Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Pracujesz w branży fashion? Udoskonalaj swoje działania on-line z naszym poradnikiem!

  • Autor: Agnieszka Łukaszewska
  • Aktualizacja:

Wg badania „E-commerce w Polsce 2019” przeprowadzonego przez firmę Gemius z roku na rok zakupy online zyskują coraz większą liczbę zwolenników, a do najczęściej kupowanej kategorii produktów należą odzież, akcesoria i dodatki. W ostatnich latach można także zaobserwować rosnącą liczbę e-commerce’ów w branży modowej. Stąd przy rosnącej dziś konkurencji konieczne jest dopracowanie strony internetowej czy też płatnych kampanii reklamowych do perfekcji. Przygotowaliśmy poradnik, który pomoże Ci to osiągnąć! Dzielimy się w nim zupełnie za darmo naszym doświadczeniem, zdobytym podczas ponad pięcioletniej współpracy z e-commerce’ami z branży modowej.

Jeżeli pracujesz w branży fashion, prowadzisz działania on-line i szukasz dalszych możliwości zwiększania sprzedaży, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad. Sprawdź, ile z nich już wykorzystujesz oraz które jeszcze powinieneś wdrożyć.

Czego dowiesz się z poradnika?

W publikacji wyodrębniliśmy cztery sekcje, na podstawie których będziesz mógł rozwinąć działania online swojego sklepu:

  • Część 1: Social performance
  • Część 2: Google Ads
  • Część 3: Analityka
  • Część 4: Dopasowanie witryny

1: Social performance – zadbaj o reklamy na Facebooku i Instagramie

Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku czy Instagramie jest obowiązkiem dla firm z branży modowej. Coraz więcej z nich decyduje się także na budowanie rozpoznawalności marki i zwiększanie sprzedaży prowadząc działania płatne w mediach społecznościowych. 

W części pierwszej poznasz skuteczne sposoby na to, aby Twoje reklamy wyróżniały się na tle konkurencji branży fashion, przekonasz się jak ważna jest odpowiednia optymalizacja pliku produktowego i katalogu. Dowiesz się także jak wykorzystywać tagowanie UTMami oraz w jaki sposób sprawdzić, czy obecność na Facebooku ma wpływ na sprzedaż.

2: Google Ads – oszczędzaj czas przy ETA, inwestuj w PLA

Po lekturze drugiej części będziesz wiedział na co należy zwrócić uwagę, prowadząc działania w Google Ads. Jedną z tych rzeczy jest dostosowanie treści tekstów reklamowych do sezonu lub do aktualnych promocji. Jak uprościć sobie to zadanie? Z pomocą przychodzi Ci przedstawione w tej części rozwiązanie – zaoszczędź sporo czasu, by móc skupić się na innych zadaniach! 

Poznasz także konkretne metody, które wzmocnią kampanie produktowe. Pozwolą one wygenerować do jednej czwartej więcej kliknięć przy niezmiennym koszcie lub zaoszczędzić nawet do 20%.

3: Analityka – czy Twoje kanały sprzedają?

Aby dobrze monitorować sprzedaż online oferowanych przez sklep produktów dane, które analizujemy muszą odzwierciedlać rzeczywistość. Inwestując budżet reklamowy, na pewno zależy Ci na informacji ile przychodu przyniosły reklamy i czy warto dalej rozwijać te działania. Tutaj z pomocą przychodzi Google Analytics. Warto poznać to narzędzie i dobrze je skonfigurować, ponieważ będzie podstawą do oceny skuteczności prowadzonych kampanii. W performance marketingu nie ma miejsca na domysły, wszystko opiera się na danych. 

Pobierz teraz poradnik!

Przeczytaj „Performance marketing szyty na miarę. Poradnik dla marek modowych” i bądź o krok przed konkurencją!

  • Jak osiągnąć +54% zwrotu z reklam na FB, w branży tak wypełnionej reklamami konkurencji jak modowa?
  • +12 wskazówek, dzięki którym Twoje kampanie performance’owe nabiorą rozpędu!
czytaj więcej

Można zauważyć, że jego obsługa nie jest łatwa, a pierwsze kroki mogą być trudne. Stąd w trzecim rozdziale poznasz najczęściej popełniane błędy w Google Analytics, które spotykamy w sklepach e-commerce’owych oraz zobaczysz jak sobie z nimi poradzić. 

Nauczysz się również w jaki sposób poprawnie zaimplementować moduł e-commerce. Dzięki niemu będziesz mógł między innymi śledzić liczbę transakcji zakupu dokonywanych w sklepie online, ich wartości czy popularności i efektywności poszczególnych produktów.

4: Dopasowanie witryny – poznaj podstawowe błędy

W ciągu ostatnich lat urządzenia mobilne nabrały szczególnego znaczenia w naszym życiu oraz w naszych rytuałach zakupowych on-line. A Ty jak często kupujesz przy użyciu telefonu? Eksperci od e-commerce podkreślają jak ważny jest wygląd witryny sklepu internetowego. 

W ostatniej części poradnika znajdziesz wskazówki jak sprawdzić czy mobilna wersja Twojej witryny jest na odpowiednio wysokim poziomie. Dowiesz się w jaki sposób doszlifować opisy produktów oraz poznasz tricki, dzięki którym przyspieszysz decyzję o zakupie swoich klientów.

Nie masz czasu na czytanie kolejnego poradnika?

Wiemy, że obecnie pojawia się dużo cyfrowych publikacji. Kiedy jednak znaleźć czas na przeczytanie wszystkich? Wychodząc naprzeciw zakończyliśmy każdą z części podsumowaniem, w którym znajdziesz wskazówki do wykorzystania w swoich działaniach.

Życzymy przyjemnej lektury!

Pobierz teraz poradnik "Performance marketing szyty na miarę. Poradnik dla marek modowych"
Podziel się:
Obserwuj nas:

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę