Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Operacje na feedach, które wzniosą Twoje kampanie produktowe na Facebooku na wyższy poziom

  • Autor: Malwina Macikiewicz
  • Aktualizacja:

O tym, jak istotne jest odpowiednie skonfigurowanie pliku produktowego na potrzeby reklam, napisano już wiele artykułów. Odpowiednio skonstruowane pliki produktowe mają swoje wymagania odnośnie do podstawowych atrybutów w nich zawartych, a ostatecznie także wymagania co do formatu poszczególnych atrybutów. Warto ostatecznie patrzeć także na plik produktowy również pod kątem atrybutów opcjonalnych, które odpowiednio wykorzystane mogą przełożyć się na lepsze efekty kampanii oraz dają użytkownikowi więcej informacji na temat produktów. Poznaj operacje na feedach, dzięki którym Twoje reklamy produktowe na Facebooku wzniosą się na wyższy poziom.

Tego dowiesz się z artykułu:

Facebook feed – od tego warto zacząć

Podstawowym rozwiązaniem, po które warto sięgnąć, by prawidłowo skonfigurować feed, są reguły zestawienia danych. Czasem pliki produktowe w formie surowej – wygenerowane wtyczką lub dostarczone nam przez klienta – mogą zawierać błędy, które nie pozwolą przesłać produktów do katalogu. Z pomocą przychodzą reguły, które pozwalają wprowadzać drobne zmiany w informacjach zawartych w feedzie jak np.:

  • poprawa formatowania atrybutu ceny poprzez zmianę przecinka na kropkę,
  • zmiana zapisu „Jak w zdaniu” dla tytułu napisanego wielkimi literami.

Jednak ich zakres jest dość ograniczony. Ci, którzy kojarzą reguły plików danych w Merchant Center, na pewno się z tym zgodzą. 

Podstawowa i poprawna wersja pliku produktowego to oczywiście pierwszy krok do sukcesu w kierunku zadowalających wyników kampanii produktowych, natomiast nie powinien być ostatnim. Warto zastanowić się, co możemy zrobić oprócz tego. Można przecież sięgnąć po inne rozwiązania modyfikacji feedów przy pomocy:

  • opcji ustawień feedu,
  • wykorzystania opcjonalnych atrybutów,
  • dosyłania dodatkowych zestawień,
  • wsparcia zespołu deweloperskiego odpowiedzialnego za operacje w panelu sklepowym. 

Poniżej znajdziesz kilka przykładów operacji, które poprawią jakość Twojego feedu produktowego.

Reklamy Facebook oparte o feed produktowy: wykorzystaj atrybut “additional_image” i nie tylko 

W usprawnieniu kampanii produktowych na Facebooku pomogą Ci atrybuty dodatkowe. Nie ograniczaj się tylko do tych wymaganych. Znajomość i rozumienie atrybutów dodatkowych oraz mechanizmów ich działania otworzą Ci drogę do powodzenia kampanii i być może okażą się inspiracją do nowych testów na koncie.

Jednym z flagowych przykładów jest wykorzystywanie atrybutów google_product_category lub fb_product_category.

Co prawda nie są one wymagane, ale w przypadku ich braku Facebook „uprzejmie ostrzega”, że bez nich jakość katalogu się obniży. Facebook zresztą otwarcie informuje w artykule przedstawiającym ten atrybut, że „podanie kategorii produktów może również przyczynić się do poprawy wyników reklamy.”

Warto zatem zwracać uwagę na atrybuty opcjonalne, by podawać w plikach produktowych jak najwięcej danych, które pomogą algorytmom precyzyjniej dopasować naszą reklamę do odbiorców. Atrybutem, o którym też warto wspomnieć, są dodatkowe zdjęcia.

Wykorzystując atrybut “additional_image”, możesz dać Facebookowi linki do maksymalnie 20 dodatkowych obrazów przedstawiających dany produkt. To pozwala uruchomić opcję pokazu slajdów, przedstawiając produkty w reklamach opartych o feedy.

Dzięki temu podejściu użytkownik widzi więcej zdjęć danego produktu – ogląda go np. z różnych perspektyw lub poznaje odmienne opcje jego wykorzystania. Pomyśl tylko, jak przydatna jest to opcja np. dla salonów meblowych, które chcą zaprezentować mebel pasujący do mieszkań urządzonych w różnym stylu. Poza tym pokaz slajdów to wyróżnik, który w natłoku reklam na kartach feedowych pozwoli przykuć uwagę widza. Warunkiem koniecznym jest oczywiście posiadanie więcej niż jednego zdjęcia danego produktu w określonej specyfikacji. 

Reklamy produktowe na Facebooku – oznacz produkty i wyodrębnij je do osobnego zestawu produktów 

Kolejnym przykładem wykorzystywania dodatkowych atrybutów jest użycie etykiet niestandardowych. Są to atrybuty, które chociażby pozwalają oznaczać dane produkty z konkretnych kategorii. I nie chodzi o kategorie narzucone przez Google’a czy Facebooka lub określone typy produktów.

Jeśli masz w swojej ofercie towary, które sprzedają się najlepiej lub są najlepiej oceniane przez kupujących, możesz spróbować pokazywać tylko te produkty w reklamach produktowych z odpowiednim komunikatem w reklamie 

Oznaczenie bestsellerów to tylko przykład, ale dzięki etykietom niestandardowym możesz wyodrębniać produkty do osobnych zestawów i dostosowywać do nich komunikację, personalizując przekazy i uatrakcyjniając wybraną część oferty. Posiadając w ofercie towary zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, masz możliwość wyświetlać odpowiednie produkty w zależności od płci (o ile któreś z podstawowych atrybutów już ich nie kategoryzują). 

Takiej operacji możemy dokonać również we własnym zakresie – pomoc dewelopera nanoszącego na konkretne produkty etykietę bestsellerów nie jest niezbędna. Samodzielna edycja jest możliwa dzięki dodatkowym zestawieniom danych, które mogą uzupełniać szczegółowe informacje o produkcie lub je nadpisywać. A jeśli do tego dołączysz wykorzystanie narzędzi jak np. supermetrics, które pozwoli zaciągać i odświeżać odpowiednie dane, jakich potrzebujesz, to w dodatkowych zestawieniach będą się one automatycznie odświeżać.   

Pomyśl tylko, jak doskonale można dopasować tekst danej reklamy czy inne elementy, jak nagłówki dzięki takim podziałom. Odwołanie się do konkretnych przewag danych grup produktów jak np. „poznaj produkty uwielbiane przez naszych klientów” lub „odkryj produkty najlepiej oceniane przez naszych klientów” pozwoli Ci zatrzymać użytkownika zdecydowanie skuteczniej niż ogólne frazesy opisujące tysiące produktów jednocześnie.

Facebook feed – wyróżniona informacja w tytule produktu 

W przypadku ecommerce’ów zazwyczaj zdecydowaną część konta stanowią reklamy oparte o feed produktowy i katalog produktu.

Wyróżniającym się atrybutem poza zdjęciem, które przyciąga uwagę, zdecydowanie jest tytuł produktu. Warto zatem pomyśleć nad jego formą. I nie musisz tego robić od razu dla całości feedu produktowego.

Przykładowo – masz zamiar wyróżnić w ramach osobnej kampanii produkty ze strefy outletowej. Towary te są często przecenione i % zniżki robi wrażenie na potencjalnych klientach. Poproś osobę zajmującą się feedem o umieszczenie % zniżki w etykiecie niestandardowej.

operacje na feedach
Rys. 1. Operacje na feedach: przykład

Powyższy przykład jest jedynie symulacją stworzoną na potrzeby artykułu. Zastanów się jednak, jak możesz wykorzystać etykiety niestandardowe do tego, by ingerować w tytuły produktów i testować nagłówki reklam produktowych. 

Reklamy produktowe na Facebooku – dobranie odpowiedniego przycinania obrazów na poziomie ustawień

Dobranie odpowiedniego przycinania obrazów w taki sposób, by zdjęcia produktów odpowiednio wypełniały kafelki, to kolejna operacja na feedach. Oto opcja, która być może ze względu na jej umiejscowienie, jest rzadko zmieniana z domyślnego ustawienia. Natomiast jest ona na tyle ciekawa, że w szybki sposób pozwala rozwiązać problem z nieodpowiednim wymiarem zdjęcia wyświetlanego produktu w reklamach produktowych na Facebooku.

Wymaganym atrybutem w pliku produktowym jest obraz, który ma swoje parametry. Jednak w przypadku feedów zaciąganych ze wtyczek często wielkość produktów nie jest stricte dopasowana do wymogów Facebooka. To po prostu zdjęcie umieszczone na stronie danego produktu.

Wtedy warto odpowiednio dobrać opcję “przycinania obrazów”, która pozwoli poinformować Facebooka, żeby np. powiększał obraz do wypełnienia całej przestrzeni lub przycinał go i dostosował rozmiar poprzez dodanie białych ramek po bokach.

Kwestie estetyki mają znaczenie – pozwalają zaprezentować produkty klientowi w jak najlepszym świetle.

Facebook feed – jak najczęstszy harmonogram odświeżania reklam

W katalogu istotnych ustawień nie mogło zabraknąć i tego – harmonogramu aktualizacji feedu po stronie ustawień Katalogu. To ustawienie warto przemyśleć po to, by uniknąć problemów z nieprawidłowymi informacjami podawanymi w feedach. Ustaw harmonogram tak, by był on dostosowany do odświeżenia po stronie panelu sklepu.

Narzędzie do generowania feedu od strony sklepu powinno być również wyposażone w możliwość automatycznej aktualizacji pliku. Musisz też pamiętać o tym, aby dostosować ją do harmonogramu automatycznej aktualizacji w katalogu produktów. Ile razy zdarzyło Ci się, że reklama produktowa lub dynamicznego remarketingu, która ukazywała dany produkt, miała błędną cenę? Ceny zostały zaktualizowane na stronach, panel sklepowy zaciągający feed odnotował już zmianę, a reklama na Facebooku nie została zaktualizowana. Winny był prawdopodobnie katalog produktów znajdujący się w fazie przed zaplanowaną sesją przesłania. Inna cena to zapewne mniej frustrujący przykład w porównaniu z odesłaniem użytkownika na stronę niedostępną – a odpowiednio ustawiony harmonogram pozwoli Ci uniknąć również takiej sytuacji.

Osobiście jestem zwolenniczką ustawienia jak najczęstszej dostępnej opcji przesyłania feedów, by unikać takich niezgodności – na Facebooku jest to odświeżanie co godzinę. 

Facebook feed – postaw na jego rozwój

Powyżej omówione operacje na feedach to tylko przykłady, które mam nadzieję, okażą się dla Ciebie wskazówką do rozwijania własnych kampanii produktowych. Kampanie reklamowe opierające się na feedach stanowią w końcu efektywny sposób promowania produktów z oferty sklepu. Warto zatem nieustannie rozwijać kampanie oparte o pliki produktowe poprzez regularne dbanie o jakość pliku produktowego i przeprowadzanie na nim niestandardowych operacji. 

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Facebook

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę