Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Trochę KITu w Reklamie AdWords

Wszyscy zapewne wiemy, że aby nasze reklamy w AdWords były skuteczne powinny być powiązane z zapytaniem wprowadzonym w wyszukiwarce. W idealnym wypadku ścieżka ta wyglądałaby tak:

proces wyszukiwania w google

Skupmy się na pierwszym etapie: czy wprowadzone przez potencjalnego klienta zapytanie do wyszukiwarki spowoduje:

  • Wyświetlenie twojej reklamy?
  • wyświetlenie reklamy która jest powiązana z tym zapytaniem?

W przypadku małych kampanii, o niewielkiej ilości słów kluczowych, stworzenie dobrze powiązanych reklam nie stanowi większego problemu – fakt, jest to proces pracochłonny, jednakże przeważnie procentujący z nawiązką.
Co jednak, gdy lista słów to kilkadziesiąt czy kilkaset fraz?

W tym wypadku warto nauczyć się skutecznie wykorzystywać narzędzie pozwalające na dynamiczne umieszczanie słów kluczowych w reklamach – KIT.

KIT – Keyword Insertion Tool

KIT czyli Keyword Insertion Tool (znany również pod nazwą DKIDynamic Keyword Insertion) jest to funkcja pozwalająca na umieszczanie słów kluczowych w reklamie które odpowiadają zapytaniu użytkownika i znajdują się na liście naszych słów kluczowych w grupie reklam. Dla przykładu:

Egzotyczne Wycieczki
Szukasz {KeyWord:Egzotycznej Wycieczki}?
Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz!
www.wycieczki.pl

Jeżeli nasza grupa reklamowa zawiera takie frazy w dopasowaniu ścisłym:

wycieczki do tunezji
wycieczki do egiptu
wycieczki do maroko

To po wpisaniu przez użytkownika zapytania o „wycieczki do maroko” w wyszukiwarce zobaczy on naszą reklamę w postaci:

Egzotyczne Wycieczki
Szukasz Wycieczki do Maroko?
Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz!
www.wycieczki.pl

Tak więc jeżeli zapytanie z wyszukiwarki zgadza się ze słowem kluczowym i jego dopasowaniem to zostanie ono umieszczone w naszej reklamie. Sposób ten daje spore możliwości w ograniczaniu ilości grup reklam a dobrze wykorzystany pozwoli na znaczne podbicie wskaźnika CTR.

Jak tworzyć reklamy z wykorzystaniem KIT

Aby tekst został wklejony dynamicznie do naszej reklamy musi mieć taki oto schemat:

{keyword:słowo kluczowe}

W zależności od sposobu zapisania słowa „keyword” tekst wyświetlony w reklamie będzie składał się z dużych bądź małych liter:

Zapis KIT Rezultat
{keyword:zapis na ekurs} zapis na ekurs
{Keyword:zapis na ekurs} Zapis na ekurs
{KeyWord:zapis na ekurs} Zapis Na Ekurs
{KEYword:zapis na ekurs} ZAPIS na ekurs
{KEYWord:zapis na ekurs} ZAPIS NA Ekurs
{KeyWORD:zapis na ekurs} Zapis Na EKURS
{KEYWORD:zapis na ekurs} ZAPIS NA EKURS
{keyWord:zapis na ekurs} zapis na Ekurs

Pamiętajcie, że wszystko musi być zgodne z zasadami AdWords dotyczących reklam – całe wyrazy napisane dużymi literami przeważnie nie przejdą kontroli jakości i nie zostaną wyświetlone (chyba że są w powszechnym użyciu jak „TV” czy „dysk HDD”).

Kolejnym ważnym krokiem jest przygotowanie odpowiedniej listy słów kluczowych, najlepiej w dopasowaniu ścisłym. Tylko bowiem w tym wypadku będziemy mieć pełną kontrolę nad wyglądem reklamy:

Słowa (dopasowanie ścisłe):

wycieczki do tunezji
wycieczki do egiptu
wycieczki do maroko

Reklama:

Egzotyczne Wycieczki
Szukasz {KeyWord:Egzotycznej Wycieczki}?
Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz!
www.wycieczki.pl

Reklama dla frazy: „wycieczki do egiptu

Egzotyczne Wycieczki
Szukasz Wycieczki do Egiptu?
Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz!
www.wycieczki.pl

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby umieścić frazy w dopasowaniu do wyrażenia czy dopasowaniu przybliżonym, jednakże musimy wtedy mieć na uwadze sposób w jaki działają te dopasowania (trudniej przewidzieć zamiary wyszukiwania).

KIT a Wynik Jakości

Jak już wspominałem sensowne wykorzystanie narzędzia KIT może znacznie zwiększyć nasz wskaźnik CTR. Ten z kolei stanowi najważniejszy czynnik wpływający na Wynik Jakości naszej reklamy – można więc wysnuć wniosek, że poprzez wykorzystanie KITa w reklamie poprawimy CTR i zwiększymy Wynik Jakości reklamy.

Rzeczywistość nie wygląda niestety tak różowo – owszem, KIT może wpłynąć na nasz wskaźnik CTR ale nie musi. Może go równie dobrze znacznie obniżyć i zwiększyć koszty kampanii.

PamiętajKeyword Insertion Tool nie jest złotym środkiem na poprawienie skuteczności, ale wykorzystany dobrze i z głową może ją poprawić!

Parę Rad na koniec

  • Uważaj na błędy i odstępy – {KeyWord :Tanie Wycieczki} czy  { Keyword:Tanie Wycieczki}, funkcja KIT nie zadziała!
  • Staraj się wykorzystywać KIT jako część nagłówka czy linii opisu np. „Promocje na {KeyWord:Wycieczki do Egiptu} -20%” niż „{KeyWord:Tanie Wycieczki do Egiptu}”.
  • Starannie dobieraj słowa kluczowe, najlepiej w dopasowaniu ścisłym.
  • Nie patrz tylko na CTR reklam lecz również na wskaźnik konwersji – CTR może podskoczyć z racji wyróżnienia tekstu przez KIT w reklamie, lecz niekoniecznie musi to oznaczać wzrost współczynnika konwersji.
  • KIT może być użyty w reklamie wielokrotnie – w nagłówku, wyświetlanym i docelowym URL, oraz w opisie. Pamiętaj jednak, że długość poszczególnych części reklamy musi być zachowana, w przeciwnym wypadku zostanie wyświetlony tekst domyślny (np. dla {KeyWord:Ciepłe Buty} będzie to fraza „Ciepłe Buty”).
  • Testuj reklamy – tylko wtedy naprawdę przekonasz się co działa a co nie. Jeżeli wszyscy używają KIT to metodą na wyróżnienie się wśród konkurencji będzie nieużycie tego narzędzia.
Obserwuj nas:
Kategorie: Google AdWords

Czy wiesz, że?

Interesujesz się reklamą?
Polub nas na Facebooku

Najnowsze wiadomości, inspirujące cytaty i rozbrajające komentarze na temat marketingu – na naszym Facebooku znajdziesz to i wiele więcej. Dołącz do fanów, by poszerzyć swoją wiedzę o reklamie i być na bieżąco!

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej

OK!