Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

W jaki sposób wspieramy SEO za pomocą SEM i PPC?

  • Autor: Nazar Lysyi
  • Aktualizacja:

SEO to gałąź marketingu, która jest równie obszerna i skomplikowana jak prowadzenie kampanii reklamowych. Dawno temu zdecydowaliśmy, że nie będzie ona wchodzić w zakres naszych usług, bo wierzymy, że wąska specjalizacja jest najlepszą gwarancją jakości. Postawiliśmy więc na wspieranie się w obszarach, w których współpraca pomiędzy SEO, SEM, PPC jest możliwa. Zapraszamy Cię na artykuł, w którym opisujemy, w jaki sposób to robimy!

Przeczytaj również:

Audyt Google Ads - dlaczego warto?
Audyt Google Ads – dlaczego warto?
  • Jakie są 3 powody, dla których warto przeprowadzić audyt Google Ads?
  • Dlaczego niektóre firmy unikają audytu konta Google?
  • Od czego zależy koszt audytu Google Ads?
  • Czym jest bezpłatny audyt zwany jako “Smartcheck”?
czytaj więcej

Tworzenie listy słów kluczowych

Zarówno w przypadku kampanii Google Search, jak i SEO, należy stworzyć pulę fraz, na które wyświetlają się rezultaty wyszukiwania (z tą różnicą, że mówimy o wynikach płatnych i organicznych). Nasz autorski SmartSkrypt SEO+Keyword Explorer”, automatycznie  wyszukuje hasła, które generują ruch z SEO, a nie ma ich w kampaniach reklamowych. Ten system działa w dwie strony, dlatego na życzenie każdego z naszych klientów z chęcią udostępniamy listę słów kluczowych, aby wesprzeć pozycjonowanie. 

Synergia SEO, SEM, PPC oznacza, że na dane słowo kluczowe w wyszukiwarce Google pojawia się zarówno reklama, jak i wyniki organiczne. Dzięki zagospodarowaniu większej ilości przestrzeni, szanse na konwersję wzrastają. Reklama – w porównaniu do naturalnego linku do witryny – jest również stosunkowo prosta do umiejscowienia na wysokiej pozycji, co zapewnia przewagi konkurencyjne. Dlatego warto równocześnie inwestować w reklamę i pozycjonowanie oraz wspólnie pracować nad słowami kluczowymi.


Piotr Stryjniak, Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Weryfikacja strategii SEO za pomocą SEM i PPC

Dane na temat skuteczności słów kluczowych w kampaniach Google Search to nieocenione wsparcie przy podejmowaniu decyzji, w co warto inwestować w ramach SEO. Pozycjonując witrynę, nie zawsze mamy pewność, że wybraliśmy w 100% odpowiednie słowa kluczowe i określiliśmy priorytety we właściwy sposób. W rezultacie możemy włożyć wiele wysiłku w długofalowe działania, które w końcowym efekcie nie zapewnią nam oczekiwanego efektu.

Dlatego poza listą słów kluczowych, na życzenie każdego klienta dzielimy się również szczegółowymi danymi na temat ich skuteczności. Dzięki temu specjalista SEO może w szybki sposób odfiltrować frazy, które nie mają odpowiednio wysokiego CTR i współczynnika konwersji. Przygotowywany przez nas raport z kampanii PPC i SEM informuje również o zainteresowaniu i potencjale sprzedażowym w obrębie kategorii, produktów i grupy produktów, co pozwala na weryfikację strategii SEO.

Optymalizacja witryny z wykorzystaniem reklam

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce Google i rozszerzone reklamy tekstowe to źródło informacji na temat efektywności komunikacji marketingowej. Specjalista SEO, analizując szczegółowy raport z Google Ads, który przygotowujemy na życzenie naszych klientów, ma możliwość podjęcia decyzji na temat optymalizacji nagłówków i meta opisów w witrynie na podstawie twardych danych o ich skuteczności. 

W taki sposób w ostatnich miesiącach współpracowaliśmy na przykład ze startupem Sensly.com. Słowa kluczowe z topowych reklam Google Search znalazły się na stronie internetowej, co zwiększyło liczbę konwersji zarówno z ruchu pozyskanego dzięki SEO, jak i SEM oraz PPC. Jednocześnie podniósł się współczynnik jakości w kampanii, co spowodowało obniżenie jej kosztów.

Poprawność funkcjonowania witryny w SEO, SEM, PPC

Prowadząc kampanię Google Ads, mamy do dyspozycji różnorodne dane, na podstawie których można optymalizować strategię SEO. Poza listą słów kluczowych i optymalizacją witryny, aby generowała więcej konwersji, dotyczą one również kwestii technologicznych. W ramach metodologii zero-waste, na której opieramy kampanie reklamowe, korzystamy z automatyzacji, tworząc autorskie SmartSkrypty. W standardowy zestaw instalowany na kontach Google Ads naszych klientów, wchodzą różne rozwiązania łączące SEO, SEM i PPC.

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:
  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż
czytaj więcej

Jest to na przykład monitoring stosunku sesji do kliknięć, który powiadamia specjalistę w SmartYou o wszelkich anomaliach w ramach tego współczynnika na poziomie konta, kampanii, grup kampanii i reklam. W wielu przypadkach przyczyną są problemy z witryną i serwerem, optymalizowane w ramach pozycjonowania. Innym przykładem jest narzędzie zwane Link Checker, które ma związek z obszarem link building. Skrypt skanuje adresy URL wykorzystywane w kampanii i sprawdza ich odpowiedzi. Wysyła powiadomienie do specjalisty, gdy znajdzie przekierowanie lub niedziałające strony. W rezultacie nie płacimy za kierowanie reklamy na nieaktywne strony, natychmiast powiadamiamy naszych klientów o problemach z witryną i nie czekamy biernie na informację o zmianach linków. 

Szukasz agencji do obsługi kampanii Google Ads? Sprawdź naszą ofertę. 

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę