Facebook od dawna jest już nie tylko miejscem spotkań i celebrowania przyjaźni, ale dla wielu też serwisem, który pozwala skutecznie prowadzić biznes. Właściciele małych, średnich i dużych firm mogą dotrzeć tutaj ze swoją marką i produktami do właściwych odbiorców. Warunek? Efektywna i efektowna reklama. A że czasy zabawy wyłącznie słowem bezpowrotnie minęły, kluczem do sukcesu w kampaniach Facebook Ads jest aspekt wizualny. Jak przygotować atrakcyjną grafikę dla Facebook Ads? Oto poradnik, który pozwoli Ci zgłębić ten temat w kilku punktach.
Tego dowiesz się z artykułu:
- Jak przygotować atrakcyjną grafikę dla Facebook Ads – wyzwania dla reklamodawców
- Skuteczne Facebook Ads #1 – ogranicz tekst do minimum
- Atrakcyjna grafika Facebook Ads #2 – używaj prostej i czytelnej typografii
- Skuteczna grafika #3 – wykorzystuj kontrasty
- Skuteczne reklamy Facebook Ads #4 – stosuj odpowiednie formaty
- Reklama Facebook Ads #5 – wykorzystaj mikrotargetowanie
- Jak przygotować atrakcyjną grafikę dla Facebook Ads #6 – zadbaj o skojarzenia
Jak przygotować atrakcyjną grafikę dla Facebook Ads – wyzwania dla reklamodawców
Skuteczna reklama na Facebooku zapewnia zwiększenie ruchu na stronie, poprawę świadomości marki, a w efekcie również wzrost sprzedaży. Tworząc reklamę, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, np.:
- miejsce jej wyświetlania,
- rozmiar,
- obrazy,
- styl,
- kompozycję,
- kolory,
- rodzaj fontu.
Skąd jednak wiedzieć, co działa, a co sprawi, że wydasz swój budżet bezcelowo? Lub też inaczej ujmując – co wyróżni Twoją markę lub produkt?
Jeśli dopiero zaczynasz reklamować się na Facebooku lub chcesz ulepszyć swoje reklamy, zapoznaj się z naszymi 6 wskazówkami. Dowiesz się, jak przygotować atrakcyjną grafikę dla Facebook Ads i w pełni wykorzystać potencjał reklam w tym serwisie.
Skuteczne Facebook Ads #1 – ogranicz tekst do minimum
Pamiętając o tym, że użytkownicy chcą redukować czas spędzany na oglądaniu reklam, ogranicz liczbę treści na grafice do minimum. Ułatw swoim potencjalnym klientom zadanie i przedstaw im swój produkt lub usługę w wizualny sposób.
Co więcej, niestety wielu użytkowników zignoruje Twój post, gdy tylko zorientuje się, że to reklama, masz więc niewiele czasu na zwrócenie ich uwagi.
Pamiętaj w takim razie, by:
- zawsze skupiać się na pojedynczej wiadomości – nie próbuj umieszczać wielu ofert ani wartości w tej samej reklamie,
- maksymalnie uprościć przekaz, który najlepiej przedstawia ofertę („50% rabatu na koszulki w ten weekend”), wydarzenie promocyjne („otwieramy nową placówkę”) lub konkretną wartość („darmowa wysyłka dla wszystkich zamówień”),
- przygotować grafikę, która ma na celu skłonić odbiorcę do interakcji oraz zgłębić wiedzę na dany temat. Nie musisz umieszczać wszystkich szczegółów oferty na grafice.
Na załączonym niżej przykładzie możesz dostrzec, że wystarczy jedno zdanie wyjaśnienia, do czego służy produkt i jaki rozwiązuje problem.
Atrakcyjna grafika Facebook Ads #2 – używaj prostej i czytelnej typografii
Tekst umieszczony na grafice powinien być nie tylko krótki i treściwy, ale także przyjemny dla oka. W tym celu użyj prostej typografii, aby treść reklamy okazała się czytelna bez wysiłku. Ekstrawaganckie, dekoracyjne fonty z jednej strony przyciągają uwagę, ale z drugiej odwracają ją też od głównego przekazu. Rozszyfrowanie fikuśnych liter może z kolei zająć internaucie więcej czasu.
Najlepiej sprawdzają się pogrubione czcionki bezszeryfowe. Jeśli nakładasz tekst na elementy wizualne, miej pewność, że zachowuje on czytelność. Pamiętaj, że pogrubione i kolorowe słowa odpowiednio zwiększają widoczność.
Gdy znajdziesz font, który Ci się podoba, trzymaj się go. Używanie wielu różnych może rozpraszać uwagę, ogranicz się do jednej lub maksymalnie dwóch.
Załączony przykład pokazuje konsekwencję w użyciu fontów. Zachowana jest czytelność, a równocześnie wyróżnione są najważniejsze słowa.
Skuteczna grafika #3 – wykorzystuj kontrasty
Media społecznościowe są niczym stragan na kolorowym targu. Aby Twoje reklamy były widoczne i zrozumiałe, a produkty z Twojego “kiermaszu” mogły być zakupione, zastosuj techniki wizualne, takie jak stosowny kontrast. Jedną z najbardziej podstawowych technik kontrastowych, którą każdy może zastosować, jest użycie dwóch kolorów znajdujących się naprzeciwko siebie w palecie barw. Przeciwstawne odcienie, takie jak czarny/biały, niebieski/żółty lub czerwony/zielony, w naturalny sposób wydobywają to, co najbardziej widoczne. W ten sposób możesz wyeksponować tekst oraz obraz.
W poniższym przykładzie zastosowany jest kontrast fioletu i pomarańczy, aby przyciągnąć spojrzenia na projekt reklamy na Facebooku. Zwróć także uwagę, że tekst dodatkowy jest często utrzymany w bieli, co stanowi kolejną opcję kontrastu. Pamiętaj, że kontrast kolorów sprawdza się, gdy tekst i obrazy są łatwe do odczytania.
Skuteczne reklamy Facebook Ads #4 – stosuj odpowiednie formaty
Reklamy na Facebooku mogą być wyświetlane w kilku różnych obszarach – trzy główne to:
- komputery stacjonarne,
- kanał mobilny,
- prawa kolumna.
Każdy z nich ma swoje własne rozmiary i zalety.
Kuszące jest zaprojektowanie jednej reklamy i przekształcenie jej tak, aby pasowała do wszystkich obszarów, ale ostatecznie zaszkodzisz jej skuteczności, ignorując specyfikę miejsca docelowego.
Wykorzystaj potencjał odpowiednich formatów do danych kanałów, aby lepiej przykuć uwagę odbiorcy.
Obecnie zalecane formaty grafik do reklam w Facebook Ads to:
- Format 1:1 – minimalne rekomendowane wymiary to 1080x1080px,
- Format 9:16 – minimalne rekomendowane wymiary to 1080x1920px,
- Format 1,91:1 – minimalne rekomendowane wymiary to 1200x628px.
Co istotne – w przypadku formatu 9:16 staraj się pozostawić około 16% (285 pikseli) górnej i dolnej części obrazu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów interfejsem z reklamy.
Poniższy przykład obrazuje, jak podobna reklama może prezentować się w różnych formatach. Jak widać, w tym przypadku wykorzystano dostępną przestrzeń na stworzenie ciekawej, przyciągającej spojrzenia wizualizacji.
Reklama Facebook Ads #5 – wykorzystaj mikrotargetowanie
Jednym z największych wyróżników Facebooka jest duża precyzja w kierowaniu reklam do potencjalnych klientów. Facebook jest w zasadzie bazą danych zawierającą:
- zainteresowania ludzi,
- stanowiska pracy,
- lokalizacje,
- wydarzenia z życia,
więc na tej podstawie możesz ręcznie tworzyć kampanie reklamowe, aby były atrakcyjne dla ściśle określonych typów odbiorców. Ta praktyka nazywana jest mikrotargetingiem. Jedną z najcenniejszych wskazówek dotyczących projektowania reklam na Facebooku jest strategia pełnego wykorzystania mikrotargetingu.
W przeciwieństwie do ogólnikowych reklam w środkach masowego przekazu reklamy na Facebooku można dopasować nawet do najmniejszej niszy, biorąc pod uwagę jej unikalne preferencje. Dostosuj obrazy, tekst reklamy, ton, schemat kolorów, a nawet produkty, które promujesz z myślą o cechach Twoich odbiorców.
W przykładowej graficę możesz zobaczyć, że jest ona kierowana bezpośrednio do wędkarzy, więc taka reklama z większym prawdopodobieństwem przykuje ich uwagę.
Jak przygotować atrakcyjną grafikę dla Facebook Ads #6 – zadbaj o skojarzenia
Reklamy na Facebooku odzwierciedlają osobowość Twojego brandu, dlatego muszą być z nim spójne. Projekt reklamy powinien zawsze uwzględniać podstawy budowania marki i jej charakterystyczne elementy, czyli:
- logotyp,
- schemat kolorów,
- markowa typografia,
- kluczowe produkty lub usługi,
- maskotki firmy.
Staraj się określić te obszary na początku tworzenia modelu biznesowego, aby odbiorcy już na starcie skojarzyli grafikę z Twoją marką.
Na poniższym przykładzie możesz zobaczyć, jak Allegro dba o łączenie ich przekazu z marką. Na pierwszy rzut oka widoczna jest kolorystyka (pomarańcz i biel), logo, słynny slogan reklamowy “mają” oraz przedmiot oferty. Slogan “mają” pochodzi ze znanej kampanii, w której marka udowadnia, że “na Allegro wszystko mają”.
Powyższe wskazówki mogą stanowić przewodnik w tworzeniu skutecznych grafik na Facebooku, które odznaczają się nie tylko atrakcyjnością, ale i są efektywne. Wdrożenie ich w życie pozwoli Ci zrozumieć, jak przygotować atrakcyjną grafikę dla Facebook Ads.