Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

W jaki sposób wspieramy SEO za pomocą SEM i PPC?

  • Autor: Nazar Lysyi
  • Aktualizacja:

SEO to gałąź marketingu, która jest równie obszerna i skomplikowana jak prowadzenie kampanii reklamowych. Dawno temu zdecydowaliśmy, że nie będzie ona wchodzić w zakres naszych usług, bo wierzymy, że wąska specjalizacja jest najlepszą gwarancją jakości. Postawiliśmy więc na wspieranie się w obszarach, w których współpraca pomiędzy SEO, SEM, PPC jest możliwa. Zapraszamy Cię na artykuł, w którym opisujemy, w jaki sposób to robimy!

Przeczytaj również:

Audyt Google Ads - dlaczego warto?
Audyt Google Ads – dlaczego warto?
  • Jakie są 3 powody, dla których warto przeprowadzić audyt Google Ads?
  • Dlaczego niektóre firmy unikają audytu konta Google?
  • Od czego zależy koszt audytu Google Ads?
  • Czym jest bezpłatny audyt zwany jako “Smartcheck”?
czytaj więcej

Tworzenie listy słów kluczowych

Zarówno w przypadku kampanii Google Search, jak i SEO, należy stworzyć pulę fraz, na które wyświetlają się rezultaty wyszukiwania (z tą różnicą, że mówimy o wynikach płatnych i organicznych). Nasz autorski SmartSkrypt SEO+Keyword Explorer”, automatycznie  wyszukuje hasła, które generują ruch z SEO, a nie ma ich w kampaniach reklamowych. Ten system działa w dwie strony, dlatego na życzenie każdego z naszych klientów z chęcią udostępniamy listę słów kluczowych, aby wesprzeć pozycjonowanie. 

Synergia SEO, SEM, PPC oznacza, że na dane słowo kluczowe w wyszukiwarce Google pojawia się zarówno reklama, jak i wyniki organiczne. Dzięki zagospodarowaniu większej ilości przestrzeni, szanse na konwersję wzrastają. Reklama – w porównaniu do naturalnego linku do witryny – jest również stosunkowo prosta do umiejscowienia na wysokiej pozycji, co zapewnia przewagi konkurencyjne. Dlatego warto równocześnie inwestować w reklamę i pozycjonowanie oraz wspólnie pracować nad słowami kluczowymi.


Piotr Stryjniak, Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Weryfikacja strategii SEO za pomocą SEM i PPC

Dane na temat skuteczności słów kluczowych w kampaniach Google Search to nieocenione wsparcie przy podejmowaniu decyzji, w co warto inwestować w ramach SEO. Pozycjonując witrynę, nie zawsze mamy pewność, że wybraliśmy w 100% odpowiednie słowa kluczowe i określiliśmy priorytety we właściwy sposób. W rezultacie możemy włożyć wiele wysiłku w długofalowe działania, które w końcowym efekcie nie zapewnią nam oczekiwanego efektu.

Dlatego poza listą słów kluczowych, na życzenie każdego klienta dzielimy się również szczegółowymi danymi na temat ich skuteczności. Dzięki temu specjalista SEO może w szybki sposób odfiltrować frazy, które nie mają odpowiednio wysokiego CTR i współczynnika konwersji. Przygotowywany przez nas raport z kampanii SEM i PPC informuje również o zainteresowaniu i potencjale sprzedażowym w obrębie kategorii, produktów i grupy produktów, co pozwala na weryfikację strategii SEO.

Optymalizacja witryny z wykorzystaniem reklam

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce Google i rozszerzone reklamy tekstowe to źródło informacji na temat efektywności komunikacji marketingowej. Specjalista SEO, analizując szczegółowy raport z Google Ads, który przygotowujemy na życzenie naszych klientów, ma możliwość podjęcia decyzji na temat optymalizacji nagłówków i meta opisów w witrynie na podstawie twardych danych o ich skuteczności. 

W taki sposób w ostatnich miesiącach współpracowaliśmy na przykład ze startupem Sensly.com. Słowa kluczowe z topowych reklam Google Search znalazły się na stronie internetowej, co zwiększyło liczbę konwersji zarówno z ruchu pozyskanego dzięki SEO, jak i SEM oraz PPC. Jednocześnie podniósł się współczynnik jakości w kampanii, co spowodowało obniżenie jej kosztów.

Poprawność funkcjonowania witryny w SEO, SEM, PPC

Prowadząc kampanię Google Ads, mamy do dyspozycji różnorodne dane, na podstawie których można optymalizować strategię SEO. Poza listą słów kluczowych i optymalizacją witryny, aby generowała więcej konwersji, dotyczą one również kwestii technologicznych. W ramach metodologii zero-waste, na której opieramy kampanie reklamowe, korzystamy z automatyzacji, tworząc autorskie SmartSkrypty. W standardowy zestaw instalowany na kontach Google Ads naszych klientów, wchodzą różne rozwiązania łączące SEO, SEM i PPC.

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:
  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż
czytaj więcej

Jest to na przykład monitoring stosunku sesji do kliknięć, który powiadamia specjalistę w SmartYou o wszelkich anomaliach w ramach tego współczynnika na poziomie konta, kampanii, grup kampanii i reklam. W wielu przypadkach przyczyną są problemy z witryną i serwerem, optymalizowane w ramach pozycjonowania. Innym przykładem jest narzędzie zwane Link Checker, które ma związek z obszarem link building. Skrypt skanuje adresy URL wykorzystywane w kampanii i sprawdza ich odpowiedzi. Wysyła powiadomienie do specjalisty, gdy znajdzie przekierowanie lub niedziałające strony. W rezultacie nie płacimy za kierowanie reklamy na nieaktywne strony, natychmiast powiadamiamy naszych klientów o problemach z witryną i nie czekamy biernie na informację o zmianach linków. 

Szukasz agencji do obsługi kampanii Google Ads? Sprawdź naszą ofertę. 

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

poradnik dla marek modowych

Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży?
Performance marketing szyty na miarę

Wiemy, że przy dynamicznym rozwoju branży fashion w e-commerce, konieczne jest dopracowanie działań w digitalu do perfekcji – począwszy od strony internetowej, aż po płatne działania reklamowe. W publikacji wyodrębniliśmy cztery sekcje, na podstawie których będziesz mógł rozwinąć działania online swojego sklepu

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!