Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

O CZYM PRZECZYTASZ - KRÓTKO I NA TEMAT

Streszczenie

Co jest tematem naszego studium przypadku?

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam. Na przykładzie naszego klienta Ekomaluch.pl wskazujemy na niedopatrzenia, które zdarzają się nawet w dobrze dopracowanych kampaniach i podpowiadamy rozwiązania marketingu zero-waste, dzięki którym zwiększyliśmy liczbę transakcji w kampanii produktowej Google o 45%, pomimo że w rękach poprzedniej agencji otrzymała ona nagrodę w konkursie European Search Awards. 

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ - W KILKU SŁOWACH

Fakty

Czego się dowiesz z naszego case study?

  • Czym jest marketing zero-waste i jak wpływa na budżet reklamowy?
  • Jakich błędów nie popełniać i gdzie szukać niewykorzystanych szans w kampaniach produktowych Google?
  • Jakie strategiczne rozwiązania marketingu zero-waste polecamy dla e-commerce?
  • Jak to się stało, że przejmując nagrodzoną w konkursie kampanię produktową Ekomaluch.pl zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%?

NASZ KLIENT I KONTEKST CASE STUDY

Klient

Nasz klient i jego sytuacja w kampanii Google

Ekomaluch.pl to internetowy sklep ekologiczny z artykułami dla dzieci, obecny na polskim rynku od 12 lat. W ofercie sklepu są produkty towarzyszące eko-rodzinom od pierwszych dni rodzicielstwa i w każdym aspekcie życia – od przygotowań do nadejścia na świat dziecka przez pielęgnację, zabawę i jego rozwój, po dbanie o środowisko, w którym ono dorasta.

Klient zgłosił się do nas, ponieważ współpraca z poprzednią agencją zaczęła być mniej opłacalna. Analizując konto reklamowe, odkryliśmy szerokie pole do obniżenia jej kosztów i podniesienia wyników, choć poprzeczka została postawiona bardzo wysoko. Kampania produktowa została uhonorowana nagrodą European Search Awards!

Zakres usług

  • Reklama w wynikach wyszukiwania Reklama w wynikach wyszukiwania
  • Zakupy Google Zakupy Google
  • Remarketing Remarketing
  • Google Analytics Google Analytics
  • Instagram Ads Instagram Ads
  • Facebook Ads Facebook Ads
  • Obiektywna ocena wartości kanałów Obiektywna ocena wartości kanałów
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe wnioski i porady

Krok po kroku

Wykonanie

ANALIZA KAMPANII PRODUKTOWEJ METODĄ ZERO-WASTE 

Pierwszym krokiem w naszej pracy nad kampanią dla sklepu Ekomaluch.pl była analiza dotychczasowych działań i spojrzenie na nie z perspektywy zero-waste. To oznacza podejście do zarządzania kampaniami w ramach marketingu efektywnościowego, w którym szczególną uwagę przypisuje się unikaniu nietrafionych wydatków i priorytetyzuje się rentowność kampanii.  

Priorytetem marketingu zero-waste jest osiągnięcie wyników, na podstawie których nasz klient może powiedzieć, że reklama to najlepsza inwestycja dla jego biznesu – kampania ma znaczący wpływ na sprzedaż, a zwrot z inwestycji (ROAS) jest więcej niż satysfakcjonujący. 

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Podejście zero-waste zakłada, że optymalizacja budżetu nie jest procesem skończonym i w każdej kampanii w każdym momencie jej trwania można odnaleźć niewykorzystane szanse, dzięki którym rentowność pójdzie w górę.

Zero-waste to NIEMARNOWANIE budżetu. W każdej kampanii reklamowej na każdym etapie jej trwania można znaleźć oszczędności i zwiększyć rentowność.

NIEWYKORZYSTANE SZANSE ORAZ ROZWIĄZANIA ZERO-WASTE 

W kampanii zakupowej Google Ads promującej  produkty Ekomalucha struktura działań opierała się zaledwie na dwóch kampaniach i dwóch grupach reklam. To bardzo mało, ponieważ w takiej konfiguracji nie było możliwości optymalizacji stawek i celów ze względu na kategorie produktów, ich ceny i popularność. Poza tym transakcje, według których następowała optymalizacja, pochodziły z Google Analytics, co wpływało na ograniczenie możliwości kampanii. Google Analytics nie jest odpowiednim źródłem informacji w tym przypadku, ponieważ przesyła do Google Ads tylko część konwersji – pomijane są te, gdzie reklama wystąpiła na wcześniejszym etapie lejka zakupowego.

Zdecydowaliśmy się na zbudowanie nowej kampanii w oparciu o założenia zero-waste. Postawiliśmy zatem na rozbudowaną strukturę konta Google, bo to gwarancja szerokich możliwości optymalizacyjnych w zakresie stawek i celów. Kampania produktowa zawierająca dwie kampanie reklamowe i dwie grupy reklam została zastąpiona 15 aktywnymi kampaniami i 17 grupami reklam oraz wzmocniona dzięki SmartSkryptowi, który wybiera top produkty na podstawie danych z Google Analytics. Wdrożyliśmy również na koncie konwersję Google Ads, zyskując bardziej trafne dane do optymalizacji wyników.

Zwróć uwagę, jak wygląda struktura Twojej kampanii Google Ads i skąd są pobierane dane do optymalizacji kampanii.

STRATEGIA ZERO-WASTE I AUTOMATYZACJA W KAMPANII 

Kolejnym krokiem była implementacja SmartSkryptów, dzięki którym nasi specjaliści są natychmiast powiadamiani o sytuacjach, kiedy ich reakcja jest istotna. To nasze autorskie rozwiązanie, stanowiące ważny punkt strategii Zero-Waste. Dzięki SmartSkryptom dajemy naszym klientom gwarancję optymalnego wykorzystania budżetu reklamowego.

Zarządzanie kontem reklamowym to skomplikowany proces i nawet najlepszy specjalista monitorujący kampanie każdego dnia nie jest w stanie wyłapać każdego zdarzenia, które ma wpływ na jej wyniki. Dlatego ustalenie, co oznacza rentowność dla klienta i jakie niezauważalne gołym okiem informacje mają na nią wpływ, a następnie automatyzacja powiadomień za pomocą SmartSkryptów, to podstawa efektywnej pracy! 

Maciej Tyśper Quality Leader & Partner SMARTYOU

Niezależnie od stosowanej metodologii, Google Ads to kombajn, który potrzebuje zarówno specjalisty, jak i automatycznej pary oczu, która go wspiera.

Co osiągnął klient?

Efekty kampanii

Rezultaty kampanii Google pod skrzydłami SmartYou

Co osiągnęliśmy dzięki zbudowaniu kampanii według strategii zero-waste i jej optymalizacji w oparciu o poszukiwanie oszczędności w kampanii?

  • Podnieśliśmy współczynnik konwersji w kampanii produktowej o 144% i pozyskaliśmy o 45% więcej transakcji w porównaniu do poprzedniego okresu. 
  • Osiągnęliśmy zwrot z inwestycji w kampanię produktową (ROAS) na poziomie 640%, co oznacza o 20% lepszy wynik w porównaniu do danych z nagrodzonego case study. W rezultacie – do zwiększenia liczby transakcji w sklepie o 51,84% przez poprzednią agencję, dołożyliśmy kolejne 26,2%!
  • +0%

    współczynnik konwersji w kampanii produktowej

  • +0%

    ilość transakcji w kampanii produktowej

  • +0%

    zwrot z inwestycji (ROAS) w kampanię produktową

  • +0%

    ilość transakcji w sklepie internetowym

Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii. Poprzeczka została postawiona naprawdę wysoko – poprzednia agencja otrzymała nagrodę na European Search Awards za kampanię produktową w Google Ads! Pomimo tego, dzięki podejściu zero-waste znaleźliśmy szerokie pole do optymalizacji i w samej kampanii PLA podnieśliśmy ilość transakcji o 45%.

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Sprawdź, jak prowadzona jest Twoja kampania. Zapytaj o bezpłatny audyt!

Poproś o Smartcheck –  audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystanych szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Po czym rozpoznać dobrze prowadzoną kampanię Google Shopping. Jak zwiększyliśmy przychód na Armadesi.pl o 177%

Kampanie produktowe, zwane również jako Google Shopping lub PLA, generują największe zyski dla sklepów internetowych. Jeśli nie są rentowne lub zwrot z inwestycji (ROAS) nie zapiera tchu w piersiach, najprawdopodobniej nie są odpowiednio prowadzone, przez co budżet reklamowy się marnuje…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Po czym rozpoznać dobrze prowadzoną kampanię Google Shopping. Jak zwiększyliśmy przychód na Armadesi.pl o 177%
To, co uwidacznia się na pierwszy rzut oka to przede wszystkim PRAKTYCZNE podejście do klienta w bardzo miłej i przyjaznej atmosferze. Rzetelność prowadzenia kampanii, stałe ulepszenia, stała opieka i monitoring działań jest tutaj bezkonkurencyjny.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!