Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Jak wykorzystać Linkedin Ads do generowania leadów?

  • Autor: Natalia Arciszewska
  • Aktualizacja:

Pozyskiwanie leadów w branży B2B nie należy do najłatwiejszych zadań. Dostępnych jest wiele metod, począwszy od czasochłonnych i niezapowiedzianych dla klienta  telefonów, aktywności na forach, po płatne kampanie reklamowe w Google czy na Facebooku. Sprawdź, jak wyprzedzić konkurencję w LinkedIn Ads i wejdź w środowisko stworzone do budowania relacji biznesowych. Uruchom kampanie Lead Generation na LinkedIn! 

Tego dowiesz się z artykułu:

Czym są kampanie Lead Generation na LinkedIn?

Kampanie Lead Generation na LinkedIn to format reklamy nastawiony na pozyskiwanie kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą reklamodawcy. Dane odbiorców (takie jak np. imię i nazwisko, adres e-mail czy też numer telefonu) zbierane są za pomocą krótkiego formularza kontaktowego dostępnego bezpośrednio na platformie LinkedIn. Jest to duże ułatwienie zarówno dla reklamodawców, jak i potencjalnych klientów. Użytkownicy nie muszą przechodzić na witrynę, czyli wykonywać wielu aktywności, aby skontaktować się z firmą. Dane w formularzu są automatycznie uzupełniane na podstawie profilu na LinkedIn. Dzięki temu reklamodawca minimalizuje ryzyko podania błędnych informacji przez potencjalnego klienta na landing page.

linkedin lead generation 1
Rys. 1. Przykładowa reklama Linkedin Ads

Użytkownik po kliknięciu przycisku CTA (wezwania do działania) zostanie automatycznie przeniesiony wprost do formularza. Po wyrażeniu zgody na kontakt i kliknięciu ‘’wyślij formularz’’ dane będą przekazane do reklamodawcy, a system przeniesie użytkownika automatycznie do strony z podziękowaniem. 

linkedin lead generation 2
Rys. 2. Szkic formularza Lead Gen

Pozyskane dane potencjalnych klientów można pobrać z panelu Business Managera jako plik .csv lub możliwy jest ich bezpośredni import do CRM (jeśli został zintegrowany z LinkedIn).

Dlaczego LinkedIn Ads, a nie Facebook? A może obie platformy?

Po przeczytaniu poprzedniego akapitu możesz zastanawiać się, co odróżnia Lead Generation na LinkedIn od kampanii Lead Ads na Facebooku. Dlaczego to akurat na LinkedIn możesz wyprzedzić konkurencję? 

Meta pozostaje wciąż jedną z najpopularniejszych platform reklamowych, co przekłada się na sporą konkurencję i ograniczone możliwości kontaktu z potencjalnymi klientami.  Na LinkedIn konkurencja wciąż jest mniejsza, co pozwoli Ci dotrzeć do szerszego grona użytkowników. 

Co istotne, LinkedIn umożliwia także kierowanie reklam do odbiorców pracujących w konkretnych branżach, firmach, czy też zajmujących kluczowe stanowiska w przedsiębiorstwach. Facebook również daje taką opcję, jednak o wiele mniej użytkowników uzupełnia tutaj tak szczegółowe dane na temat swojego życia zawodowego.

Warto również zaznaczyć, że LinkedIn cały czas się rozwija, a poprzedni 2022 r. zapisał się w historii rozwoju platformy – liczba użytkowników tego medium wzrosła aż o ponad 90 milionów! To niebywały sukces i najwyższy przyrost użytkowników odnotowany od początku istnienia serwisu społecznościowego.

Jeśli prowadzisz już kampanie Lead Ads na Facebooku, to LinkedIn może okazać się skutecznym uzupełnieniem działań reklamowych w nowym kanale.

Jak utworzyć formularz Lead Gen na LinkedIn? 

Aby utworzyć formularz Lead Gen, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją. 

Ważne! Formularz możesz wygenerować także na etapie aktywacji kampanii podczas tworzenia kreacji reklamowej.

  1. Przejdź do Menedżera Kampanii. 
  2. Wybierz z menu po lewej stronie ‘’Aktywa’’, a następnie ‘’Formularze generowania potencjalnych klientów’
  3. Kliknij ‘’Utwórz Formularz’’
  4. Uzupełnij wymagane pola takie jak: nazwa formularza, język, nagłówek oferty.
Rys. 3. Tworzenie formularza kontaktowego

Dodaj link do polityki prywatności dostępnej w Twojej witrynie.

  1. Wybierz, jakie informacje dostępne w profilu użytkownika chcesz pozyskać (dane kontaktowe/stanowisko, funkcje, wykształcenie itp.)
Rys. 4. Tworzenie formularza kontaktowego
  1. Wprowadź ewentualne pytania niestandardowe (wielokrotnego wyboru lub otwarte).
linkedin lead generation 5

Rys. 5. Dodanie pytań niestandardowych do formularza
  1. Uzupełnij potwierdzenie tj. podziękowanie za wypełniony formularz. Na tym etapie możesz skierować użytkownika do witryny w celu zapoznania się z informacjami o Twojej firmie/produkcie itp.
linkedin lead generation 6
Rys. 6. Potwierdzenie przesłania formularza
  1. Opcjonalnie możesz uzupełnić również ostatnią dostępną opcję tj. ‘’ukryte pola’’ w formularzu generowania potencjalnych klientów. Pozwolą Ci one zebrać dodatkowe informacje w raportach o potencjalnych klientach. 
  1. Kliknij ‘’Wyraź zgodę i utwórz’’. To wszystko! Twój formularz został zapisany.

W panelu “Formularze generowania potencjalnych klientów” widoczne są wszystkie utworzone formularze. Z tego poziomu możliwe jest pobranie danych kontaktowych użytkowników.

Jak wykorzystać formularz do generowania leadów na LinkedIn

Aby utworzyć na LinkedIn reklamy z natywnym formularzem, niezbędne jest utworzenie kampanii z celem “Generowanie potencjalnych klientów”.

Następnie na etapie reklamy należy dołączyć odpowiedni formularz.

linkedin lead generation 7
Rys. 7. Tworzenie kampanii – wybór celu reklamowego

 

linkedin lead generation 8
Rys. 8. Tworzenie reklamy – wybór formularza

Generowanie leadów na LinkedIn – praktyczne wskazówki 

Postaw na prosty i intuicyjny formularz

Unikaj umieszczania w formularzu zbyt wielu pytań dodatkowych. Użytkownik może zrezygnować podczas jego wypełniania, jeśli niezbędne będzie przejście zbyt wielu kroków. 

Przetestuj różne kreacje reklamowe i grupy odbiorców

Jeśli po utworzeniu jednej kampanii nie osiągasz satysfakcjonujących wyników, nie zniechęcaj się. Zweryfikuj potencjał różnych grup odbiorców, wykorzystując dostępne opcje targetowania np. stanowiska czy też funkcje w firmie. 

Nie ograniczaj się do jednego formatu reklamowego. Przetestowanie różnych kreacji (np. karuzeli, filmów, pojedynczych zdjęć) umożliwi Ci wyłonienie skutecznego formatu, który generuje wyniki po najniższym koszcie. 

Sprawdzaj i reaguj na bieżąco

Kontaktuj się z odbiorcami jak najszybciej. Czas reakcji jest bardzo istotny, im dłużej odbiorca oczekuje na kontakt, tym większe prawdopodobieństwo, że nie będzie zainteresowany rozmową. 

Rozwiązaniem, które ułatwi Ci pracę z leadami pozyskanymi przez LinkedIn, może być narzędzie do automatyzacji. Jednym z nich jest np. make.com za pomocą, którego możesz zintegrować formularz utworzony na LinkedIn z Twoją skrzynką e-mail. Dzięki temu każdorazowo po wypełnieniu formularza otrzymasz na swój adres e-mail wszystkie niezbędne informacje pozyskane od potencjalnego klienta. 

Kampanie Lead Generation – czas na rozwój Twojego biznesu

Kampania Lead Generation na LinkedIn to szansa dla Twojego biznesu na pozyskanie cennych kontaktów biznesowych. Wykorzystaj potencjał tej platformy i rozwiń swoją strategię marketingową o nowy kanał reklamowy. Do dzieła!

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: LinkedIn Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę