Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Możliwości reklamowe Facebook Ads tylko na mobile

  • Autor: Magdalena Czerwińska
  • Aktualizacja:

Można powiedzieć, że “Rok Mobile” mamy już za nami. Korzystanie ze smartfonów stało się na tyle powszechne, że nie należy bagatelizować ich potencjału. Strona internetowa, która nie dostosowuje się do mniejszego ekranu lub nie ma wersji mobilnej jest trochę jak budka telefoniczna – zrobisz sobie w niej pamiątkowe zdjęcie, ale nie zadzwonisz, więc musisz i tak skorzystać z innego sprzętu.  Podobnie jest z reklamami, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że użytkownik dokona konwersji z kreacji, która nie niesie ze sobą żadnych korzyści i nie wygląda zachęcająco.

W artykule postanowiłam skupić się więc na funkcjonalnościach Facebook Ads, dostępnych tylko na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu, przy odrobinie kreatywności, użytkownicy będą mogli w końcu dzwonić (konwertować) z Twojej budki telefonicznej.

1 . Format: Kolekcje

Kolekcja to format pozwalający na przeglądanie produktów na urządzeniach mobilnych w bardziej przystępny sposób. Od reklam produktowych odróżnia ją to, że składa się z głównego obrazu lub filmu oraz maksymalnie czterech miniaturek w formie zdjęć. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony do środowiska pełnoekranowej kanwy, w której może przeglądać obszerniejszą listę produktów.

Cele kampanii, w których można utworzyć kolekcję to:

  • ruch
  • konwersje
  • sprzedaż w katalogu
  • wizyty w firmie

Dlaczego warto? Kolekcja przyciąga uwagę w pierwszym kontakcie z użytkownikiem i zachęca do dalszej interakcji.

W jaki sposób? Tutaj z pomocą przybywa kolejna funkcjonalność, dostępna tylko na mobile.

2. Obiekt: Kanwa

Kanwa umożliwia wykorzystanie na pełnym ekranie smartfona wszystkich dostępnych formatów reklamowych (karuzele, kolekcje, pokazy slajdów, filmy, zdjęcia). Kanwy dostępne są we wszystkich celach kampanii.

Różnica między kanwą a kolekcją? Kolekcja jest formatem reklamowym, natomiast kanwa obiektem, umożliwiającym wyświetlanie treści w trybie pełnoekranowym na urządzeniach mobilnych.

Źródło: https://www.facebook.com/business/m/collection-setup-step-1#step-1

Lewa strona: format reklamowy – kolekcja

Prawa strona: obiekt pełnoekranowy – kanwa

Do utworzenia kanwy możemy użyć jednego z czterech gotowych szablonów. Pierwsze dwa przystosowane są do prezentacji produktów – ich celem jest głównie generowanie sprzedaży. Pozostałe dwa to kolejno: szablon umożliwiający prezentację marki, produktu lub usługi oraz szablon do pozyskiwania nowych klientów – podobny do poprzedniego, jednak tutaj celem jest wykonanie konkretnego działania np. odwiedzenia witryny.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyjść poza schemat i stworzyć własny układ w zaawansowanym kreatorze kanw. Dostępne w nim elementy pozwalają na kompletną realizację założonej koncepcji. Utworzony projekt po zapisaniu jest gotowy do wykorzystywania również w kolejnych wersjach reklam.

Elementy jakie możemy umieścić w kanwie:

Dlaczego warto? Kanwa zatrzymuje na dłużej uwagę użytkownika, zachęca do podjęcia konkretnego działania.

3. Umiejscowienie: Aplikacja Messenger

Według danych Facebooka za 2016 rok 53% osób skłania się bardziej ku zakupom w firmie, do której mogą wysłać bezpośrednią wiadomość na Facebooku. Miesięcznie indywidualni użytkownicy serwisu i firmy wymieniają między sobą aż 2 mld wiadomości.

Reklamy w Messengerze nie są problematyczne w tworzeniu – korzystają z tego samego materiału reklamowego, który nadaje się do umieszczenia na Facebooku i Instagramie. Wyświetlają się na głównym ekranie w aplikacji mobilnej, między konwersacjami. Dostępne są w nich dwa cele podjęcia przez użytkownika interakcji:

  • przejście na stronę docelową
  • rozpoczęcie rozmowy z firmą w Messengerze

Źródło: https://www.facebook.com/business/products/messenger-for-business

4. Umiejscowienie: Instagram Stories

Jeszcze nie na tyle popularne,  jednak coraz więcej reklamodawców odkrywa potencjał umiejscowienia reklam w Instagram Stories. Niepozorne kilkusekundowe wtrącenie między przeglądanymi relacjami to szansa na zaistnienie w pamięci użytkownika i wytworzenie pozytywnych skojarzeń.

Jak tego dokonać? Przede wszystkim dodając grafikę lub filmik w odpowiednich wymiarach. Od kiedy Stories trafiło do puli automatycznych umiejscowień, można w nim też umieszczać grafiki, wykorzystywane w innych reklamach. Tutaj jednak warto pamiętać, że nie wszystko wygląda dobrze w widoku Stories, a dopasowanie pod mobile to w tym przypadku jeden z kluczy do sukcesu.  Kiedy kwestie techniczne mamy już załatwione, kluczowe jest skupienie się na treści, jaką chcemy przekazać w ramach reklamy. Znany z profili biznesowych “swipe up” (przeciągnięcie palcem po ekranie w górę, przenoszące na daną stronę docelową lub wydarzenie na Facebooku) można wykorzystać w celu urozmaicenia kreacji.

Źródło: https://pl-pl.facebook.com/business/help/1639197963055851

Dlaczego warto?  Messenger i Instagram to niezależne aplikacje, do których korzystania nie jest potrzebne konto na Facebooku –  docieramy wówczas do szerszej grupy odbiorców.

5. Kierowanie: Modele telefonów i systemy operacyjne

W możliwościach targetowania użytkowników istnieje opcja ograniczenia kierowania reklam do systemów operacyjnych iOS lub Android, a nawet poszczególnych modeli smartfonów. Lista jest na bieżąco uaktualniana, przez co niedługo po wypuszczeniu na rynek kolejnych flagowców (i nie tylko), możemy uzyskać dostęp do kierowania na jego użytkowników. Kiedy taka metoda będzie przydatna? Tutaj wszystko zależy od kreatywności oraz typu produktów. W ramach inspiracji poniżej kilka wskazówek:

  • wyodrębnienie niestandardowej grupy odbiorców np. fanów nowinek technologicznych
  • promocja aplikacji dla konkretnego systemu operacyjnego
  • sprzedaż akcesoriów telefonicznych
  • usługi naprawy smartfonów

Opcję możemy znaleźć na poziomie ustawień kierowania w grupie reklam.

Dlaczego warto? Docieranie do mocniej sprecyzowanej grupy odbiorców na podstawie ich urządzeń mobilnych.  Jest to również dodatkowa możliwość do stworzenia bardziej spersonalizowanego przekazu.

Skupienie większej uwagi na minimum jednym punkcie, jest w stanie mocniej zaangażować odbiorców na mobile.  Jeśli celem reklamodawcy jest przede wszystkim dotarcie do osób, korzystających z urządzeń mobilnych, powyższa lista jest krótką ściągą. Korzystajcie śmiało 🙂

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Facebook

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę