Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Czym są linki sponsorowane? – Podstawy cz. 1

Jest to pierwszy wpis z zakładanego cyklu pt. „AdWords od Podstaw”, w którym to chciałbym przybliżyć Wam system reklamy internetowej Google Ads (dawniej Google AdWords). Aby jednak rozpocząć swoją przygodę z reklamą internetową trzeba odpowiedzieć na kluczowe pytanie czym są linki sponsorowane.

1. Czym są linki sponsorowane?

Wyniki wyszukiwania możemy podzielić na organiczne (naturalne) i nieorganiczne (płatne, które są wynikiem kampanii linków sponsorowanych). Wyniki organiczne (naturalne) mają postać bezpłatnych linków do stron internetowych. Działają tutaj roboty wyszukiwarek, których zadaniem jest dostarczenie listy stron internetowych najbardziej odpowiadających zapytaniu danego internauty. Dokonując wyboru, kierują się one między innymi jakością danych witryn czy ich popularnością w sieci. Aby zająć jak najwyższą pozycję na organicznej liście wyszukiwania należy zoptymalizować stronę zgodnie z zaleceniami zespołu Google.

Zapewne nie raz je widziałeś, być może niejednokrotnie kliknąłeś – linki sponsorowane to płatne odnośniki do witryn internetowych, które w specjalnie wyznaczonych miejscach (w wyszukiwarce Google i w wyszukiwarkach partnerskich) są umieszczone nad  i pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Ta forma reklamy pozwala skutecznie reklamować strony www, usługi czy poszczególne produkty, do których odsyłają.

Jak zatem odróżnić linki płatne od organicznych w wynikach wyszukiwania? Wyniki organiczne i nieorganiczne wyświetlają się razem, jednak przy tych drugich umieszczony jest prostokąt z napisem „Reklama” – dzięki czemu możesz odróżnić te dwa rodzaje wyników. Jeśli jesteśmy zainteresowani wycieczkami, po wpisaniu w wyszukiwarkę przykładowego słowa kluczowego „wycieczki do Pragi” wyświetlą nam się różne rezultaty dla naszego zapytania. Oba zamieszczone przykłady pochodzą z wyników wyszukiwania w Google i z Wirtualnej Polski:

Reklamy Google AdWords

Reklamy na WP

Linki sponsorowane możemy również spotkać na różnorakich stronach internetowych, które wydzieliły miejsce na swojej witrynie dla boksów reklamowych. Poniżej dwa przykłady:

Linki sponsorowane w treści strony

Linki sponsorowane w treści strony

2. W jaki sposób działają linki sponsorowane?

Za każdym razem gdy wyszukujesz informacje przez wyszukiwarkę (posłużmy się przykładem frazy „wycieczki do Pragi”) otrzymujesz powiązane z danym zapytaniem wyniki. Jest to możliwe, ponieważ reklamy są wyświetlane użytkownikom na podstawie dopasowania wpisywanych przez nich zapytań z frazami (słowami kluczowymi) zdefiniowanymi w kampanii Google. Dlatego też wpisanie jednego ze słów kluczowych, które zostało wcześniej wykorzystane w kampanii spowoduje wyświetlenie reklamy. Dzięki czemu jako firma oferująca wycieczki do Pragi docieramy do potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani danym produktem czy usługą.

Na tym właśnie opiera się istota linków sponsorowanych.

Z kolei jeżeli chodzi o wspomniane wyżej wydzielone miejsca na stronach na reklamy, to w większości wypadków treść strony jest „skanowana” i w zależności od znajdującej się na niej informacji dopasowywane są odpowiednie reklamy tekstowe.

Dzięki takim rozwiązaniom nasze reklamy są mało inwazyjne, nie narzucają się potencjalnemu klientowi i, co najważniejsze, Twoja witryna może wyświetlić się dwa razy – w naturalnych i płatnych wynikach wyszukiwania.

3. Dlaczego warto spróbować?

  • Bo z wyszukiwarki Google korzysta 95% internautów.
  • Bo użytkownicy co miesiąc przeprowadzają ponad 100 miliardów wyszukiwań za pomocą wyszukiwarki Google.
  • Bo 58% klientów w sektorze handlu detalicznego wyszukuje informacji w sieci przed zakupem.
  • Bo wciąż rośnie liczba użytkowników, którzy dokonują zakupu online.
  • Bo reklama w Internecie nadal jest relatywnie tania, w porównaniu do form tradycyjnych.
  • Bo jej rezultaty można precyzyjnie mierzyć np. w Google Analytics.
  • Bo, pomimo co raz większej popularności, na rynku jest miejsce dla niemal każdej firmy z jakiejkolwiek branży.

Dobrze przygotowana reklama może być widoczna w wyszukiwarce w krótkim czasie po uruchomieniu kampanii. Oczywiście nie ma jednej metody ustawień kampanii Google Ads, którą można by wykorzystać w każdej sytuacji, wiele zależy od typu danego biznesu i jego celu. Jedno jest pewne, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki konieczna jest optymalizacja kampanii, dzięki której budżet przeznaczony na prowadzone działania nie zostanie zmarnowany.

Mam nadzieję że informacje zawarte powyżej pozwoliły lepiej zrozumieć istotę kampanii linków sponsorowanych – zapewne dla wielu są to rzeczy oczywiste,  lecz tak jak sugeruje nazwa wątku – zaczynamy od rzeczy podstawowych aby pomału wspinać się po kolejnych szczeblach wtajemniczenia 😉

Więcej na temat linków sponsorowanych – budowy reklam tekstowych AdWords i zasad działania w dalszych częściach cyklu „AdWords od Podstaw”. W kolejnym poście natomiast skupię się bardziej na systemie reklamowym o największym zasięgu i prawdopodobnie największych możliwościach Google Ads.

Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Czy wiesz, że?

Interesujesz się reklamą?
Polub nas na Facebooku

Najnowsze wiadomości, inspirujące cytaty i rozbrajające komentarze na temat marketingu – na naszym Facebooku znajdziesz to i wiele więcej. Dołącz do fanów, by poszerzyć swoją wiedzę o reklamie i być na bieżąco!

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!