Czym są linki sponsorowane - Wprowadzenie

Czym są linki sponsorowane? – Podstawy cz. 1

Posty tematyczne - Serie >> AdWords od podstaw

Czym są linki sponsorowane?

Jest to pierwszy wpis z zakładanego cyklu pt. „AdWords od Podstaw”, w którym to chciałbym przybliżyć Wam system reklamy internetowej „Google AdWords”. Aby jednak rozpocząć swoją przygodę z reklamą internetową trzeba wiedzieć i rozróżniać czym są linki sponsorowane.

1. Czym są linki sponsorowane?

Zapewne nie raz je widziałeś, być może niejednokrotnie kliknąłeś – linki sponsorowane to płatne odnośniki do witryn internetowych, które w specjalnie wyznaczonych miejscach (w wyszukiwarce Google i w wyszukiwarkach partnerskich) są umieszczone nad wynikami organicznymi i po ich prawej stronie. Dzięki takiej formie reklamy można skutecznie reklamować strony www, usługi czy poszczególne produkty, do których odsyłają.

Jak zatem odróżnić linki płatne od organicznych? Jeśli jesteśmy zainteresowani wycieczkami, po wpisaniu w wyszukiwarkę przykładowo „wycieczki do Pragi” wyświetlą nam się różne rezultaty dla naszego zapytania. Oba zamieszczone przykłady pochodzą z wyników wyszukiwania w Google i z Wirtualnej Polski:

linki sponsorowane w wyszukiwarce Google

Linki sponsorowane w wyszukiwarce Google

 

Linki Sponsorowane w wyszukiwarce Google

Linki sponsorowane – Wirtualna Polska

Linki sponsorowane możemy również spotkać na różnorakich stronach internetowych, które wydzieliły miejsce na swojej witrynie dla boksów reklamowych. Poniżej dwa przykłady:


linki sponsorowane w treści strony

linki sponsorowane w treści strony

2. W jaki sposób działają linki sponsorowane?

Za każdym razem gdy wyszukujesz informacje przez wyszukiwarkę (posłużmy się przykładem frazy „wycieczki do Pragi”) otrzymujesz powiązane z danym zapytaniem wyniki. Co istotne, linki sponsorowane, które się wyświetlą, będą także powiązane z naszym zapytaniem – jako firma oferująca wycieczki do Pragi docieramy do potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani danym produktem czy usługą.

Na tym właśnie opiera się istota linków sponsorowanych.

Z kolei jeżeli chodzi o wspomniane wyżej wydzielone miejsca na stronach na reklamy, to w większości wypadków treść strony jest „skanowana” i w zależności od znajdującej się na niej informacji dopasowywane są odpowiednie reklamy tekstowe.

Dzięki takim rozwiązaniom nasze reklamy są mało inwazyjne, nie narzucają się potencjalnemu klientowi i, co najważniejsze, zaspokajają jego potrzebę na dopasowaną treść.

3. Dlaczego warto spróbować?

  • Bo z wyszukiwarki Google korzysta 97% internautów.
  • Bo 58% klientów w sektorze handlu detalicznego wyszukuje informacji w sieci przed zakupem.
  • Bo wciąż rośnie liczba użytkowników, którzy dokonują zakupu online.
  • Bo reklama w Internecie nadal jest relatywnie tania w porównaniu do form tradycyjnych.
  • Bo jej rezultaty można precyzyjnie mierzyć.
  • Bo, pomimo co raz większej popularności, na rynku jest miejsce dla niemal każdej firmy z jakiejkolwiek branży.

Mam nadzieję że informacje zawarte powyżej pozwoliły lepiej zrozumieć istotę linków sponsorowanych – zapewne dla wielu są to rzeczy oczywiste,  lecz tak jak sugeruje nazwa wątku – zaczynamy od rzeczy podstawowych aby pomału wspinać się po kolejnych szczeblach wtajemniczenia ;-)

W kolejnym poście skupię się bardziej na systemie reklamowym o największym zasięgu i prawdopodobnie największych możliwościach – Google AdWords.

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.

Certyfikowany Specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Doradza klientom SmartYou jak optymalnie wykorzystywać kampanie PPC do osiągania celów biznesowych. Interesuje się analityką internetową oraz optymalizacją współczynnika konwersji. Zawsze trzyma rękę na plusie i wie, jak zastosować wszystkie nowe narzędzia i rozwiązania w branży.