Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Moje kampanie Google Ads świetnie sobie radzą. Po co mi Facebook, Microsoft, TikTok, Allegro, LinkedIn?

  • Autor: Natalia Kozik
  • Aktualizacja:

Może wydawać Ci się, że digital marketing wraz z performance marketingiem nie mają już przed Tobą żadnych tajemnic. Być może z sukcesem inwestujesz w reklamy Google Ads i czerpiesz z nich korzyści dla swojego biznesu lub też zyski przestały być satysfakcjonujące. Niezależnie od okoliczności Google Ads to nie wszystko, co możesz zrobić, by osiągnąć sukces. Poznaj sekret marketingu wielokanałowego i korzystania z reklam równolegle w innych platformach.

Z tego artykułu dowiesz się:

Marketing wielokanałowy, czyli?

Marketing wielokanałowy to codzienność współczesnych konsumentów oraz reklamodawców. Niegdyś wielokanałowość rozumiana była jako podział na marketing tradycyjny, czyli offline (np. ulotki, billboardy, reklamy w radiu, telewizji czy gazetach) oraz marketing online. Dziś sam marketing internetowy stwarza tak wiele możliwości, że różne platformy pozwalają na prowadzenie działań marketingu wielokanałowego.

Marketing wielokanałowy pozwala więc mnożyć korzyści z wykorzystaniem wielu platform. Użytkownik może dokonać konwersji w różnych miejscach o różnej porze. Co istotne, tego samego klienta można „złapać” w różny sposób w innym medium. Np. rano może przeglądać swój feed na Facebooku i zobaczyć reklamę Twojego produktu lub usługi, w pracy dostrzeże ją na Linkedin, a wieczorem, gdy się relaksuje i robi zakupy, natknie się na nią na TikToku oraz Allegro. Im więcej szans dostrzeżenia reklamy, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zdecyduje się na zakup. Potwierdzają to wyniki badań opublikowanych przez SAS analytics. Zgodnie z nimi klienci, którzy mogą dostrzec reklamę w wielu kanałach, wydają nawet 3-4 razy więcej, niż ci skupieni w jednym kanale.

Nie tylko marketing wielokanałowy, ale i multiscreening

Zagadnieniem powiązanym z marketingiem wielokanałowym jest też multiscreening. Ścieżka użytkowników do konwersji może być skomplikowana – korzystają z wielu urządzeń oraz serwisów internetowych, często równocześnie, by porównać oferty i wybrać tę najkorzystniejszą. Co istotne, według badania opublikowanego przez MediaPost, niektóre urządzenia są ze sobą łączone najchętniej. To na przykład telewizor z telefonem komórkowym, komputer z telewizorem oraz komputer z telefonem komórkowym. To ostatnie połączenie jest chętnie wykorzystywane przez reklamodawców.

W jaki sposób czynności związane z wieloma urządzeniami mogą być wykorzystywane w przyciągnięciu uwagi odbiorcy na dłużej? W reklamach Google Ads czy Facebook Ads może być to call to action (wezwanie do działania) przekierowujące do wykonania połączenia telefonicznego. Natomiast w telewizyjnych programach często można zauważyć zachętę do komentowania w mediach społecznościowych – przygotowywane są w tym celu dedykowane hashtagi. To przykłady spójnych działań wielokanałowych uwzględniających różne urządzenia. A jak rozpatrywać marketing wielokanałowy pod kątem użycia odmiennych platform internetowych?

Powszechnie kampanie PPC, czyli marketing efektywnościowy, kojarzone są z Google Ads, ale istnieje przecież wiele innych platform umożliwiających reklamodawcom prowadzenie płatnych kampanii. Pierwszym krokiem powinno być ustalenie potrzeb swoich klientów oraz potencjalnych klientów, do których chcesz dopiero dotrzeć. Poznaj swoją grupę docelową bliżej – ich wiek, zainteresowania, sposób spędzania wolnego czasu, zwyczaje zakupowe . Poniżej znajdziesz alternatywne kanały dotarcia do obecnych lub nowych klientów wraz z krótką charakterystyką.

Pamiętaj, by przy wyborze nowego kanału dotarcia do użytkowników zachować ostrożność. Na początek wybierz jedną platformę i przetestuj jej skuteczność. Pomoże Ci w tym mierzalny cel. Dopiero w chwili, gdy upewnisz się, że prowadzone kampanie są korzystne, rozważ kolejne poszerzenie działań reklamowych. Korzystaj również z wiedzy, którą daje Ci działanie w innych kanałach. Możesz na przykład przetestować skuteczne słowa kluczowe z kampanii Google Ads w działaniach Facebook Ads. W zestawieniu nie bez powodu nie znajdziesz reklam na YouTube – są one prowadzone w ramach Google Ads.

Facebook, Microsoft, TikTok, Allegro, LinkedIn – co wybrać?

Przygotowaliśmy krótkie charakterystyki wybranych kanałów:

Kampanie Microsoft Ads

Docierają do użytkowników wyszukiwarek Bing, Yahoo, DuckDuckGo i nazywane są też Bing Ads

Zalety Microsoft Ads:

  • niższa skala działań niż Google Ads oznacza mniejszą konkurencję, czyli niższe CPC oraz wyższy CTR,
  • przeważający ruch z udziałem komputerów częściej okazuje się bardziej wartościowy – obserwowana przez nas wartość konwersji jest wyższa,
  • korzystanie z Microsoft Ads pozwala znaleźć nowych, unikalnych odbiorców.

Kampanie Facebook Ads

Social media są drugim po wyszukiwarkach kanałem, w którym użytkownicy poszukują informacji o danej marce.

Rys. 1 Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/07/18/social-media-advertising

Facebook jest także drugą platformą social media, która pozwala docierać do największej liczby odbiorców.

Rys. 2 Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/07/18/social-media-advertising 

Duża popularność Facebooka oznacza też sporą konkurencję. Korzystanie z Facebook Ads ma jednak również liczne atuty.

Zalety Facebook Ads:

  • Facebook jest dobrym rozwiązaniem przy wyborze nowego kanału reklamowego ze względu na dużą skalę,
  • Założenie konta umożliwia tworzenie reklam również na Instagramie, w Audience Network i w Messengerze,
  • Autentyczny przekaz, kontakt z Klientami – to od reklamodawcy zależy, jaki charakter firmy zaprezentuje odbiorcom,
  • Możliwość pokazania swojego biznesu „od zaplecza”, czyli zaprezentowanie, jak powstają produkty, kto je tworzy. To sprzyja budowaniu więzi z marką i pozyskiwaniu lojalnych Klientów.

Kampanie TikTok Ads

TikTok jest kanałem zyskującym na popularności, a według danych aplikacji z 2021 roku przeciętny użytkownik spędza w nim nawet 85 minut dziennie. TikTok wymaga sporego zaangażowania i tworzenia nowego i ciekawego contentu, który przypadnie do gustu odbiorcom. To w większości młodzi użytkownicy, ale równie skorzy do zakupów.

Zalety TikTok Ads:

  • Aż 83% użytkowników twierdzi, że TikTok wpływa na ich decyzje zakupowe,
  • TikTok to dobre miejsce, aby zarówno zaprezentować swój brand, jak i zwiększyć zainteresowanie użytkowników produktami,
  • To możliwość kreatywnej i spontanicznej prezentacji marki, bardziej przystępnej dla Klienta.

Kampanie LinkedIn Ads

Kampanie LinkedIn Ads doskonale sprawdzą się w sektorze B2B, zwłaszcza gdy chcesz zaprezentować ofertę osobom ze szczebla decyzyjnego, czy właścicielom firm.

Zalety LinkedIn Ads:

  • Możliwość precyzyjnego targetowania, np. po danych profilowych lub na podstawie własnej listy kontaktów,
  • Szansa na tworzenie reklamy w wiadomości in-mail i reklamy konwersacyjnej, czyli w większym stopniu spersonalizowanej formy reklamy,
  • Opcja reklamowania ofert pracy, które wyświetlane są kandydatom pasującym do stanowiska,
  • Możliwość edytowania własnego formularza dzięki Lead generation, ale i tworzenia kampanii mających na celu sprzedaż produktów.

Kampanie Allegro Ads

Reklamy na Allegro warto rozważyć przede wszystkim wtedy, gdy w Twojej firmie jest już prowadzona sprzedaż na Allegro.

Zalety Allegro Ads:

  • Promowane oferty mogą być wyświetlane na określone słowa kluczowe,
  • Rozwiązanie będzie korzystne przy pozycjonowaniu nowej marki lub nowych produktów,
  • Reklamy mogą pojawiać się nie tylko na Allegro, ale i w serwisach zewnętrznych takich jak Google czy Facebook.

Czy warto „wychodzić poza” Google Ads?

Nawet jeśli prowadzone obecnie kampanie Google Ads przynoszą oczekiwane rezultaty, warto rozważyć poszerzenie płatnych działań o nowe kanały. Zdywersyfikowane portfolio kampanii to w głównej mierze:

  • możliwość dotarcia do nowych użytkowników,
  • wykorzystywanie nowych lub innych formatów reklam, które może odbyć się z korzyścią dla Twojej marki,
  • ugruntowanie pozycji  w nowych platformach i wyszukiwarkach, które pozwoli czerpać korzyści również w dłuższej perspektywie, gdy dany kanał jeszcze bardziej się rozwinie,
  • szeroka oferta dostępnych kanałów dająca możliwość wybrania tego, który najlepiej będzie pasował do Twojej marki,
  • mniej popularne kanały reklamowe oznaczające niższą konkurencję, a dla Ciebie większą szansę na sukces.

Podsumowując, działania wielokanałowe pozwalają docierać do użytkowników w niemal każdym miejscu i czasie oraz tworzyć spójny wizerunek marki. Im więcej kontaktu z Twoją marką, tym większa szansa, że klient dokona konwersji. Więcej kanałów reklamowych niewątpliwie daje szansę na osiągnięcie spektakularnych wyników. Nie zapominaj jednak, że każdy z nich wymaga, oprócz opracowania grafik w nowych formatach, odpowiedniej strategii działania, analizy danych i optymalizacji  uwzględniających specyfikę danego kanału. Dlatego warto rozważyć powierzenie opieki nad kontami certyfikowanym profesjonalistom.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google AdsFacebook

poradnik dla marek modowych

Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży?
Performance marketing szyty na miarę

Wiemy, że przy dynamicznym rozwoju branży fashion w e-commerce, konieczne jest dopracowanie działań w digitalu do perfekcji – począwszy od strony internetowej, aż po płatne działania reklamowe. W publikacji wyodrębniliśmy cztery sekcje, na podstawie których będziesz mógł rozwinąć działania online swojego sklepu

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!