Zero-waste w PPC to metodologia, której założeniem jest niemarnowanie budżetu kampanii reklamowej. Składają się na nią procedury i narzędzia (SmartSkrypty), które służą do minimalizowana kosztów i wzrostu zwrotu z inwestycji (ROAS). Ponieważ zgodnie z trendami w marketingu internetowym wielu właścicieli biznesów podnosi wydatki na reklamę w social mediach, przygotowaliśmy dla Ciebie wskazówki, jak zwiększać budżet kampanii reklamowej na Facebooku według zero-waste.
Przeczytaj również:
- Co oznacza ostrożne podejście do inwestycji w reklamę w nowym kanale reklamowym?
- Jak zarządzać reklamami na Allegro według metody zero-waste?
Remarketing a budżet kampanii reklamowej
Zwiększanie budżetu kampanii reklamowej na Facebooku na remarketing to często pierwsza myśl, kiedy optymalizujesz kampanię. Nic w tym dziwnego, ponieważ rezultaty działań targetowanych do użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową, są w większości przypadków najlepsze. To dlatego, że znajduje się on niżej w lejku sprzedażowym niż kampanie do nowych użytkowników. Jednak zwiększanie budżetu na remarketing zazwyczaj nie prowadzi do niczego dobrego – warto pamiętać, że napędzają go kampanie prospectingowe i to właśnie je należy skalować.
Istnieje kilka metod na zwiększenie inwestycji w kampanie remarketingowe. Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, którą z nich wybierzesz, budżet należy podnieść minimalnie. Dlatego żadne z tych działań nie powinny stanowić podstawy Twojej strategii skalowania wydatków. Na pewno warto przetestować podział grupy odbiorców na osoby wyświetlające produkty i dodające je do koszyka, a także zwiększyć czas dotarcia do nich z reklamą, jeśli Twoi klienci potrzebują czasu na podjęcie decyzji zakupowej. To, w jaki sposób wygląda ścieżka sprzedaży w Twoim biznesie, sprawdzisz w Google Analytics, jeśli analityka internetowa jest skonfigurowana poprawnie.
Wykluczenia i rozszerzenia grup odbiorców
Aby w bezpieczny sposób zwiększyć budżet kampanii reklamowej, wyklucz remarketing z działań kierowanych do nowych użytkowników. To bardzo prosty sposób na zarządzanie lejkiem sprzedażowym oraz generowanie oszczędności, ponieważ eliminujemy nieplanowane docieranie z reklamą do tych samych osób w ramach różnych kampanii. To tak ważny element, że znalazł miejsce w Gwarancji zero-waste, którą dajemy naszym klientom (punkt 18).
Tajniki Marketingu Zero-Waste!
- jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
- jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż
Możesz również rozszerzyć remarketing o dotarcie do osób aktywnych na fanpage’u czy obserwujących profil. Nie ograniczaj się do użytkowników odwiedzających Twoją witrynę i eksperymentuj z nowymi grupami docelowymi w tym segmencie!
Ustawienia kampanii kierowanych do grupy lookalike
Lookalike to odbiorcy, którzy według systemu reklamowego są podobni do osób z wybranej przez Ciebie grupy bazowej (np. użytkowników Twojej witryny, podejmujących działania na fanpage’u czy wgranych z Twoich list klientów w CRM). Rozbudowuj tę grupę, jeśli chcesz zwiększać budżet kampanii reklamowej. To jedna z bezpieczniejszych metod na zwiększanie wydatków!
Zgodnie z 6 punktem Gwarancji Zero-waste, pamiętaj, aby nie ulegać zaleceniom Facebooka, jeśli podpowiada Ci, że tylko najwęższe grupy Lookalike przyniosą Ci zyski. Testuj również inne podobieństwa, rozszerzając liczebność grupy nawet do 10% – z naszego doświadczenia wynika, że często bywają one znacznie skuteczniejsze niż standardowa wersja.
Eksperymenty w grupie Lookalike
Pamiętaj, że grupy lookalike to nie tylko użytkownicy podobni do Twoich klientów. Wykorzystując piksel i zdarzenia konwersji na Facebooku, eksperymentuj, tworząc różne profile. Mogą to być obserwatorzy fanpage’a czy osoby korzystające z newslettera na Twojej stronie. Bądź kreatywny!
Warto również stworzyć w CRM listę klientów według Life Time Value, czyli wydatków od momentu pierwszej transakcji, a następnie zbudować grupy podobnych użytkowników na podstawie wyodrębnionych w ten sposób segmentów. Dzięki temu możesz uzyskać lookalike zawierający tych, którzy kupują najwięcej i najczęściej!
Cele kampanii i umiejscowienia reklam
Aby zgodnie z zero-waste nie marnować budżetu kampanii reklamowej i skalować go z głową, testuj różne cele kampanii. Ruch, konwersje, sprzedaż z katalogu – to obowiązkowe pozycje na Twojej liście eksperymentów. W wielu przypadkach zmiana celu, a nawet wyłącznie sposobu optymalizacji, pozwala dotrzeć do nowych odbiorców w tym samym targecie.
Pamiętaj również o tym, aby wydzielać umiejscowienia reklam – zwiększ dotarcie do nowych użytkowników, tworząc osobne kampanie na Instagram, Stories czy do Messengera. Jeśli korzystasz z automatycznych umiejscowień reklamy, może być tak, że poszczególne platformy są minimalnie zasilane budżetem. Spróbuj również wydzielić poszczególne reklamy do osobnych zestawów reklam, wykorzystując kolekcje. Facebook zapewnia im często mniej budżetu, a są naprawdę skuteczne!
Sposób zarządzania budżetem kampanii reklamowej
Sposób zarządzania wydatkami to ważny element metodologii zero-waste w kampanii PPC. Zgodnie z Gwarancją zero-waste ważne jest to, aby nie wydawać pieniędzy na siłę i postrzegać budżet kampanii reklamowej jako limit wydatków do wykorzystania w całości tylko, kiedy jest to uzasadnione.
Jeśli zwiększasz inwestycję w reklamę, rób to małymi krokami – bezpieczny limit to wzrost o 20% każdego dnia. Pamiętaj, że jeśli wyniki nie zachwycają, warto zatrzymać się i zoptymalizować obecne działania. Liczy się zysk, dlatego, dopiero kiedy reklama jest rentowna, należy skalować inwestycję w nią.
Chcesz, abyśmy rzucili okiem na Twoją kampanię na Facebooku? Sprawdź naszą ofertę i zapytaj o bezpłatny Smartcheck!