Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Fakty

Czego się dowiesz z naszego studium przypadku?   

  • Jak zarządzać reklamami na Allegro według metody zero-waste?
  • Co oznacza ostrożne podejście do inwestycji w reklamę w nowym kanale reklamowym?
  • Jak w ciągu roku zwrot z inwestycji w Allegro Ads stał się porównywalny do Google Ads, a Allegro osiągnęło pozycję kolejnego silnego kanału sprzedaży? 

 

Klient

Nasz Klient i wspólne wyzwanie

Dami Zabawki to sklep internetowy oferujący najwyższej jakości gry edukacyjne i zabawki dla dzieci w każdym wieku. Firma znajduje się w czołówce największych sprzedawców akcesoriów dziecięcych w Polsce i w ramach długofalowej współpracy, poprosiła nas o przetestowanie reklamy w serwisie Allegro. Obraliśmy sobie za cel zbudowanie trzeciego solidnego kanału sprzedaży dla naszego klienta, dorównującego wynikom z reklamy w Google i na Facebooku

  • Reklama na Allegro Reklama na Allegro
  • Strategia reklamowa Strategia reklamowa
  • Analityka internetowa Analityka internetowa
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe wnioski i porady

Wykonanie

Zanim otrzymaliśmy zlecenie poprowadzenia kampanii na Allegro, klient uruchomił sprzedaż w tym kanale oraz testował reklamę samodzielnie. Zdecydowaliśmy się na przygotowanie działań całkowicie od podstaw, aby pracować zgodnie z założeniami metodologii zero-waste, która z naszego doświadczenia generuje najwyższe wyniki sprzedażowe, jednocześnie stawiając nacisk na maksymalne obniżanie kosztów. 

 

Oferta jako podstawa strategii zero-waste

Naszą pracę rozpoczęliśmy od analizy oferty Dami Zabawki. Wyłoniliśmy produkty, które najlepiej się sprzedawały w prowadzonej przez nas kampanii Google Ads i na Facebooku, a także sprawdziliśmy dane na koncie firmowym Allegro. Wystartowaliśmy, zaczynając od topowych marek i stopniowo rozszerzaliśmy reklamę na pozostały asortyment.

Podejście do zaleceń Allegro według zero-waste

Bardzo ważnym aspektem działań zarówno na etapie konstruowania kampanii, jak i jej optymalizacji, było dla nas ostrożne rozpatrywanie zaleceń Allegro. Rekomendacje wewnętrzne w panelach reklamowych, niezależnie od tego, czy jest to Allegro, Google czy Facebook, mają niestety proporcje, które nie stawiają interesu klienta na pierwszym miejscu. Dlatego zgodnie z Gwarancją zero-waste nie ufaliśmy im ślepo – poddawaliśmy w wątpliwość wszelkie zalecenia i weryfikowaliśmy je pod kątem realizacji celów kampanii.

To założenie było istotne nawet w obszarze testowania nowych formatów reklamowych. Na przykład przed Świętami Bożego Narodzenia 2021 otrzymaliśmy zaproszenie do zakupu placementu na stronie głównej w kuszącej cenie. Gdybyśmy zdecydowali się na inwestycję i rozpoczęli pracę nad kreacjami, zmarnowalibyśmy pieniądze. Bardzo szybko oferta została w niekorzystny sposób ograniczona, a następnie jej zakup poprzez panel Allegro Ads został wyłączony.

TAJNIKI MARKETINGU ZERO-WASTE

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:

Czytaj więcej

Ciągła praca ze współczynnikiem ROAS (zwrot z inwestycji) 

Według metodologii zero-waste kampania reklamowa to inwestycja, z której oczekiwany zwrot (ROAS) powinien pojawić się jak najszybciej. Dlatego naszym priorytetem była ciągła optymalizacja działań na podstawie współczynnika ROAS. Zbudowaliśmy strukturę pozwalającą na weryfikację jego poziomu nie tylko na poziomie kampanii, ale grup reklam, które odpowiednio zasilaliśmy większym budżetem lub wyłączaliśmy, biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży i udział w kosztach. W ten sposób osiągnęliśmy oczekiwany ROAS już po 3 dniach! 

Ostrożne testowanie reklamy oznaczało dla nas w praktyce utrzymywanie zwrotu z inwestycji zawsze powyżej oczekiwań na kampaniach, które już oznaczyliśmy jako rentowne. Dzięki temu mieliśmy bufor bezpieczeństwa w budżecie reklamowym na kolejne testy – rozszerzanie reklamy na pozostałe produkty oraz włączanie innych formatów reklamowych.

Wchodząc w nowy kanał reklamowy, posiłkuj się danymi z innych źródeł, aby jak najszybciej osiągnąć akceptowalny poziom rentowności. Całość działań optymalizuj pod zysk, szybko i stanowczo eliminując te działania, które go nie generują. 

Efekty kampanii

Dzięki strategii zero-waste w ciągu roku Allegro Ads stał się trzecim solidnym pod względem wolumenu sprzedaży kanałem PPC, dorównującym wynikami kampanii w Google Ads. Porównując rezultaty reklamy na Allegro po roku od rozpoczęcia działań do wyników reklamy w Google (styczeń 2021 vs styczeń 2022), osiągnęliśmy:

  • 0%

    zwrot z inwestycji w Allegro Ads (ROAS)

  • 0%

    zwrot z inwestycji w Google Ads (ROAS)

  • 0%

    różnica w budżecie reklamowym pomiędzy Allegro i Google Ads

  • 0%

    różnica w liczbie kliknięć w kampanii Allegro w porównaniu do Google Ads

Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou. Mam poczucie, że nie pozostajemy w tyle, a jednocześnie nie rzucamy się ślepo w nowinki, dzięki czemu rozwijamy się, zachowując wysoki ROAS.

Doceniamy również, że znaleźliśmy partnera, któremu ufamy – w naszej współpracy wystarczy przejrzenie raportów co miesiąc i drobne sugestie przy większych zmianach w asortymencie, bo wszystko działa na tyle dobrze, że nie trzeba poświęcać kampaniom stałej uwagi. Nie tylko reklama na Allegro, ale także Facebook i Google Ads są prowadzone przez SmartYou bez zarzutów i przynoszą nam oczekiwane zyski.

Krystian Guz, Dami Zabawki

Sprawdź, jak prowadzona jest Twoja kampania. Zapytaj o bezpłatny audyt!

Poproś o Smartcheck –  audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystanych szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!