W pierwszej części posta dowiedziałeś się już na czym polega funkcja kierowania reklam na podobnych użytkowników. Mogłeś też przeczytać zarówno o zaletach jak i wadach korzystania z tej opcji. Czas więc przejść od teorii do praktyki i po raz pierwszy dodać do grona odbiorców podobnych użytkowników!
Przedstawiony proces wykonasz logując się na swoje konto AdWords. Zakładam również, że masz już gotową kampanię, nad którą będziesz pracować – jeśli nie, szybko taką utwórz.
Przed Tobą tylko sześć prostych kroków!
Krok 1. Sieć reklamowa
Z poziomu interfejsu wybierz kampanię oraz konkretną grupę, w którą chcemy ingerować, a następnie przejdź do zakładki “Sieć reklamowa”.
Krok 2. Zainteresowania i remarketing
W sieci reklamowej kliknij na moduł “Zainteresowania i remarketing”.
Krok 3. Zmień kierowanie
Od upragnionego efektu dzieli Cię już tylko kilka ruchów myszką. Naciśnij na przycisk “+ Zmień kierowanie w sieci reklamowej”.
Krok 4. Listy remarketingowe
Następnie przejdź do zakładki “Listy remarketingowe”.
Krok 5. Zobacz podobnych użytkowników
Upewnij się, że opcja “Pokaż podobnych odbiorców” jest włączona:
Krok 6. Wybierz odbiorców
Teraz pozostaje już tylko wybrać interesującą Cię listę i kliknąć “Zamknij”. Nie zapomnij również zapisać zmian!
Pamiętaj, że aby ta opcja byłą dostępna, Twoje listy remarketingowe muszą spełniać określone wymagania. Jeśli nie widzisz podobnych odbiorców w miejscu pokazanym powyżej, to być może lista remarketingowa jest zbyt mała lub jej jakość nie pozwala na stworzenie listy podobnej.
Jeśli udało Ci się skorzystać już z tej opcji, to koniecznie podziel się swoimi wrażeniami w komentarzach poniżej!