Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Jak zwiększać budżet kampanii reklamowej na Facebooku?

  • Autor: Michał Grzemski
  • Aktualizacja:

Zero-waste w PPC to metodologia, której założeniem jest niemarnowanie budżetu kampanii reklamowej. Składają się na nią procedury i narzędzia (SmartSkrypty), które służą do minimalizowana kosztów i wzrostu zwrotu z inwestycji (ROAS). Ponieważ zgodnie z trendami w marketingu internetowym wielu właścicieli biznesów podnosi wydatki na reklamę w social mediach, przygotowaliśmy dla Ciebie wskazówki, jak zwiększać budżet kampanii reklamowej na Facebooku według zero-waste.

Przeczytaj również:

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste.
  • Co oznacza ostrożne podejście do inwestycji w reklamę w nowym kanale reklamowym?
  • Jak zarządzać reklamami na Allegro według metody zero-waste?
czytaj więcej

Remarketing a budżet kampanii reklamowej

Zwiększanie budżetu kampanii reklamowej na Facebooku na remarketing to często pierwsza myśl, kiedy optymalizujesz kampanię. Nic w tym dziwnego, ponieważ rezultaty działań targetowanych do użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową, są w większości przypadków najlepsze. To dlatego, że znajduje się on niżej w lejku sprzedażowym niż kampanie do nowych użytkowników. Jednak zwiększanie budżetu na remarketing zazwyczaj nie prowadzi do niczego dobrego – warto pamiętać, że napędzają go kampanie prospectingowe i to właśnie je należy skalować.

Istnieje kilka metod na zwiększenie inwestycji w kampanie remarketingowe. Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, którą z nich wybierzesz, budżet należy podnieść minimalnie. Dlatego żadne z tych działań nie powinny stanowić podstawy Twojej strategii skalowania wydatków. Na pewno warto przetestować podział grupy odbiorców na osoby wyświetlające produkty i dodające je do koszyka, a także zwiększyć czas dotarcia do nich z reklamą, jeśli Twoi klienci potrzebują czasu na podjęcie decyzji zakupowej. To, w jaki sposób wygląda ścieżka sprzedaży w Twoim biznesie, sprawdzisz w Google Analytics, jeśli analityka internetowa jest skonfigurowana poprawnie.

Wykluczenia i rozszerzenia grup odbiorców

Aby w bezpieczny sposób zwiększyć budżet kampanii reklamowej, wyklucz remarketing z działań kierowanych do nowych użytkowników. To bardzo prosty sposób na zarządzanie lejkiem sprzedażowym oraz generowanie oszczędności, ponieważ eliminujemy nieplanowane docieranie z reklamą do tych samych osób w ramach różnych kampanii. To tak ważny element, że znalazł miejsce w Gwarancji zero-waste, którą dajemy naszym klientom (punkt 18).

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:
  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż
czytaj więcej

Możesz również rozszerzyć remarketing o dotarcie do osób aktywnych na fanpage’u czy obserwujących profil. Nie ograniczaj się do użytkowników odwiedzających Twoją witrynę i eksperymentuj z nowymi grupami docelowymi w tym segmencie!

 Jak zwiększać budżet kampanii reklamowej na Facebooku - rozszerzenia w remarketingu

Ustawienia kampanii kierowanych do grupy lookalike

Lookalike to odbiorcy, którzy według systemu reklamowego są podobni do osób z wybranej przez Ciebie grupy bazowej (np. użytkowników Twojej witryny, podejmujących działania na fanpage’u czy wgranych z Twoich list klientów w CRM). Rozbudowuj tę grupę, jeśli chcesz zwiększać budżet kampanii reklamowej. To jedna z bezpieczniejszych metod na zwiększanie wydatków!

Zgodnie z 6 punktem Gwarancji Zero-waste, pamiętaj, aby nie ulegać zaleceniom Facebooka, jeśli podpowiada Ci, że tylko najwęższe grupy Lookalike przyniosą Ci zyski. Testuj również inne podobieństwa, rozszerzając liczebność grupy nawet do 10% – z naszego doświadczenia wynika, że często bywają one znacznie skuteczniejsze niż standardowa wersja.

Eksperymenty w grupie Lookalike

Pamiętaj, że grupy lookalike to nie tylko użytkownicy podobni do Twoich klientów. Wykorzystując piksel i zdarzenia konwersji na Facebooku, eksperymentuj, tworząc różne profile. Mogą to być obserwatorzy fanpage’a czy osoby korzystające z newslettera na Twojej stronie. Bądź kreatywny!

Warto również stworzyć w CRM listę klientów według Life Time Value, czyli wydatków od momentu pierwszej transakcji, a następnie zbudować grupy podobnych użytkowników na podstawie wyodrębnionych w ten sposób segmentów. Dzięki temu możesz uzyskać lookalike zawierający tych, którzy kupują najwięcej i najczęściej!

Cele kampanii i umiejscowienia reklam

Aby zgodnie z zero-waste nie marnować budżetu kampanii reklamowej i skalować go z głową, testuj różne cele kampanii. Ruch,  konwersje, sprzedaż z katalogu – to obowiązkowe pozycje na Twojej liście eksperymentów. W wielu przypadkach zmiana celu, a nawet wyłącznie sposobu optymalizacji, pozwala dotrzeć do nowych odbiorców w tym samym targecie.

Pamiętaj również o tym, aby wydzielać umiejscowienia reklam – zwiększ dotarcie do nowych użytkowników, tworząc osobne kampanie na Instagram, Stories czy do Messengera. Jeśli korzystasz z automatycznych umiejscowień reklamy, może być tak, że poszczególne platformy są minimalnie zasilane budżetem. Spróbuj również wydzielić poszczególne reklamy do osobnych zestawów reklam, wykorzystując kolekcje. Facebook zapewnia im często mniej budżetu, a są naprawdę skuteczne!

Sposób zarządzania budżetem kampanii reklamowej

Sposób zarządzania wydatkami to ważny element metodologii zero-waste w kampanii PPC. Zgodnie z Gwarancją zero-waste ważne jest to, aby nie wydawać pieniędzy na siłę i postrzegać budżet kampanii reklamowej jako limit wydatków do wykorzystania w całości tylko, kiedy jest to uzasadnione. 

Jeśli zwiększasz inwestycję w reklamę, rób to małymi krokami – bezpieczny limit to wzrost o 20% każdego dnia. Pamiętaj, że jeśli wyniki nie zachwycają, warto zatrzymać się i zoptymalizować obecne działania. Liczy się zysk, dlatego, dopiero kiedy reklama jest rentowna, należy skalować inwestycję w nią. 

Chcesz, abyśmy rzucili okiem na Twoją kampanię na Facebooku? Sprawdź naszą ofertę i zapytaj o bezpłatny Smartcheck!

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Facebook

poradnik dla marek modowych

Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży?
Performance marketing szyty na miarę

Wiemy, że przy dynamicznym rozwoju branży fashion w e-commerce, konieczne jest dopracowanie działań w digitalu do perfekcji – począwszy od strony internetowej, aż po płatne działania reklamowe. W publikacji wyodrębniliśmy cztery sekcje, na podstawie których będziesz mógł rozwinąć działania online swojego sklepu

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!