klientach są absolutnie bezpieczne.

Konwersje rozszerzone Google Ads a konwersje Google Ads – czym to się różni?

A czym konwersje rozszerzone Google Ads różnią się od “klasycznych” konwersji? Konwersja to działanie, które użytkownik wykonuje po wejściu w interakcję z reklamą, ale klasyczna konwersja nie przesyła do Google zaszyfrowanych danych osób, które jej dokonują. Konwersja rozszerzona  “wzbogaca” konwersję klasyczną właśnie o te wartościowe dane. Konwersja rozszerzona to dokładniejsze śledzenie działań użytkownika, które dostarcza cennych informacji analitycznych.

W jaki sposób konfiguruje się konwersje rozszerzone Google Ads?

Konwersje rozszerzone Google Ads można konfigurować na 3 różne sposoby:

  • menedżer tagów Google – to opcja szczególnie wygodna dla tych, którzy używają Menedżera tagów Google. Za ich pomocą można wprowadzić konwersje rozszerzone poprzez niewielkie zmiany w konfiguracji,
  • tag Google – to rozwiązanie szczególnie przydatne w przypadku, gdy masz zaimplementowane za pomocą tagu Google śledzenie konwersji. Podobnie jak w poprzedniej opcji, wystarczy nieduża modyfikacja w konfiguracji do ich uruchomienia,
  • interfejs Google Ads API – jeszcze jednym sposobem konfigurowania konwersji rozszerzonych jest użycie Google Ads API, co pozwala na pełniejszą kontrolę nad informacjami i elastyczność działania.

Konwersje rozszerzone Google Ads – dlaczego warto?

Wdrożenie konwersji rozszerzonych Google Ads niesie za sobą sporo korzyści, między innymi:

  • precyzyjne śledzenie konwersji – konwersje rozszerzone pomagają w rejestrowaniu konwersji, które mogłyby zostać pominięte np. przez blokady ciasteczek w przeglądarkach. To pomaga poprawić jakość raportowanych danych, szczególnie w przypadkach, gdy dane są ograniczone ze względu na ustawienia prywatności użytkowników,
  • skuteczniejsza licytacja aukcji i lepsza wydajność konta reklamowego – dzięki wyższej jakości danych algorytmy Google skuteczniej doskonalą kampanie w czasie rzeczywistym, co prowadzi do lepszych rezultatów. Rozszerzone dane mogą również być wykorzystywane do poprawy wyników optymalizowanych pod pożądany koszt działań (tCPA) albo docelowego zwrotu z inwestycji w reklamę (tROAS),
  • zgodność z przepisami prywatności – Google zapewnia, że informacje poufne są przetwarzane zgodnie z surowymi regulacjami ochrony danych, jak GDPR. Dane są przechowywane w sposób bezpieczny i nie mają do nich dostępu zarówno pracownicy Google, jak i osoby obsługujące konta reklamowe,
  • kompatybilność z różnymi narzędziami Google – konwersje rozszerzone łatwo wdrożysz przez Google Tag Manager, Google Analytics 4 czy API, co sprawia, że są one dostępne zarówno dla małych, jak i dużych firm.

Konwersje rozszerzone a modelowanie konwersji

Konwersje rozszerzone działają w ścisłej korelacji z modelowaniem konwersji, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do uzupełniania brakujących danych. Gdy dane są niedostępne (np. z powodu braku zgody użytkownika na ciasteczka), Google stosuje modelowanie, aby przewidywać zachowania użytkowników. Modelowanie konwersji korzysta z grup obserwowanych i nieobserwowanych użytkowników, analizując ich zachowania, aby precyzyjniej przypisać konwersje do interakcji z reklamami​.

Czy warto postawić na konwersje rozszerzone Google Ads?

Jak widać konwersje rozszerzone to zaawansowane rozwiązanie od Google, które ma pomóc klientom w łatwiejszym dostosowaniu się do zmian w świecie prywatności i technologii działania przeglądarek. 

Co więcej, ich implementacja prowadzi do poprawy wyników – na kontach z wdrożoną konwersją rozszerzoną i dostępnymi danymi na temat skuteczności wdrożenia, obserwowany jest wzrost mierzonych konwersji od 4% do nawet 18%!

Dzięki tej funkcji jako agencja SmartYou jesteśmy w stanie zapewnić:

  • precyzyjniejsze mierzenie konwersji, nawet przy ograniczonych danych,
  • zwiększenie efektywności optymalizacji kampanii dzięki lepszym danym,
  • zachowanie zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności.

Może więc warto przetestować konwersje rozszerzone Google Ads? 

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę