Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Audyt Google Ads – dlaczego warto?

  • Autor: Katalina May
  • Aktualizacja:

Zastanawiasz się czasem, w jaki sposób biznesy odnoszą spektakularny sukces? Jednym z czynników jest otwartość na wyłapywanie błędów i niewykorzystanych szans. W obszarze kampanii Google Ads można to osiągnąć poprzez audyt marketingowy. Wbrew stereotypom nie jest to rozwiązanie wyłącznie dla biznesów z pokaźnym budżetem reklamowym, a co za tym idzie –  spory koszt. Odnotowanie nieprawidłowości i poprawne podejście strategiczne w momencie, kiedy wydajemy na reklamy mniej niż więcej, to bardzo dobry krok w stronę lepszej przyszłości firmy na każdym etapie. 

Z naszego artykułu dowiesz się:

  • Audyt Google Ads – co to jest?
  • 3 powody, dla których warto przeprowadzić audyt Google Ads
  • Dlaczego niektóre firmy unikają audytu konta Google?
  • Od czego zależy koszt audytu Google Ads?
  • Czym jest bezpłatny audyt zwany jako “Smartcheck”?

Przeczytaj również:

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

  • Czym jest marketing zero-waste i jak wpływa na budżet reklamowy?
  • Jakich błędów nie popełniać i gdzie szukać niewykorzystanych szans w kampaniach produktowych Google?

czytaj więcej

Audyt Google Ads – co to jest?

Audyt Google Ads to wycinek audytu marketingowego, który ze względu na swoją specyfikę jest wykonywany przez specjalistów SEM. Obejmuje interpretację wyników kampanii reklamowych, ocenę stosowanych strategii, a przede wszystkim analizę potencjalnych błędów, które przynoszą straty finansowe i hamują rozwój. W bardziej rozbudowanej wersji pojawia się także analiza potencjału i niewykorzystanych możliwości na rozbudowę konta Google Ads. 

Usługa jest zalecana zarówno, kiedy współpracujesz z agencją reklamową, zatrudniasz specjalistę ds. marketingu i ustawiasz kampanie Google Ads samodzielnie. Wysokość wydatków na reklamę nie jest podstawą do kwalifikacji do audytu. Wraz z powiększaniem się budżetu konto w większości przypadków staje się bardziej skomplikowane, co powoduje, że łatwiej o błędy. Jednak w momencie, kiedy inwestycja w reklamy jest niższa, zawsze warto sprawdzić fundamenty. 

Z naszego doświadczenia wynika, że zauważalne efekty po wdrożeniu rekomendacji z audytu pojawiają się na kontach z budżetem miesięcznym powyżej 4000 zł. 

3 powody, dla których warto przeprowadzić audyt Google Ads

1.     Google Ads to kombajn z ogromną ilością danych. Nawet doświadczony specjalista SEM, mający świadomość, w którym miejscu mogą pojawić się niedopatrzenia, może łatwo popełnić błąd. Konsekwencją jest marnowanie budżetu.

2.     Ocena strategii marketingowej oraz interpretacja wyników kampanii Google Ads to kwestia subiektywna. Nawet jeśli współpracujesz z profesjonalistą, świeże spojrzenie i niezależna opinia mogą wiele zmienić.

3.     Na rynku usług Google Ads, tak jak wszędzie, pojawiają się nadużycia. Błędy w analityce i raportowaniu, kwestie związane z własnością konta Google, a nawet brak optymalizacji kampanii. Warto sprawdzać agencje i specjalistów SEM oraz stopniowo budować zaufanie.

W SmartYou regularnie audytujemy kampanie naszych klientów. Mamy w zespole Quality Leadera, który stoi na straży Gwarancji zero-waste oraz odpowiada za tworzenie procedur i narzędzi stanowiących dodatkową parę oczu. Nazywamy je SmartSkryptami, a jedną z funkcji, którą pełnią, jest natychmiastowe powiadamianie strategów o sytuacjach, kiedy ich reakcja jest istotna.

Piotr Stryjniak, Właściciel i Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Dlaczego niektóre firmy unikają audytu konta Google?

Wciąż panuje przekonanie, że audyt to nieprzyjemna konfrontacja, której wielu właścicieli biznesów próbuje uniknąć, dając kredyt zaufania lub próbując samodzielnie ocenić współpracę ze specjalistą SEM lub agencją reklamową. Dla kontrastu warto uświadomić sobie, że dla firm korzystających z tej usługi jest ona dodatkowym punktem widzenia, który stanowi wsparcie dla pracownika czy podwykonawcy, jeśli praca nad kampanią jest wykonywana dobrze.

W SmartYou edukujemy naszych klientów na temat tego, że konto Google należy do nich i w każdym momencie mogą podejrzeć pracę, którą wykonujemy. W ten sposób staramy się normalizować kwestie przekonań na temat audytów i budować partnerskie podejście.

Maciej Tyśper, Quality Leader & Partner SmartYou

Od czego zależy koszt audytu Google Ads?

Koszt pełnego audytu zależy od ilości danych do analizy oraz oczekiwań klienta. Przed wyceną usługi należy podpisać umowę o zachowaniu poufności (NDA) oraz udostępnić konta Google Ads, Google Analytics, a jesli jest, także Merchant Center do wglądu agencji. Wystarczy dodać nowego użytkownika do tych narzędzi. 

W SmartYou po wstępnej weryfikacji kont, umawiamy się na rozmowę z klientem, aby na podstawie potrzeb i problemów w biznesie, ustalić kontekst audytu. Dopiero wtedy posiadamy wszystkie informacje, aby przygotować ofertę dostosowaną do sytuacji Klienta. Wycena to najczęściej suma roboczogodzin potrzebnych do przeprowadzenia audytu. W zależności od ustaleń audyt może zostać uzupełniony także nadzór nad wdrożeniem rekomendacji. 

Audyt Google Ads w SmartYou

Dzięki audytowi Google Ads, niewielkim kosztem możesz tchnąć „drugie życie” w swoje działania reklamowe.

Wykorzystując metodologię gwarancji zero-waste odkrywaliśmy od 7 do aż 56 błędów na audytowanych kontach, które zawyżały koszty bądź też blokowały niewykorzystany potencjał reklamy.

  • Boisz się, że tracisz pieniądze?
  • Nie jesteś pewny/a, że na Twoim koncie wszystko działa poprawnie?

czytaj więcej

Audyt może być również bezpłatny. Nie jest to wtedy odrębna usługa, ale podstawa do przedstawienia oferty, kiedy jesteś zainteresowany współpracą z agencją reklamową czy specjalistą SEM. Oczywiście nie jest to pełen audyt kampanii, ale możesz oczekiwać, że specjaliści zwrócą Twoją uwagę na dotychczasowe błędy i niedostrzeżone szanse.

Czym jest bezpłatny audyt zwany jako “Smartcheck”?

W SmartYou taki bezpłatny audyt analityczno-reklamowy, zwany jako Smartcheck, przygotowujemy dla wszystkich nowych klientów przed rozpoczęciem współpracy. Nie jest to pełen audyt Google Ads, ale rzetelna analiza zastanej sytuacji z podkreśleniem istotnych błędów i wyznaczeniem kierunków rozwoju, które sugerujemy obrać. Dane i rekomendacje przedstawiamy w formie raportu.

Oczywiście może być tak, że kampanie PPC są prowadzone dobrze – wtedy pozytywnie oceniamy dotychczasową pracę nad Google Ads i sugerujemy kontynuację obranej strategii. Jeśli jednak dzieje się źle, podnosimy alarm i proponujemy konkretne rozwiązania.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: AudytGoogle Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę